تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802741556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگداشت سيدصادق رضايي/1جهانگيريان: «دارا و سارا» را در عرصه فيلم و تلويزيون وارد كنيم تا از غربت درآيند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بزرگداشت سيدصادق رضايي/1جهانگيريان: «دارا و سارا» را در عرصه فيلم و تلويزيون وارد كنيم تا از غربت درآيند
عباس جهانگيريان گفت: با ورود عروسك‌هاي دارا و سارا به قلمروي فيلم، تئاتر و تلويزيون، خاك غرب و انزوا را از تن اين عروسك‌ها بتكانيم و به واسطه آنها كودكان ايران را با فرهنگ ايراني آشنا سازيم.


به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات باشگاه خبري فارس (توانا) بزرگداشت يار كانون سيدصادق رضايي دقايقي پيش با حضور عليرضا حاجيان‌زاده مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، عليرضا قزوه مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري، محسن مؤمني رئيس حوزه هنري، محمدرضا سنگري اعضاي هيئت‌مديره كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و جمعي از اهالي فرهنگ و ادب در سالن غدير كانون واقع در خيابان حجاب برگزار شد.

در اين مراسم عباس جهانگيريان نويسنده و يكي از اعضاي پروژه رمان نوجوان امروز بيان داشت: در پائيز سرد سال 88 به دستور آقاي رضايي 40 نويسنده در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گرد هم آمدند كه در آن مراسم مديرعامل سابق كانون گفت كه بايد پروژه‌اي با عنوان رمان نوجوان امروز راه‌اندازي و بيش از يكصد عنوان كتاب نيز از اين پروژه منتشر شود اتفاقي كه تحقق آن باورپذير نبود.

وي اضافه كرد: اما با همه افكار بلندپروازانه مديرعامل سابق كانون وجود ايمان، شناخت و آگاهي از حميدرضا شاه‌آبادي مدير پروژه رمان نوجوان امروز، باور به ظرفيت قابل توجه نويسندگان باعث شد كه اين پروژه موفقيت‌هايي را كسب كرده و 40 عنوان كتاب را به چاپ رسانده و به زودي بيش از 50 اثر نيز منتشر شود.

جهانگيريان ادامه داد: رمان نوجوان امروز فاصله و ارتباط نويسندگان با كودكان و نوجوانان را از بين برده است و آنها را در خانواده‌اي گرد هم ساخته است كه اگر كسي بخواهد روزي تاريخ ادبيات كودك و نوجوان ايران را قلمي كند قطعاً‌ از پروژه رمان امروز به خوبي ياد كرد.

وي افزود: يكي ديگر از كارهاي خوبي كه در دوران آقاي رضايي به سرانجام رسيد طرح نمايشنامه نوجوان امروز بود كه تا كنون 15 اثر از اين پروژه منتشر و 10 عنوان زير چاپ و 20 نمايشنامه نيز در دست بررسي است كه برخي از نمايشنامه‌ها در صحنه‌هاي تئاتر اجرايي شده‌اند.

اين نويسنده ادبيات كودك و نوجوان گفت: پينشهاد همه اهالي فرهنگ و ادب و به ويژه اعضاي پروژه رمان نوجوان امروز به آقاي حاجيان‌زاده مديرعامل جديد كانون اين است كه طرح پروژه رمان نوجوان امروز، شعر نوجوان امروز و نمايشنامه نوجوان امروز را پربارتر از گذشته ادامه دهند.

وي اضافه كرد: از ديگر پيشنهادات بنده اين است كه در دوران آقاي رضايي نيروهاي بلاتكليف بسياري وجود داشت كه همه آنها استخدام شده‌اند اما اكنون در كانون نيروهاي قراردادي وجود دارند كه هنوز رسمي نشده‌اند و ميانگين حقوق آنها 500هزار تومان است كه كف حقوق آنها كمتر از حقوق تعيين شده وزارت كار است.

جهانگيريان ادامه داد: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سراسر داراي 4 مديركل در استان‌ها و 4 مدير زن در تهران است كه اميدواريم شاهد افزايش مديران زن در كانون شويم، همچنين سير نزولي فيلم در كانون مشاهده مي‌شود كه معتقديم بايد تحولي اساسي در سينماي كانون صورت گيرد. به گفته اين نويسنده با ورود عروسك‌هاي دارا و سارا به قلمرو فيلم، تئاتر و تلويزيون كانون مي‌تواند خاك غربت و انزوا را از تن اين عروسك‌ها بتكاند و به واسطه آنها كودكان ايران را با آئين‌ها، فرهنگ‌ها و زبان اقوام ايراني آشنا سازد.

*گنج كريمي: قابليت زندگي مهدوي سرلوحه كار كودكان و نوجوانان در كانون است

در ادامه اين مراسم علي گنج كريمي معاون توليد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بيان داشت: آقاي رضايي در بسياري از سخنان خود قائل به يك مثلث بودند كه اضلاع اين مثلث مربي‌ها، كودكان و نوجوانان و در نهايت هنرمندان به شمار مي‌رفتند كه در اين اضلاع هيچ جايي براي مديران و مديرعامل كانون وجود نداشت. كه بايد اين شكل هندسي را مربع فرض كرد.

وي اضافه كرد: هر كشوري به يك ويژگي خاصي معروف است اما ما ايراني‌ها به نقد معروف هستيم و مدام طي 4 سال خدمت آقاي رضايي در كانون به نقد فعاليت‌هايش پرداختيم.

گنج كريمي ادامه داد: از خدمت‌هاي خوب مديرعامل سابق كانون مي‌توان به مبدأ برخي از واژه‌ها و عبارات توسط وي نظير قابليت زندگي مهدوي سرلوحه كار كودكان ونوجوانان در كانون، مراكز قبله كانون هستند، مديرعامل نگوييد بلكه مديرعامل مربي بگوييد اشاره كرد.

وي افزود: آقاي رضايي براي ساخت عروسك‌هاي دارا و سارا در كشور سماجت‌هاي بسياري نشان دادند كه متأسفانه بخش صنعت عقب‌تر از كانون در اين راستا حركت مي‌كرد، همچنين يكي ديگر از آرزوهاي نويسندگان چاپ كتاب‌هاي آنها در كانون بود كه پروژه كتاب‌هاي خود ما توسط آقاي رضايي در كانون راه‌اندازي و آرزوي نويسندگان محقق شد.

*هيچ عزلي به خاطر نقد در كانون صورت نگرفت

مدير توليد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: آقاي رضايي از تمام ظرفيت‌هاي كانون به طور شايسته استفاده كرد حتي وي در اكثر فعاليت‌ها و برنامه‌هاي كانون تلاش مي‌كرد تا از نقطه نظرات ديگران بهره‌مند شود به همين منظور هيچ عزلي به خاطر نقد در كانون صورت نگرفت.

وي در پايان عنوان كرد كانون متكي به نظرات كارشناسان است اما بايد گفت كار ما در كانون و در جامعه كنوني كه به رسانه‌هاي مختلف و شبكه‌هاي اجتماعي به رقابت پرداخته‌اند بسيار سخت‌تر شده است كه بايد در اين راستا تدابير لازم براي كودكان و نوجوانان ايراني انديشيده شود.

*رحماندوست: عملكرد سيد صادق رضايي در كانون، عملكرد مكتبي بود

در ادامه اين مراسم مجتبي رحماندوست نماينده مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: در كشور ما رسم بر آن نيست كه از كساني كه در گذشته مسئوليت داشته‌اند تجليل كنند اما اين كاري كه كانون انجام داد پسنديده است.

وي اضافه كرد: قبل از اينكه آقاي رضايي در كانون مشغول به كار شود با وي آشنا نبوده‌ام اما به دليل اينكه در زمان تصدي اين فرد در مديريت كانون بنده در حوزه ادبيات مقاومت و پايداري با كانون همكاري‌هايي داشتم با آقاي رضايي آشنا شدم.

رحماندوست ادامه داد: كارهايي كه در حوزه مقاومت و ادبيات پايداري در سطح بين‌المللي توسط كانون انجام مي‌شد آقاي رضايي هميشه با بنده با روي بازي برخورد مي‌كردند و در حوزه ادبيات مقاومت و پايداري نيز اين شخصيت درست و مكتبي عمل كرده است.

وي افزود: پيشنهاد بنده به رئيس‌جمهور دولت يازدهم اين بود كه به جاي اينكه رئيس‌جمهور دولت يازدهم باشيد رئيس‌جمهور يازده دولت شويد يعني وزير آموزش و پرورش و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و ساير وزراي اين كشور هر ماه و يا هر فصلي از وزراي يازده دوره قبلي دعوت كرده تا عملكرد دولت جديد را انتقاد و براي پيشبرد اهداف وزارتخانه مسئول به آنها كمك كند كه اخيراً گفته‌اند وزير نفت چنين جلساتي را برپا كرده است.

عضو مجلس شوراي اسلامي گفت: معتقدم بايد خط راست و چپ و اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن را كنار بگذاريم و به فكر پيشرفت كشور و فراتر از آن باشيم چرا كه وقتي مردم ببينند وزراي جديد در كارهايشان از وزراي قديم نيز كمك مي‌گيرند نه تنها مردم به آرامش مي‌رسند بلكه تجارب خوبي به دولتمردان كنوني وارد مي‌شود.

انتهاي پيام/و

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن