تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819604311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت آهن قراضه در كشور مغقول مانده است/ لزوم ساخت اسكله اختصاصي براي واردات كالا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صنعت آهن قراضه در كشور مغقول مانده است/ لزوم ساخت اسكله اختصاصي براي واردات كالا
اصفهان – خبرگزاري مهر: مديرعامل شركت فلز تدارك فولاد مباركه با اشاره به اينكه صنعت آهن قراضه در كشور مغقول مانده است، گفت: اين در حالي است كه با توجه به نياز صنايعي همچون فولاد به اين صنعت نيازمند واردات منظم و برنامه ريزي شده آهن قراضه هستيم كه اين اين مسئله نيز نيازمند ايجاد زير ساختهاي لازم مانند ساخت اسكله اختصاصي براي واردات كالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا كچوئيان در همايش ملي صنعت آهن قراضه در اتاق بازرگاني اصفهان با اشاره به چهار رويكرد برگزاري اين همايش اظهار داشت: محيط زيست يكي از رويكردهاي مهم اين همايش است چرا كه اسقاط خودرو هاي فرسوده در حفظ محيط زيست بسيار مهم است.

وي ادامه داد: از چندين سال پيش قانون جايگزيني خودروها اجرايي شد اما كم كم رونق خود را به دليل افزايش قيمت خودرو و حذف سياست هاي تشويقي از دست داد كه اين روند بايد بار ديگر از سر گرفته شود.

مدير عامل شركت فلز تدارك فولاد مباركه با بيان اينكه اجراي قانون اقساط خودرو ها در مسائل زيست محيطي مانند كاهش آلودگي هوا، سوانح جاده اي و مصرف سوخت موثر است، تصريح كرد: اين موضوع همچنين سبب افزايش توليد خودرو سازان داخلي مي شود بنابراين مسئولان بايد با وضع سياست هاي مناسب بار ديگر در امر خارج كردن خودروها از چرخه تسريع كنند.

دچار ناهماهنگي در عرضه و تقاضاي قراضه ها هستيم

وي با اشاره به محور اقتصادي اين همايش تصريح كرد: نقش قراضه آهن در اقتصاد كشور به دو بخش داخلي و خارجي تقسيم مي شود؛ بدون شك از نظر عرضه و تقاضاي قراضه دچار نا هماهنگي، عدم تعادل و نقصان هستيم و در بهترين شرايط اقتصادي با توجه به طرح هاي توسعه و چشم انداز افزايش محصولات فولادي با كمبود قراضه براي واحد هاي توليدي مواجهيم.

كچوئيان با اشاره به اينكه ما بايد راهكارهايي بيانديشيم تا در آينده پاسخگوي آهن قراضه واحد هاي توليدي باشيم، ابراز داشت: تنها راه علاج واردات قراضه است و بايد به سوي واردات منظم و برنامه ريزي شده آهن قراضه در كشور برويم.

وي ادامه داد: براي اينكار زير ساخت هاي لازم از جمله ساخت اسكله اختصاصي براي واردات در آينده نه چندان دور ضروري است.

مدير عامل شركت فلز تدارك فولاد مباركه با اشاره به اينكه مبحث تشكل ها سومين محور اين همايش است گفت: انجمن ها، سنديكا ها و اتحاديه ها بايد همانند كشورهاي پيشرفته سخنگوي اصناف ما باشند و در چارچوب اهداف صنف خود حركت كنند.

وي ادامه داد: با توجه به كمبود قراضه، گراني و تقاضاي رو به افزايش آن لازم است تأمين كنندگان آن و مصرف كنندگان منافع خود را در گروي همدلي با يكديگر ببينند و با اتحاد شكاف ميان خود را پر كنند.

كچوئيان با اشاره به لزوم تشكيل كنسرسيومي در زمينه آهن قراضه گفت: رسانه ها نيز مي توانند با درج قيمت آهن قراضه اطلاعات كافي از پايه قيمت ها در اختيار دست اندر كاران قرار دهند تا مشكل تنوع قيمت رفع شود.

وي با اشاره به نقش آموزش و پژوهش در صنعت قراضه آهن به عنوان محور چهارم همايش تأكيد كرد: اطلاعات جامعي درباره صنعت قراضه ميزان مصرف و يا مقدار عرضه آن به شكل متمركز وجود ندارد و لازم است مراكز تحقيقاتي مانند دانشگاه ها به شكل علمي و كاربردي در اين زمينه كار كنند.

مدير عامل شركت فلز تدارك فولاد مباركه با بيان اينكه روش هاي تكنولوژي جديد نيازمند تبيين اطلس جامع و راهگشا است، تشريح كرد: كشور ما از فناوري و توليد قراضه صنعتي بي بهره است گرچه چند مركز خصوصي در اين ارتباط اقدام كرده اند اما مراكز دولتي به اين سمت حركت نكرده اند كه نيازمند سرمايه گذاري در اين بخش هستيم.

وي تصريح كرد: هنوز ادبيات يكساني در زمينه تعريف انواع قراضه در كشور نداريم و لازم است به صورت علمي تعريف واحدي در ارتباط با انواع قراضه توسط مركزعلمي تعريف شود تا بتوانيم تصمميمات اساسي در ارتباط با اين صنعت بينديشيم.

كد خبر: 2197776

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۶:۵۱

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن