تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818843315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسيج دانشجويي دانشگاه تهران خطاب به وزير امورخارجه:جمهوري اسلامي در مقابل بد عهدي‌هاي آمريكا سكوت نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بسيج دانشجويي دانشگاه تهران خطاب به وزير امورخارجه:جمهوري اسلامي در مقابل بد عهدي‌هاي آمريكا سكوت نمي‌كند
بسيج دانشجويي دانشگاه تهران خطاب به ظريف، وزير امورخارجه ايران اعلام كرد: جمهوري اسلامي كشوري نيست كه در مقابل بدعهدي آمريكا، سكوت كند و ذليلانه و يك طرفه به تعهدات توافقنامه سر بنهد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، بسيج دانشجويي دانشگاه تهران در بيانيه خود ضمن قدرداني از تلاش‌هاي بي‌وقفه وزيرامورخارجه پيرامون مباحث هسته‌اي و توافق ژنو اعلام كرد: توافقنامه‌اي كه در آن طرف غربي متعهد شده است تحريم جديدي عليه ايران تصويب نكند و تا زمان اجرايي شدن توافقنامه در جهت اثبات حسن نيت خود گام بردارد.

با وجود قبول توافقنامه از سوي همه طرف‌ها، در چند روز گذشته متأسفانه شاهد اضافه شدن 17 شركت ديگر به ليست تحريم ها توسط وزارت خزانه داري آمريكا بوديم؛ كه البته اين مسئله، واكنش سريع و در خور تحسين تيم مذاكره كننده ايراني را به دنبال داشت.

جناب آقاي وزير؛

بسيج دانشجويي دانشگاه تهران بدين وسيله مراتب تشكر و قدرداني خود را به دليل اقدام هوشمندانه و به موقع تيم مذاكره كننده ايران در ترك اجلاس كارشناسي وين، به جنابعالي و همكارانتان ابراز مي دارد.

چنين اقدام قاطعانه‌اي در مقابل نقض توافق ژنو، اين پيام را براي آمريكا و اتحاديه اروپا خواهد داشت كه ايران در جايگاهي نيست كه در مقابل بدعهدي آمريكا، سكوت كند و ذليلانه و يك طرفه به تعهدات توافقنامه سر بنهد.

همگان مي‌دانند كه به بركت خون شهداي هسته‌اي و توان متخصصان و دانشمندان داخلي، امروز جمهوري اسلامي ايران در كوتاهترين زمان مي‌تواند تعداد سانتريفيوژها و حجم غني سازي را به مقداري بسيار بيشتر از حجم كنوني افزايش دهد. لذا دست و پا زدن هايي چون گسترش يا تمديد تحريم‌ها، تنها بر بي‌اعتمادي ملت و مسئولين ايران مي‌افزايد و سودي براي طرف غربي نخواهد داشت.

نقض عهد آمريكا و اتحاديه اروپايي در قبال ايران و سوء استفاده از ابهامات توافقنامه ژنو به يادمان آورد كه «و هرگز يهود و نصاري از ما خشنود نخواهند شد مگر آنكه از آيين آنان پيروي كنيم.» (آيه 120 سوره مباركه بقره)

و در اين ميان بار ديگر تيز بيني و آينده نگري ولي امر مسلمين برايمان مسجل شد. ايشان از همان آغاز دور جديد مذاكرات با اطمينان اعلام كرده بودند: «ما به هيئت ديپلماسى ملت عزيزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبين هستيم» و در كنار آن هشدار داده بودند كه: «ما به آمريكايي‌ها بدبينيم و هيچ اعتمادي به آنان نداريم، دولت آمريكا غيرقابل اعتماد و خودبرتربين و غيرمنطقي و عهدشكن است و دولتي در تصرف شبكه صهيونيسم بين‌المللي است كه به خاطر صهيونيست‌ها مجبور است با رژيم غاصب مماشات كند و نرمش نشان دهد.»

جناب آقاي ظريف؛

با وجود اين كه بيانيه اخير وزارت خزانه داري آمريكا تصريح مي‌كند كه ايالات متحده به اجراي تحريم‌هاي خود در حوزه نفتي و نظام بانكي مصمم است، و پس از امضاي توافقنامه تا كنون بارها اين جملات را از زبان مقامات آمريكايي و اروپايي شنيده ايم، اما وزارت امور خارجه با بردباري، تمام اظهارات بي پايه آنها را «تفسيرهاي غلط طرف غربي» عنوان كرده است.

تاريخ گواهي مي‌دهد كه بدعهدي آمريكا و ايادي آن به همين جا خلاصه نخواهد شد و آنها سوداي فشار همه جانبه به ايران با سوء استفاده از بند بند توافقنامه را در سر مي پرورند. حكمت مطالبه مكرر مردمي از دولت محترم مبني بر «تكيه بيشتر بر توان داخلي به جاي نگاه خارجي» نيز در همين عهدشكني ذاتي آمريكايي‌ها نهفته است.

بسيج دانشجويي دانشگاه تهران در ادامه اين نامه ضمن تشكر از اقدام عزت‌مدارانه وين، از ظريف و ساير دولتمردان جمهوري اسلامي مي‌خواهد تا با پاسخي قاطعانه از غيرت و شرف ملي و ديني ايران بزرگ دفاع كنند.

جناب آقاي ظريف ،ملت انقلابي ايران، تا اين جاي راه را با مقاومت، روحيه جهادي و ايستادگي به پيش رفته است و در ادامه نيز براي رسيدن به نظام جهاني اسلام راهي جز اين نخواهد داشت.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن