تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802349402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير نيرو در ارائه گزارش عملكرد ۱۰۰ روزه مطرح كردافزايش صادرات تجهيزات صنعت برق به خارج از كشور/ پرداخت بدهي پيمانكاران از محل واگذاري‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير نيرو در ارائه گزارش عملكرد ۱۰۰ روزه مطرح كردافزايش صادرات تجهيزات صنعت برق به خارج از كشور/ پرداخت بدهي پيمانكاران از محل واگذاري‌ها
وزير نيرو با بيان اينكه با مراودات بين‌المللي و صادرات تجهيزات برقي، طلب انباشته‌اي از كشورها نداريم، گفت: بدهي پيمانكاران نيز از محل واگذاري‌هاي وزارت نيرو به ترتيب طرح‌ها، پرداخت مي‌شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، حميد چيت‌چيان دوشنبه شب در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دو صداوسيما در ارائه گزارشي از عملكرد وزارت نيرو به سؤالاتي درباره وضعيت آب و صنعت برق پاسخ داد.

چيت‌چيان با بيان اينكه طبيعتاً 100 روز اول بيشتر به سازماندهي و برنامه‌ريزي گذرانديم، اظهار داشت:‌در اين مدت فعاليت‌هايي را آغاز كرديم.

وي ادامه داد: خدمات آب و برق از جمله موارد هستند كه بايد به طور مستمر به مردم ارائه شود؛ آب‌هاي مشترك يكي از دغدغه‌هاي وزارت نيرو طي چهار ماه گذشته بوده كه در لايحه بودجه 93 نيز اين موضوع گنجانده شده است.

وي با اشاره به اينكه كارگروهي پس از روي كار‌آمدن دولت براي تدوين بودجه 93 تدوين شد، گفت: با توجه به مجموعه شرايط اقتصادي كشور اعتبارات آب با همكاران صنعت آب به خوبي تخصيص داده خواهد شد.

چيت‌چيان تأكيد كرد:‌ در لايحه بودجه سال 93 كل كشور بند مستقلي مربوط به توسعه مجتمع‌هاي آب روستايي براي مردم جزو اولويت‌ها قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه بخش قابل توجهي از نيروي اين وزارتخانه در درياچه اروميه و ساير تالاب‌هاي كشور متمركز شد، گفت: برداشت بي‌رويه و روال اشتباه مصرف موجب خشكسالي‌ها و مشكلاتي براي تالاب‌ها و درياچه‌هاي كشور شده است.

چيت‌چيان با تأكيد براينكه انتقال آب از حوض‌هاي مجاور به درياچه اروميه را در دستور كار قرار داديم، گفت: انتقال آب از خزر و ارس به درياچه اروميه نيز در حال بررسي است.

وزير نيرو تأكيد كرد:‌ مطالعاتي را نيز راجع‌به جاده ميان‌گذري كه در درياچه ايجاد شده و اثرات رسوب‌گذاري و زيست‌محيطي خاصي داشته است انجام داديم.

وي افزود:‌ در حوزه درياچه اروميه اقدامات جدي براي مصرف آب انجام داده‌ايم و در اين باره بايد گفت بيش از 92 درصد منابع آب اين منطقه به كشاورزي اختصاص يافته است كه متأسفانه به روش‌هاي سنتي و راندمان پايين مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

چيت‌چيان با بيان اينكه در موضوع آب فقط درياچه اروميه مشكل ندارد، تصريح كرد: مسئله مديريت مصرف آب كاري نيست كه در كوتاه‌مدت اقدامات وسيعي روي آن انجام شود.

وي همچنين به تشكيل شوراي آب در دولت تدبير و اميد اشاره كرد و گفت:‌ هفته آينده نيز جلسه‌اي با حضور اعضا برگزار خواهد شد؛ در اين باره كارون، زاينده‌رود و درياچه اروميه محور اصلي اين جلسه خواهد بود تا تصميمات خوبي در اين باره اتخاذ شود.

وزير نيرو گفت:‌ زون‌بندي شبكه آب شهري در برخي شهرهاي بزرگ انجام شده است و اميدواريم اين مهم در آينده‌اي نزديك توسعه يابد.

چيت‌چيان از كمك بخش خصوصي براي توسعه طرح‌ها و پروژه‌هاي وزارت نيرو خبر داد و افزود: با كمك بخش خصوصي تلاش مي‌كنيم شبكه‌هاي جمع‌آوري فاضلاب در شهرهاي مختلف انجام شود؛ علاوه بر اين اقدام وسيعي براي اينكه از آب‌ شيرين‌كن‌ها استفاد كنيم و براي تأمين آب مورد نياز صنايع اقدام شود، در حال انجام است.

وي تصريح كرد: وزارت نيرو اعتباراتي را تخصيص داده كه با شركت‌هاي خصوصي با هدف شيرين‌ كردن آب و خريداري از آنان، وارد همكاري شود.

وزير نيرو در ادامه گزارش عملكرد 100 روز وزارتخانه متبوعش تأكيد كرد:‌تاكنون در كشور سيستم‌هاي دفع فاضلاب به صورت سيستم‌هاي بزرگ تعبيه شده است كه با توجه به ايده‌هاي موفق در دنيا ديگر نيازي به احداث شبكه‌هاي بزرگ نيست چون هزينه‌بر خواهد بود.

وي ادامه داد: در اين باره براي هر محله، شهرك و يا شهرهاي كوچك تصفيه‌خانه‌هاي متناسب با آن احداث و آب جمع‌آوري و از آن استفاده شود.

چيت‌چيان تأكيد كرد: در محدوده‌هاي مسكن مهر هر كدام از مجموعه تصفيه فاضلاب را مستقر خواهيم كرد.

*گزارش وزير نيرو از وضعيت خوب صنايع برق و صادرات تجهيزات برقي

وزير نيرو با بيان اينكه صنعت برق كشور در وضعيت مطلوبي قرار دارد، تأكيد كرد: با حمايت از بخش خصوصي، بنا داريم تا پروژه‌ها و طرح‌هاي خود را عملياتي كنيم؛ دراين باره نيز اقدامات خوبي انجام شده است.

وي تصريح كرد: حمايت از نيروگاه‌هاي خورشيدي و استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير از ديگر اولويت‌هاي وزارت نيرو طي 4 ماه گذشته بوده و با جديت و تلاش همكارانم، ظرفيت‌هاي جديدي را به سيستم برقي كشور اضافه خواهيم كرد.

چيت‌چيان ادامه داد: بخشنامه‌اي را ابلاغ كرديم كه مطابق آن شركت‌هاي خصوصي با توليد برق، هر كيلووات را 73 تومان بفروشند و اگر راندمان بالاي 40 درصد داشته باشند، يك چهارم قيمت واحد سوخت مصرفي نيز به نيروگاه‌ها پرداخت خواهد شد.

وزير نيرو گفت: از محل انرژي‌هاي تجديدپذير با شركت‌ها براي توليد 600 مگاوات برق از محل انرژي باد و 300 مگاوات از محل انرژي‌هاي خورشيدي برنامه‌ريزي و قراردادهاي منعقد شده است.

وي درباره افزايش نرخ انشعاب برق توضيح داد: افزايش نرخي صورت نگرفته و تنها هزينه‌هاي پراكنده به صورت كامل متمركز و از مشتركين دريافت مي‌شود.

چيت‌چيان گفت: در روستاها 327 هزار تومان، شهرها 857 هزار تومان و در كلانشهرها يك ميليون و 282 هزار تومان بابت هر انشعاب برق، هزينه دريافت مي‌شود.

وزير نيرو درباره بدهي اين وزارتخانه به پيمانكاران برق تأكيد كرد: طبق مقررات در بودجه سالانه اين وزارتخانه از محل اوراق مشاركت كه منتشر مي‌كند بدهي پيمانكاران خود را خواهد داد اما با توجه به افزايش ميزان بدهي‌ها با هدف پرداخت معوقات به پيمانكاران، برخي نيروگاه‌هاي بزرگ را واگذار خواهيم كرد تا از منابع آن بدهي‌ها به طور كامل پرداخت شود.

چيت‌چيان افزود: طبق اصل 44 قانون اساسي نيز دستگاه‌ها و مجموعه‌هاي زير نظر خود را براساس اولويت و دستورالعمل واگذار خواهيم كرد.

وي گفت: در گروه اول كه بايد صد درصد شركت‌ها واگذار شود، بخش خصوصي به طور كامل وارد شده و تمام اين شركت‌ها واگذار شده‌اند؛ در گروه دوم بايد 80 درصد از سهام شركت‌هاي دولتي واگذار و مابقي در تملك دولت باقي بماند كه در اين زمينه اقداماتي در دست اجرا است.

چيت‌چيان با بيان اينكه در گروه سوم شركت‌هاي زير نظر وزارت نيرو واگذار نخواهد شد، گفت: اين دسته از شركـت‌ها از جمله آب منطقه‌اي و برق منطقه‌اي هستند كه واگذار نخواهند شد.

وزير نيرو درباره مذاكرات ميان كشورهاي مختلف درباره صادرات تجهيزات برقي و وصول مطالبات كشورمان تأكيد كرد: به صورت متداول مذاكراتي داريم كه صدور خدمات فني مهندسي و تجهيزات برقي از جمله آنها است.

وي تأكيد كرد: روزمره با كشورهاي مختلفي مراودات تجاري داريم و صادرات تجهيزات مربوط به صنعت برق توسط بخش خصوصي انجام مي‌شود و مطالبات انباشته‌اي از كشورها نداريم.

چيت‌چيان گفت: تسويه‌ حساب‌ها با شركت‌هاي مختلف به طور مستمر انجام مي‌شود و روابط خوب و متعادلي با كشورهاي مختلف ايجاد كرده‌ايم كه تاكنون مثمرثمر واقع شده است.

وزير نيرو درباره جزئيات قيمت حامل‌هاي انرژي، توضيحاتي ارائه نكرد و تنها از ارائه بسته‌‌ پيشنهادي به دولت و سازمان هدفمندي يارانه‌ها خبر داد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن