تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803851844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار ارز باز هم لرزيد دلار در يك قدمي 2900 تومان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: بازار ارز باز هم لرزيد دلار در يك قدمي 2900 تومان
الهام علاقه‌بندان

واكنش متفاوت اتحاديه اروپا در مقايسه با آنچه امريكايي‌ها با افزودن 17 شركت به فهرست تحريم‌ها انجام دادند لرزه‌اي دوباره بر بازار ارز انداخت به‌طوري كه قيمت دلار دوباره در مسير نزولي قرار گرفت.
بر اين اساس پس از خبر تحريم جديد امريكايي‌ها كه خلاف توافق امضا شده با ايران دلار گام‌هاي خود را در مسير صعودي قرار داد و تا نزديكي 3هزار تومان پيشروي كرد اما با اظهارنظر و واكنش مقامات رسمي ايران مبني بر اين‌كه سران امريكا نبايد زير توافق‌هايشان بزنند دلار از سرعت افزايشي
خود كاست.
با اين وجود روند نزولي قيمت دلار كه در محدود 2960 تومان قرار گرفته بود زماني دوباره اوج گرفت كه خبر توافق اروپايي‌ها بر سر لغو تحريم‌ها عليه ايران به بازار ارز رسيد و با اعلام اين خبر بود كه دلار قيمت 2 هزار و 920 تومان را لمس كرد.
به اين ترتيب درست در فاصله چند روز پس از اعلام خبر بدقولي امريكايي‌ها اتحاديه اروپا نه تنها بر توافقش با ايران تأكيد كرد بلكه خبر لغو تحريم را داد البته در اين ميان امريكايي‌ها هم كه مي‌خواستند از اين قافله عقب نمانند بر پايبنديشان نسبت به توافق ژنو تأكيد كردند.
اين خبرها در بازار ديروز ارز لرزه بر اندام دلار و ديگر ارزها انداخت و قيمت دلار به 2920 تومان رسيد اين اتفاق در حالي روي داد كه در روز اعلام خبر توافق ايران با سران 6 قدرت جهاني دلار به زير 2900 تومان هم رسيد و تا محدوده 2840 تومان هم پايين آمد اما به دليل مقاومت بازار داخلي اين قيمت در بازار ارز ثابت نماند به‌طوري كه در فاصله كوتاهي دلار به بالاي 2900 تومان رفت اما ديگر روي 3 هزار تومان را نديد.
بر اين اساس با اعلام خبر لغو تحريم‌هاي اتحاديه اروپا كه به لغو تحريم‌هاي تصويب شده در توافقنامه ژنو اضافه مي‌شود به نظر مي‌رسد دلار مسير نزولي خود را ادامه خواهد داد البته با همين روند متعادل چراكه ثبات اقتصادي مهم‌ترين فاكتور در سياست‌هاي اقتصادي دولت يازدهم به حساب مي‌آيد. از سوي ديگر با توجه به نرخي كه در بودجه سال 93 براي دلار پيش‌بيني شد و در عين حال رئيس كل بانك مركزي خبر از ارز تك نرخي در سال آينده داد پيش‌بيني مي‌شود در نهايت تا پايان سال و رسيدن به فرصت 6 ماهه ايران در توافقنامه ژنو دلار در نهايت تا همان قيمت 2 هزار و 600 تومان پايين مي‌آيد و انتظار كاهش بيش از اين ميزان نبايد وجود داشته باشد.
بررسي نوساناتي كه نرخ دلار در ماه‌هاي پيش تجربه كرد نشان از اين دارد كه دلار بيش از 3 هزار و 500 توماني زمان انتخابات درست در روزهاي پس از انتخابات به 3 هزار تومان رسيد و افت 500 توماني نشان از شكسته شدن حباب قيمتي دلار بود.
البته از همان زمان هم كارشناسان و تحليلگران بازار ارز اعلام كردند كه دلار در صورتي كه دلايل منطقي و موجهي وجود داشته باشد مي‌تواند كاهش بيش از اين ميزان را تجربه كند اما ادامه روند نزولي در شرايطي كه محدوديت در بازار ارز از يك سو و خريد مواد اوليه با دلار گرانقيمت توسط توليدكنندگان از سوي ديگر انجام شده است منطقي به نظر نمي‌رسد.
بر اين اساس با تحليلي كه در بالا اشاره شد نگاهي به قيمت ارز در بازار روز قبل نشان مي‌دهد علاوه بر افت دلار به 2 هزار و 920 تومان ديگر ارزها هم در بازار روز گذشته بر مدار نزولي قرار داشتند به‌طوري كه يورو به قيمت 4 هزار و 50 تومان رسيد.
از سوي ديگر درهم نيز كه مدتي روي 800 تومان ثابت مانده بود در بازار روز گذشته با افتي كه تجربه كرد به پايين‌تر از 800 تومان رسيد.
در مقابل بازار ارز بازار طلا با رشد محدود قيمتي در 3 روز اول هفته مواجه شد؛ اتفاقي كه به مدد رشد قيمت اونس بود البته رشد نرخ طلاي داخلي به ميزان رشد نرخ جهاني طلا نبود چراكه بازار داخلي طلا هم از بازار ارز تبعيت مي‌كند.
درست به همين دليل به رغم رشد نرخ اونس در دو روز اول معاملاتي اين هفته نرخ طلا در بازار داخلي روند نزولي را در پيش گرفت به‌طوري كه قيمت سكه تمام در جريان معاملات روز قبل به 871 هزار و 500 تومان رسيد.
بر اين اساس نرخ سكه تا لحظه تنظيم اين خبر با افت 5 هزار توماني روبه‌رو شد از سوي ديگر نرخ نيم سكه هم با نوساناتي كه تجربه كرد به قيمت
440 هزار تومان رسيد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن