تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820116892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع مسوول انجمن حمايت از بيماران تالاسمي ايلام از اظهارات خود در ايسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دفاع مسوول انجمن حمايت از بيماران تالاسمي ايلام از اظهارات خود در ايسنا
مسوول انجمن حمايت از بيماران تالاسمي استان ايلام بعد از جوابيه‌ي دانشگاه علوم پزشكي استان نسبت به اظهارت اخير وي در ايسنا، بار ديگر در دفتر اين خبرگزاري حاضر شد و به جوابيه‌ي دانشگاه پاسخ داد.

"ليلا پيري" با حضور در دفتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه ايلام، در واكنش به جوابيه‌ي دانشگاه علوم پزشكي استان به اظهارات چند روز قبل وي در خبرگزاري ايسنا، اظهار كرد: آمار نادرست ذكر شده در جوابيه دانشگاه علوم پزشكي استان خود سند محكمي بر عدم توجه مسوولان دانشگاه علوم پزشكي نسبت به بيماران تالاسمي است چرا كه در جوابيه‌ي دانشگاه تعداد بيماران تالاسمي 70 نفر ذكر شده است در حالي‌كه در استان بيش از 140 نفر بيمار تالاسمي زندگي مي‌كنند.

وي با طرح اين سؤالات كه منظور از مداومت مراقبت از اين بيماران كه در جوابيه آمده چيست؟ ديدار ماهانه‌ي مسوولان از بيماران يا برطرف كردن نيازهاي آنان؟ ادامه داد: آيا از نظر مسوولان علوم پزشكي تزريق دو پكسل خون در ماه كه آن هم به لطف اهداء خون هم‌استان‌هاي نوع‌دوست صورت مي‌گيرد يا دريافت 50 عدد دسفرال از 150 عدد سهميه‌اي كه حق بيماران است را مي‌توان مداومت در مراقبت ناميد؟

مسوول انجمن حمايت از بيماران تالاسمي استان ايلام، ادامه داد: مسوولي كه روز جهاني مبارزه با وبا را خوب به خاطر دارد و براي يادآوري آن سرتاسر استان را بنر و پلاكارد نصب مي‌كند اما 18 ارديبهشت روز جهاني تالاسمي را هيچ‌گاه به خاطر نداشته و حتي به تبريك ساده‌اي راضي نشده مي‌تواند خود را ياور اين بيماران بداند و بگويد با حساسيت ويژه‌اي وضعيت ما را بررسي مي‌كند؟

پيري ادامه داد: از تخت‌هاي برقي كه در بخش دياليز در فاصله‌ي يك طبقه‌اي بخش تالاسمي موجود است اما در بخش تالاسمي نه، سخن به ميان مي‌آوريد يا از خود بخشي كه تا چند وقت پيش مي‌خواستيد از ما بگيريد ولي باز با همت اعضاي انجمن، صدا و سيما و مدير اوقاف قبلي اجازه‌ي اين كار داده نشد بحث به ميان آورده‌ايد؟

وي خطاب به سرپرست دانشگاه علوم پزشكي استان، گفت: درب خوابگاه شما در تهران يك سالي است كه بر روي بيماران ما بسته شده است، چرا مي‌گوييد از تمام ظرفيت دانشگاه از جمله خوابگاه كاركنان دانشگاه در تهران براي اسكان دادن به بيماران تالاسمي استفاده شده است؟ آقاي سرپرست دانشگاه! كدام توان خود را صرف خريد پمپ دسفرال براي بيماران تالاسمي كرده‌ايد كه چنين با افتخار از خدمات خود مي‌گوييد؟ در پانزدهم ارديبهشت 1388، صد عدد پمپ دسفرال آن هم از نوع ايراني(فرافن) تهيه شد كه با تلاش انجمن 50عدد آن از بيمه خدمات درماني و 50 عدد هم از تأمين اجتماعي دريافت شد كه دانشگاه علوم پزشكي هيچ نقشي در آن نداشت.

مسوول انجمن حمايت از بيماران تالاسمي ايلام در مورد كذب خواندن اظهارات خود در جوابيه دانشگاه، در مصاحبه‌ي قبلي در مورد تعطيلي كارخانه دسفوناك، گفت: بهتر است سرپرست دانشگاه بداند كارخانه‌ي دسفوناك در يكي دو سال گذشته پس از توليد چند ساله‌ي خود براي تحقيقات بيشتر تعطيل شد و بعد از مدتي دوباره شروع به كار كرد.

پيري ادامه داد: در جوابيه‌ي دانشگاه علوم پزشكي به خدمت دانشگاه در حق بيماران تالاسمي شهرستان‌ها اشاره شده بود كه واقعيت برخلاف اين است چرا كه تالاسمي‌هاي آبدانان هنوز براي تزريق دسفرال از اسكالپ 21 استفاده مي‌كنند و بيماران سرابله به علت نداشتن دستگاه كارت خوان هوشمند براي دريافت دارو مجبور به مراجعه به ايلام نمي‌شدند و يا تالاسمي‌هاي دهلران براي گرفتن قرص دفريپرون مجبور نبودند به انجمن التماس كنند و يا بيماران دره‌شهري براي دريافت يك شيشه الكل و يك بسته پنبه به انجمن شكايت نمي‌كردند.

انتهاي پيام

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن