تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802709287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعداد مقالات فارسي ISC در سال 91 / دانشگاه تهران صاحب بيشترين مقاله


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تعداد مقالات فارسي ISC در سال 91 / دانشگاه تهران صاحب بيشترين مقاله
رئيس مركز منطقه اي و سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام(ISC) گفت: تعداد مقالات فارسي ISC كه در مجلات مصوب كميسيون نشريات معتبر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي چاپ و منتشر مي شود در سال 91 به 29 هزار و 433 مقاله رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر جعفر مهراد با اعلام اين خبر افزود: تعداد مقالات فارسي ISC در سال 90 تعداد 32 هزار و 79 مقاله بود كه اين رقم در سال 91 به 29 هزار و 433 مقاله رسيده است كه اين رقم با تكميل شماره هاي مختلف مجلات در ماه هاي آتي افزايش خواهد يافت.

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) افزود: انتشارات علمي در سال هاي اخير در راستاي انجام پژوهش هاي متعدد و گسترده در رشته هاي گوناگون دانشگاهي به شدت افزايش يافته است.

وي گفت: حجم انتشارات از يك طرف و سنجش كيفيت عملكرد از طرف ديگر، بررسي انتشارات علمي را از سوي نظام هاي استنادي ضروري و اجتناب ناپذير كرده است. نظام هاي استنادي با بكارگيري روش هاي علم سنجي و كتاب سنجي نسبت به ارزيابي عملكرد دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي جهت شناسايي برترين ها و ايجاد انگيزه در پديدآورندگان انتشارات علمي اقدام مي كند.

مهراد اضافه كرد: بر اساس توليدات علمي در قالب مقالات تحقيقاتي ثبت و نمايه سازي شده در ISC دانشگاه تهران در بازه زماني ياد شده تعداد 19 هزار و 690 مقاله توليد كرده و در مكان اول قرار دارد. تعداد مجموعه مقالات همايش هاي ثبت شده از دانشگاه تهران در ISC تعداد 8033 مقاله است. بدين ترتيب دانشگاه تهران بر روي هم 27723 مقاله توليد كرده است.

وي ادامه داد: رتبه دوم از نظر توليد علم در ISC به دانشگاه تربيت مدرس تعلق دارد. اين دانشگاه با تركيب مجموعه مقالات علمي و مجموعه مقالات همايش ها تعداد 16465 مقاله توليد كرده كه 11325 مقاله در نشريات علمي معتبر و 5140 مقاله در مجموعه مقالات همايش ها منتشر كرده است.

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) گفت: دانشگاه فردوسي مشهد رتبه سوم توليد علم ISC را در اختيار دارد. تعداد مقالات منتشر شده در مجلات 5292 مقاله و تعداد مقالات منتشر شده در همايش ها 2315 مقاله است. مجموع مقالات علمي و مقالات منتشر شده همايش ها بر رويهم 7607 مدرك است. پ

مهراد اضافه كرد: دانشگاه اصفهان كه در جايگاه 4 توليد علم ISC نشسته است، در همين بازه زماني موفق به توليد 5823 مدرك شده است. سهم تعداد مقالات اين دانشگاه 4295 و تعداد مقالات آن در مجموعه مقالات همايش ها 1528 مقاله است.

وي در ادامه بررسي جايگاه دانشگاه ها گفت: رتبه پنجم به دانشگاه شيراز تعلق دارد. تعداد مقالات دانشگاه شيراز 4099 و تعداد مقالات همايش ها 2459 مقاله است. مجموع مقالات علمي و مقاله هاي همايش هاي دانشگاه شيراز 6558 مقاله است.

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) يادآور شد: دانشگاه هاي شهيد بهشتي، علامه طباطبايي، تبريز، شهيد چمران اهواز و صنعتي اصفهان به ترتيب با توليد 3691 مقاله، 3585 مقاله، 2669 مقاله، 2552 مقاله و 1884 مقاله علمي در مجلات معتبر رتبه هاي 6 تا 10 را به خود اختصاص داده اند.

وي خاطر نشان كرد: لازم است به اين نكته توجه كنيم رتبه دانشگاه ها كه بر اساس توليد علم در ISC گزارش شده مربوط به سهم انتشارات علمي دانشگاه هاي ياد شده به زبان فارسي است. به طور طبيعي هم دانشگاه هاي ياد شده و هم دانشگاه هاي ديگر به ويژه دانشگاه هاي صنعتي و پزشكي بخش مهمي از انتشارات خود را به زبان انگليسي در مجلات معتبر بين المللي چاپ مي كنند كه جايگاه اين دانشگاه ها از اين نظر رفيع و در خور توجه است.

كد خبر: 2197452

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۲:۲۴

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن