تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801781329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت 17990 هميار پليس در غرب استان تهران/ ثبت 516 هزار تخلف رانندگي طي سالجاري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فعاليت 17990 هميار پليس در غرب استان تهران/ ثبت 516 هزار تخلف رانندگي طي سالجاري
شهريار - خبرگزاري مهر: رئيس پليس راهور غرب استان تهران از فعاليت 17 هزار و 990 هميار پليس در شهرستانهاي حوزه تحت پوشش خبر داد و گفت: برغم تشديد قوانين و جرائم راهنمايي و رانندگي، طي هشت ماه نخست سالجاري 515 هزار 932 فقره تخلف رانندگي ثبت شده كه از اين تعداد بيش از 497 هزار برگ جريمه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا جعفرنيا ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه كه در شهرستان شهريار برگزار شد ضمن اشاره بر ضرورت نهادينه كردن فرهنگ ترافيك در جامعه، اظهار داشت: در حال حاضر فرهنگسازي در زمينه ترافيك و رعايت اصول و قوانين راهنمايي و رانندگي در جامعه يكي از اولويتهاي اصلي پليس راهور براي كاهش حوادث و تلفات رانندگي محسوب مي شود كه اين مساله با تمركز بر كودكان، نوجوانان و دانش آموزان آغاز شده است.

آمار تصادف دانش آموزان در مسير مدرسه طي 3 سال گذشته به صفر رسيده است

اين مسئول عنوان كرد: در اين راستا كارشناسان راهنمايي و رانندگي به تمامي مدارس ابتدايي و راهنمايي در شهرستانهاي غرب استان تهران اعزام شده اند كه با استفاده از جذابيت لباس پليس براي اين رده سني، به آموزش قوانين پرداخته اند، همچنين در كنار كارگاه هاي آموزشي، اقدامات تبليغاتي ديگري همچون توزيع بروشور و CD و بسته هاي فرهنگي در مهدهاي كودك، مراكز پيش دبستاني و دبستانهاي سراسر غرب استان انجام شده است.

وي با اشاره به نقش موثر همياران پليس در كاهش تخلفات و حوادث رانندگي، ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 17 هزار و 990 هميار پليس در غرب استان تهران فعاليت دارند كه به موجب حضور اين همياران و ترويج فرهنگ راهنمايي و رانندگي در مدارس، از سه سال گذشته تاكنون هيچ موردي از فوت دانش آموزان در مسير مدرسه تا منزل وجود نداشته است، اين مساله در حالي است كه پيش از اين با شروع سال تحصيلي، حوادث و تلفات دانش آموزي به شدت افزايش مي يافت.

امن سازي محوطه بيروني 98 درصد از مدارس غرب استان

رئيس پليس راهور غرب استان تهران از امن سازي محوطه بيروني 98 درصد از مدارس اين منطقه خبر داد و گفت: پليس راهور غرب استان تهران با نصب سرعت گير، تابلو و علائم هشدار دهنده، خط كشي و.... نسبت به امن سازي و كاهش سرعت خودروها در محوطه نزديك مدارس اقدام كرده است كه اين امر نيز سهم بسزايي در كاهش تلفات داشته است.

سرهنگ جعفرنيا متذكر شد: همچنين هزار و 372 پليس يار نوجوان، 760 پليس يار بسيجي، 685 فرهنگ يار ترافيك نيز در غرب استان تهران فعاليت دارند كه اين آمار هر روز رو به افزايش است و به مدد فعاليت اين همياران در كنار اقدامات پليس، ميزات تلفات حوادث رانندگي از 25 هزار نفر در سال 84 به زير 20 هزار نفر در سالجاري رسيد كه اين كاهش با توجه به افزايش جمعيت، تعدد خودروها و ورود رانندگان جديد بسيار اميدوار كننده است.

اصلاح هندسي معابر؛ اولويت پليس راهور

وي در بخش ديگر سخنان خود از اصلاح هندسي معابر و ميادين به عنوان اولويت دوم پليس راهور غرب استان تهران ياد كرد و افزود: برخي معابر و ميادين در سطح شهرها وجود دارد كه متاسفانه تاريخ مصرفشان تمام شده است، اين معابر در زمان خود پاسخگوي نيازهاي ترافيكي بود اما با گذشت زمان و افزايش جمعيت و به تبع آن خودروها، ديگر پاسخگوي بار ترافيكي نيستند و نياز به اصلاح دارند.

اين مسئول بيان كرد: در حال حاضر علاوه بر شناسايي اينگونه معابر، از احداث ميادين جديد در شهرها جلوگيري به عمل آمده است چراكه هم اكنون ميدان در حوزه ترافيك منسوخ شده و مورد استفاده ندارد.

اصلاح هندسي 400 معبر و ميدان در شهرستانهاي غرب استان

رئيس پليس راهور غرب استان تهران با بيان اينكه در بسياري از شهرهاي اين منطقه ميدان استاندارد وجود ندارد، تشريح كرد: يك ميدان استاندارد در ساعت حداكثر 5 هزار خودرو را عبور مي دهد اما ميدانهاي موجود در شهرستانهاي غرب استان تهران با وجود عدم برخورداري از استانداردهاي لازم، در ساعات پيك ترافيك بيش از 8 هزار خودرو را پوشش مي دهند.

سرهنگ جعفرنيا گفت: در اين راستا با آغاز طرح اصلاح هندسي معابر، تاكنون بيش از 400 معبر و ميدان در سطح شهرستانهاي غرب استان تهران اصلاح شده اند اما مشكلات ايجاد شده در اين معابر از 50 سال گذشته ايجاد شده و ظرف مدت 5 الي 6 سال برطرف نمي شود چراكه نيازمند هزينه و زمان است.

وي توسعه حمل و نقل عمومي، احداث مسيرهاي درچورخه سواري، ترويج فرهنگ پياده روي، ايجاد امكانات مناسب نظير صندلي، آبخوري و سرويس بهداشت در پياده روها را گامي به سوي ارتقاي سطح فرهنگ عمومي براي كاهش ترافيك دانست.

كاهش تصادفات فوتي در غرب استان برغم افزايش 16 درصدي رانندگان و خودروها

اين مسئول با اشاره به ميزان تخلفات و جرائم حوزه راهنمايي و رانندگي در غرب استان تهران افزود: در هشت ماه نخست سالجاري 515 هزار 932 فقره تخلف رانندگي صورت گرفته است كه از اين تعداد بيش از 497 هزار برگ جريمه صادر شده است.

رئيس پليس راهور غرب استان تهران يادآور شد: طي سالجاري بيش از 19 هزار و 749 نفر به دليل سرعت غيرمجاز، چهار هزار و 561 نفر با عبور از چراغ قرمز، 16 هزار و 955 نفر با عبور از محل ممنوع و 129 هزار و 954 راننده نيز به دليل نبستن كمربند ايمني جريمه شده اند.

سرهنگ جعفرنيا در زمينه سهم سازمانها و ارگانهاي ديگر در تصافات رانندگي، افزود: طي سالجراي 18 اداره به دليل قصور در رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، مقصر شناخته شده و به مراجع قضايي معرفي شده اند.

وي از صدور چهار هزار و 898 گواهينامه جديد در غرب استان تهران طي سالجاري خبر داد و گفت: برغم افزايش 16 درصدي رانندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصادفات فوتي داخل شهر در سالجاري هيچ افزايشي نداشته است.

كد خبر: 2198586

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۶:۰۰

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن