تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803041896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه سرگشاده بسيج دانشجويي دانشگاه مازندران خطاب به رئيس جمهور:هدف هيئت نطارت ناآرام كردن جو دانشگاه و حمايت از افراطيون است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نامه سرگشاده بسيج دانشجويي دانشگاه مازندران خطاب به رئيس جمهور:هدف هيئت نطارت ناآرام كردن جو دانشگاه و حمايت از افراطيون است
بسيج دانشجويي دانشگاه مازندران با صدور نامه‌اي سرگشاده خطاب به رئيس جمهور گفت: هدف هيئت نظارت بر دانشگاه‌ها ناآرام كردن جو دانشگاه و حمايت از افراطيون است.


به گزارش خبرگزاري فارس از بابلسر، در روزهاي اخير و با آمدن هيئتي به نام هيئت نظارت بر دانشگاه‌ها به دانشگاه مازندران كه با هدف نظارت بر عملكرد رئيس اين دانشگاه صورت گرفت شاهد برخي ناآرامي‌ها در فضاي سياسي بزرگ‌ترين دانشگاه دولتي استان مازندران بوديم كه در اين راستا بسيج دانشجويي دانشگاه مازندران با صدور نامه‌اي سرگشاده خطاب به دكتر روحاني رئيس جمهور نسبت به ايجاد اين ناآرامي‌ها در دانشگاه‌هاي كشور هشدار داد.

در ابتداي اين نامه آمده است: مايه مباهات است كه ملت شريف ايران در ويترين انتخابات يازدهم رياست جمهوري،گزينه و مشي‌اعتدال را برگزيد.

كه همانا موجب يكپارچگي و سرفرازي ملت خواهد مي‌شود كه به طور دقيق "خير الامور اوسطها" اميدها زنده شد كه چهار سال اعتدال،چهار سال دوري از افراط و چهار سال اعمال و تصميم‌هاي برخاسته از خرد و تدبير را شاهد باشيم.

اعتدال در انتخاب هيئت وزيران،اعتدال در سياست خارجي و داخلي، و بالاخره اعتدال در تمامي عرصه‌هاي مديريتي و نظارتي ضروري است.

بي‌شك اين انتظار خواسته جمع محدودي نبوده بلكه ميل دست كم 18 ميليون ايراني است.

در بخش ديگري از اين نامه آمده است: در طول عمر چند ماهه دولت تدبير و اميد، بعضاً از اين خط و چارچوب فاصله گرفته شد و رگه‌هايي از افراط در سطوح مختلف عيان شد.

از مصاديق اين مدعا اين است كه از چند روز قبل نمايندگاني از وزارت علوم،تحقيقات و فناوري در قالب هيئتي متشكل از رؤسا و مديران اسبق برخي دانشگاه‌ها با عنوان «هيئت نظارت و ارزشيابي» به دانشگاه‌هاي بزرگ كشور اعزام شده تا به ارزيابي عملكرد رؤساي دانشگاه‌ها در چند سال اخير بپردازند.

در ادامه اين نامه بسيج دانشجويي دانشگاه مازندران با اشاره به حضور اين هيئت نظارت در دانشگاه مازندران آورده‌اند: اگر بنا است كه نظارتي صورت گيرد يا تغييري انجام شود،نيازي به ساختار شكني و پرداختن به امور ظاهري و پرحاشيه نيست و ساز و كار تغيير رياست از مسير ديگري كه لازمه‌اش بررسي كارشناسانه است،مي‌گذرد.

در بخش ديگري از اين نامه آمده است: اگر حضور چنين هيئتي در دانشگاه‌ها پذيرفته شود باز لزوم تشكيل جلسات متعدد و پرحاشيه‌اي با اساتيد،كاركنان و دانشجويان با عنوان «جلسات تحقيق و بررسي» ناشناخته است.

به ويژه اينكه جلسات مذكور به صورت ديدار عمومي و حتي با حضور افرادي خارج از دايره دانشگاه برگزار مي‌شود.

در ادامه اين نامه آمده است: غالباً پيش از شروع نشست نيز تجمعي از دانشجويان مخالف و منتقد رياست دانشگاه در محل تشكيل جلسه شكل گرفته كه همه‌گير شدن اين موضوع و اينكه افراد معترض در دانشگاه‌هاي مختلف عمدتاً از يك طيف و غالباً افراد اصلي و سابق يك تشكل منحله دانشجويي است.

در بخش ديگري از اين نامه با اشاره به مشكوك بودن محل برگزاري جلسات شوراي نظارت آمده است: برگزار شدن جلسات در مكاني از دانشگاه كه توان بالقوه بالايي براي تنش و التهاب از يك سو و نحوه برگزاري و مديريت جلسه كه در هنگام ايجاد تنش،كوچك‌ترين تلاشي براي آرام كردن فضا نمي‌شود، به همراه موارد قبلي به ناچار بوي نامطبوع هماهنگي برنامه‌ريزي و تعمد را به مشام مي‌رساند، و تنها نتيجه‌اي كه مي‌توان از اين گزاره دريافت،اين است كه هدف از اعزام چنين هيئت‌هايي،تنها ناآرام كردن جو دانشگاه‌ها،خيزش دانشجويان (غالباً داراي خط فكري خاص)،ربط دادن مشكلات كلان كشوري و مملكتي به مديريت دانشگاه و حتي ايجاد نارضايتي كاذب عليه مديريت و رياست دانشگاه‌ها و نهايتاً سندي است عيني براي تصميم تعويض رئيس.

حال بماند كه در اين تجمعات و نشست‌ها چه اهانت‌هايي به قشر ارزشي و ارزش‌هاي جامعه رفته است.

در ادامه اين نامه آمده است: اگر تغييري در مديريت دانشگاه رخ دهد، ناگزير اذهان متوجه اين نكته مي‌شود كه اين تغييرات از پيش تعيين شده بود چرا كه ايرادهايي از قبيل استخدام اساتيد ارزشي،برخورد با هنجارشكنان و پيشبرد برنامه تفكيك جنسيتي و ... نه تنها دليلي براي عزل نيست نقطه قوت و دال بر ابقا است.

در بخش پاياني اين نامه نيز آمده است: مع‌الوصف خواسته فرزندان خيرخواهتان در دانشگاه مازندران در ابتدا همان حفظ مشي مقدس اعتدال در تمامي امور و تمامي جنبه‌هاي مديريتي و جلوگيري از كينه‌توزي و افراط در بخش‌هاي خاص همانند موارد ياد شده است، كه مبادا افراطيون و فتنه‌گران دوباره جايگاه مقدس دانشگاه را جولانگاه افكار سياسي خويش قرار دهند.

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري جايي نيست كه گروهي نابه‌خردانه با انحصارطلبي سعي در يك دست كردن اين مجموعه عظيم داشته باشند. چرا كه دانشگاه مكاني است نه سياست زده، بلكه جايي است براي تضارب آرا براي نيل به حقيقت.

و حالا نتيجه انحصار و افراط،فرو رفتن در چاهي است كه به دست خود كنده مي‌شود و اين هماني است كه بارها خود فرموده‌ايد.

انتهاي پيام/86025/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن