تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799467344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطاب به رئيس جمهوري؛ نامه سرگشاده جمعي از داوطلبين استعداد درخشان دكتري دانشگاه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: خطاب به رئيس جمهوري؛ نامه سرگشاده جمعي از داوطلبين استعداد درخشان دكتري دانشگاه تهران
نامه سرگشاده جمعي از داوطلبين استعداد درخشان دكتري دانشگاه تهران كه تصوير آن به دفتر خبرگزاري ايلنا ارسال شده است به شرح ذيل است خطاب به رئيس جمهوري؛ نامه سرگشاده جمعي از داوطلبين استعداد درخشان دكتري دانشگاه تهران


ايلنا: نامه سرگشاده جمعي از داوطلبين استعداد درخشان دكتري دانشگاه تهران كه تصوير آن به دفتر سر پرستي خبرگزاري كارايران (ايلنا) در شهرستان كاشان ارسال شده است به شرح ذيل است:

«علم، قدرت است و هركسي به علم و دانش چنگ زند قدرتمند و توان قدرتنمايي خواهد داشت و هركس از علم فاصله بگيرد، ديگران بر او غلبه خواهند كرد». (حضرت علي (ع))

رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

حجه‌السلام و المسلمين دكتر حسن روحاني

با اهداء سلام و تحيات وافر

بي شك انساني كه بذر عالي ترين ارزشها يعني اميد را در مزرعه حاصلخيز قلب ها مدبرانه مي افشاند و سخاوتمندانه به تعالي و رشد آن مي پردازد سزاوار ستايش است و اميد بستن. زيرا بوستان جان و انديشه را با تدبير و اميد، شكفتن و سرسبزي مي بخشد. اين اميدواري، ما دانشجويان استعداد درخشان دانشگاه تهران را بر آن داشت تا در چاره انديشي معضلي كه به علت برخي مقررات جديد آئين نامه اي و سليقه اي، مانعي براي ادامه تحصيل مان شده و آفات مسموم كننده اين اقدام اميد چند ساله مان را به يأس كشانده است را به شما ابراز داريم باشد تا با تدبير خود بر حل معضل ما، اميد را نيز بر ما ارزاني داريد.

ما دانشجويان كه از طريق آئين نامه استعداد درخشان در مقطع دكتري دانشگاه تهران پذيرفته شده بوديم و مراحل بررسي سوابق تحصيلي، مصاحبه و رقابت نفس­گير با ساير داوطلبين را در ارديبهشت و خرداد ماه سال جاري طي نموده و حائز رتبه اول دكتري دانشگاه تهران شده و تأييد اساتيد و نيز دانشكده هاي اين دانشگاه را نيز به عنوان برترين هاي علمي به همراه داشتيم، متاسفانه بدليل برخي بي قانوني ها، كج سليقگي­ها و بي نظمي هاي آموزشي در يك روز مانده به آغاز كلاس ها بجاي ثبت نام از ادامه تحصيل محروم مانده ايم!

پس از اين واقعه وقتي علت را از اداره آموزش دانشگاه جويا شديم آنها به مصوبه داخلي مرداد ماه دانشگاه تهران مبني بر عدم پذيرش دانشجوياني كه دوره كارشناسي ارشد خود را در طي 5 يا 6 ترم به پايان رسانده­اند استناد كردند، مصوبه­اي كه دو ماه بعد از انجام مصاحبه علمي و پذيرش ما از سوي دانشكده­هاي دانشگاه تهران تصويب شده بود و متأسفانه و بر خلاف مقررات جاري كشور عطف به ماسبق گرديد و البته در اين بين دو اصل قانوني ديگر از جمله مرجع صلاحيت دار نبودن هيات رئيسه دانشگاه براي تصويب قانوني آموزشي و نيز اصل حق مكتسبه بصورت آشكاري توسط دانشگاه نقض گرديد. جالب اينجاست كه ديگر دانشگاه­هاي معتبر كشور دانشجوياني را درست از همين طريق (آيين نامه استعدادهاي درخشان براي ورود به مقطع دكتري) پذيرفته و ثبت نام كرده­اند كه مقطع ارشد خود را در 5 يا 6 ترم به پايان رسانده­اند، چرا كه در همه جاي دنيا و بيشتر دانشگاههاي كشور ملاك ارزيابي استعداد درخشان و نخبگي نه زود تمام كردن تحصيل بلكه سوابق علمي، پژوهشي و كارنامه افراد است!

جناب آقاي دكتر روحاني! ما دانشجويان جوان با نيت ادامه تحصيل در مقطع دكتري داخل كشور و با هدف خدمت به اين مرز و بوم، قصد كسب دانش و پيشبرد چرخه­هاي علمي كشور را داشته و همچنان داريم. چرا كه مطابق فرمايش حضرتعالي، با حضور نخبگان جوان، كشور مي‌تواند احساس قدرت و قدرتمندي نمايد امري كه بارها و بارها از سوي مقام معظم رهبري نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.

اين در حالي است كه هريك از ما سوابق برجسته علمي و پژوهشي مانند مقالات متعدد نمايه شده در پايگاه هاي معتبر علمي داخلي و بين المللي، تأليف كتاب و حتي ثبت اختراعات را در كارنامه علمي خود داريم و با استفاده از همين سوابق مي توانستيم با سهولت در بهترين دانشگاه هاي دنيا تحصيل نمائيم، اما به دليل قبولي در دانشگاه تهران، از ساير فرصت­هاي ادامه تحصيل در ديگر دانشگاه هاي داخلي و خارجي انصراف داديم، غافل از اينكه در آخرين لحظات و در كمال ناباوري و دور از انصاف نام ما از فهرست پذيرفته شدگان دوره دكتري حذف شد و حتي نامه هاي متعدد اعضاي هيات علمي و گروههاي مختلف علمي دانشگاه در كنار نامه نمايندگان مجلس و نيز توصيه سرپرست وقت وزارت علوم نيز در برابر اصرار غيرمنطقي مسئولين دانشگاه كارگر نيفتاد و اينگونه از ادامه تحصيل بازمانديم. واقعه­اي كه منجر به يأس و نااميدي و عدم اطمينان به كارگزاران كشور در عمق جان ما و مسير زندگي هريك از ما شده است!

آقاي روحاني، رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

در خاتمه ضمن آرزوي موفقيت در رسيدن به اهداف عاليتان، عاجزانه از شما تقاضا داريم كه بعنوان بالاترين مقام دولت محترم تدبير و اميد، اميد از دست رفته ما دانشجويان استعداد درخشان دانشگاه تهران و حق مسلم مان را با استناد به قوانين مصرح كشور (و نه بصورت فراقانوني) به ما برگردانده و مدبرانه اذهان مغشوش از عملكرد سليقه اي بعضي از مسئولين را صيقل بخشيد.

با سپاس فراوان

جمعي از داوطلبين استعداد درخشان دكتري دانشگاه تهران

30 آذر 1392

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن