تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غلامي در مناظره رابطه با آمريكا:آمريكا‌ستيزي آرامش و امنيت سياسي را در جمهوري اسلامي به وجود آورد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: غلامي در مناظره رابطه با آمريكا:آمريكا‌ستيزي آرامش و امنيت سياسي را در جمهوري اسلامي به وجود آورد
عضو هيئت‌ علمي دانشگاه امام صادق(ع) با بيان اينكه دشمني آمريكا با ايران قدمتي ۶۰ ساله دارد گفت: يكي از فوايد آمريكاستيزي در اين ۳۵ سال اين بود كه كشور ما به جهت سياسي به امنيت و آرامش رسيد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس علي غلامي عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در مناظره با صادق زيبا‌كلام عضو هيئت‌ علمي دانشگاه تهران در موضوع «رابطه با آمريكا» حضور يافت.

وي در ابتداي سخنان خود خطاب به زيبا‌كلام گفت: شما بعد از آنكه دانشجويان پيرو خط امام سفارت آمريكا را تسخير كردند چه نامه‌اي نوشتيد؟

زيبا‌كلام در پاسخ گفت: در كيهان نوشتم چرا بعد از شاه نوبت آمريكاست؟ و در آن زمان به جز مهدي بازرگان تسخير سفارت را محكوم نكرد.

غلامي گفت: ما از كجا مطمئن باشيم كه شما 10 سال ديگر نگوييد كه در سال 92 هم اشتباه كردم؟ در سال 58 شما از جهت نظري به اين نتيجه نرسيده بوديد كه كار درستي كرده‌ايد يا نه حال بعد از 30 سال اينطور ابراز پشيماني مي‌كنيم.

غلامي ادامه داد: هيچ دليلي وجود ندارد از اينكه دانشجويان در جو عقايد ماركسيست‌ها قرار گرفته بودند و بعد اقدام به تسخير سفارت كردند.

اين استاد دانشگاه در ادامه پيرامون اولين اعلاميه دانشجويان مسلمان پيرو خط امام پس از تسخير سفارت گفت: تبري از كمونيست در اين اعلاميه كاملا نمايان است و در حقيقت دانشجويان مي‌خواستند بيان كنند كه سلطه غرب و شرق را نمي‌خواهند و بنده نيز عرض مي‌كنم كه از قبل از انقلاب تا به امروز آمريكا جز دشمني اقدام ديگري عليه ما نكرده است.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق در ادامه سخنان خود خطاب به زيبا‌كلام گفت: رابطه شاه با آمريكا چگونه بود؟

زيباكلام بيان داشت: راديكال‌هاي آمريكا معتقد بودند كه شاه بايد در مقابل معترضين محكم بايستد و عده‌اي ديگر خلاف اين نظر را داشتند و دولت آمريكا نيز متحير بين اين دو نظر بود.

غلامي افزود: در بيان ظلم‌هاي آمريكا نسبت به ايران بايد بگويم كه نه دروغي و نه تحريفي صورت نگرفته است. آقاي زيبا‌كلام شما معتقديد كه دشمني آمريكا با ايران پس از تسخير سفارت آمريكا شروع شد در حاليكه تاريخ نشان مي‌دهد دشمني آمريكا از كودتاي 28 مرداد تا امروز ادامه داشته. كارتر قبل از انقلاب به امام خميني پيام داد كه اگر امام از بختيار حمايت نكند آمريكا در ايران خون به پا مي‌كند.

علي غلامي در ادامه تاكيد كرد: فايده آمريكا ستيزي در اين 35 سال اين بود كه كشور ما به جهت سياسي به يك آرامشي رسيد و مانند تركيه نشد كه سفير آمريكا رسما عليه اردوغان توطئه بكند در حقيقت امنيت سياسي با آمريكا‌ستيزي محقق شد.

«كارتر يك دموكرات بود كه تا آخر به دنبال كودتا در ايران بود و حرف عجيبي است كه ما نسبت به دموكرات‌ها خوشبين باشيم».

غلامي در ادامه تاكيد كرد: آمريكايي‌ها فقط يك زبان را متوجه مي‌شوند و آن اينكه بفهمند طرف مقابل ضعف ندارد همانطور كه چيني‌ها در مقابل آمريكا ايستادند و وقتي بايد با آمريكا مذاكره كنيم كه براي آزادي مقدار كمي از پول‌هاي كشورمان از آمريكا درخواست نكنيم.

اين استاد دانشگاه امام صادق در ادامه سخنان خود گفت: مذاكرات الجزاير در زمان رياست ‌جمهوري ريگان در آمريكا اتفاق افتاد در حاليكه وي ادعا مي‌كرد من اصلا با ايران مذاكره نخواهم كرد و اشكال مذاكرات الجزاير اين بود كه ما كار را به دست كاردان نسپرديم و نماينده ايران بهزاد نبوي بود.

وي در ادامه تصريح كرد: آقاي زيباكلام طوري از آمريكايي‌ها سخن مي‌گويد كه انگار آنان اگر سرشان برود قولشان نمي‌رود. اي كاش وي يك دهم كه اوباما را دوست دارد ما را دوست مي‌داشت.

غلامي تاكيد كرد: اگر آمريكا‌ستيزي باعث شده ما منافع‌مان را از دست دهيم مگر الان در بحث روسيه و اوكراين آمريكا وسط ميدان نيامده است؟ همين منش را نيز در رابطه با گاز و نفت ايران در پيش گرفت.

وي پيرامون تعامل دولت اصلاحات با آمريكا نيز گفت: در دوران اصلاحات آقاي خاتمي آبراهام لينكلن را شهيد خواند اما همانطور كه همه مي‌دانند آمريكا با پررويي تمام ايران را محور شرارت دانست.

اين مدرس دانشگاه افزود: در دو سال اصلاحات كه مسئله هسته‌اي‌مان داوطلبانه تعليق شد و از منظر آقاي زيبا‌كلام آمريكا‌ستيزي نكرديم آمريكايي‌ها چندين تحريم و قطعنامه عليه ما صادر كردند.

غلامي با تاكيد بر اينكه حفظ منافع ملي لازم است گفت: وقتي دولت موقت در 18 اسفند 57 اعلام كرد هيئت دولت مي‌خواهد آب و گاز مجاني به خانواده‌هاي مستضعف بدهد امام فرمودند چنين كاري خوب است اما ما بايد بدانيم كه ما براي شكم انقلاب نكرديم. پس ما نتيجه مي‌گيريم كه منافع ملي ما در چه دايره‌اي مي‌چرخد.

اين استاد دانشگاه امام صادق در ادامه سخنان خود خطاب به زيبا‌كلام گفت: شما براي اينكه ما با آمريكا رابطه برقرار كنيم و كشورمان گلستان شود چه برنامه‌اي داريد؟

زيباكلام گفت: نه من و نه هيچ اصلاح‌طلبي كه مخالف اصولگرايان است معتقد نيستيم كه رابطه با آمريكا باعث بهبود در شرايط اقتصادي مي‌شود.

غلامي در سئوال عنوان كرد: ما چه كنيم كه آمريكا‌ستيز نباشيم؟

زيبا‌كلام گفت: همانطور كه با روسيه رابطه داريم با آمريكا نيز رابطه عادي داشته باشيم و محكم از منافع‌مان نيز مراقبت كنيم.

غلامي تصريح كرد: مشكلات اقتصادي كشور ما در حوزه كار و بهره‌وري، الگوي مصرف و خريد كالاهاي خارجي است و اگر اين مشكلات برطرف شود قطعا مشكلات اقتصادي كشور ما نيز برطرف خواهد شد.

وي افزود: آمريكايي‌ها خودشان را بالاتر از بقيه كشورها مي‌بينند و اين روحيه است كه تعامل ما را با آنان با مشكل مواجه مي‌كند. در حقيقت كار آمريكايي‌ها خيانت است.

علي غلامي در ادامه سخنان خود با انتقاد از هاشمي رفسنجاني پيرامون بيان خاطرات وي از امام (ره) گفت: موسسه نشر و آثار امام (ره) كه در قبال بسياري از سخنان افراد در قبال امام سكوت مي‌كرد كه اين سكوت و اين ظلم در تاريخ خواهد ماند اما در قضيه خاطره آيت‌الله هاشمي از امام درباره رابطه با آمريكا موضع گرفت.

اين استاد دانشگاه افزود: ما مي‌گوييم هاشمي آنچه را كه مي‌خواهد مطرح كند از امام خرج نكند بلكه از خودش بگويد.

علي غلامي در پايان سخنان خود پيرامون مذاكرات هسته‌اي نيز گفت: اگرچه روند مذاكرات هسته‌اي را نمي‌پذيريم اما به خاطر فرمايشات مقام معظم رهبري از تيم مذاكره‌كننده حمايت مي‌كنيم. اگر امام (ره) الان حاضر شده‌اند همان موضع مقام معظم رهبري را مي‌گرفتند چرا كه آمريكاي 30 سال گذشته نسبت به امروز هيچ تغييري نكرده است.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن