تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819243774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير هيئت مديره انجمن حمايت از بيماران كليوي:وزارت بهداشت ادعاي قاچاق اعضاي افراد مرگ مغزي را پيگيري كند/لزوم ورود دادستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير هيئت مديره انجمن حمايت از بيماران كليوي:وزارت بهداشت ادعاي قاچاق اعضاي افراد مرگ مغزي را پيگيري كند/لزوم ورود دادستان
دبير هيئت مديره انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: ادعاي يك دلال در يكي از روزنامه ها مبني بر خريد و فروش اعضاي بدن افراد مرگ مغزي در بيمارستانها موجب تشويش اذهان عمومي شده و نمي‌تواند واقعيت داشته باشد، وزارت بهداشت بايد اين موضوع را پيگيري كند و دادستان تهران رسيدگي كند.


داريوش آرمان در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: روز گذشته در يكي از روزنامه هاي صبح تهران مصاحبه‌اي با يك دلال اعضاي بدن منتشر شد كه در افكار عمومي بازتاب منفي گسترده اي داشته است.

وي گفت: در اين مصاحبه يك فرد بي نام و نشان به عنوان دلال اعضاي بدن ادعا مي كند كه شركت قاچاق و خريد و فروش اعضاي بدن افراد مرگ مغزي را دارد و در شركت خود پزشك و وكيل هم در استخدام دارد. ماهانه 70ميليون تومان به آنها حقوق مي دهد و با ارتباطي كه با بيمارستانها دارد اعضاي بدن افراد دچار مرگ مغزي را از جمله كليه، قلب و حتي ريه با قيمتهاي چند ميليوني خريد و فروش مي‌كند.

دبير هيئت مديره انجمن حمايت از بيماران كليوي ادامه داد: اين گزارش بسيار تأسف آور است زيرا به هيچ وجه نمي‌تواند صحت داشته باشد،روند اهدا و پيوند عضو يك روند بسيار سختگيرانه تحت نظارت وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشكي دارد كه عملاً قاچاق اين اعضا و خريد و فروش آن را غير ممكن مي‌كند.

وي گفت: تاكنون 32 هزار پيوند كليه در كشور انجام شده است كه اكنون سالانه نزديك از اين پيوندها از افراد دچار مرگ مغزي و با رضايت خانواده و اولياي دم آنها انجام شده است، خانواده‌هايي كه بعضاً حتي هزينه كفن و دفن عزيز از دست رفته‌شان را هم نداشتند اما بدون چشمداشت و بدون اينكه ريالي بخواهند به اهداي عضو عزيزشان رضايت مي‌دهند.

آرمان افزود: پيوند عضو از فرد مرگ مغزي در ايران با توجه به فتواي علماي بزرگ و قوانين مصوب در كشور طي سالهاي گذشته رشد زيادي داشته و به نجات جان هزاران نفر منجر شده است اما متأسفانه هر از گاهي شاهد انتشار گزارش يا مصاحبه هايي غير كارشناسي در برخي رسانه‌ها هستيم كه اين دستاورد بزرگ را زير سوال مي‌برد و موجب تشويش اذهان عمومي مي‌شود.

دبيرهيئت مديره انجمن حمايت از بيماران كليوي اضافه كرد: خريد و فروش اعضاي افراد مرگ مغزي به هيچ عنوان صحت ندارد. ما از وزارت بهداشت به عنوان متولي اين موضوع انتظار داريم كه هر چه سريعتر اين ادعاها را بررسي كنند و پاسخ روشني براي تنوير افكار عمومي ارائه كنند و اگر دستان آلوده و ناپاكي وجود دارد خيلي سريع با متخلفان برخورد كنند.

وي اضافه كرد: همچنين وزارت بهداشت بايد از مسئولان رسانه‌اي كه با انتشار چنين مطالب كذب و غير كارشناسي به تشنج در جامعه و تشويش اذهان عمومي اقدام مي‌كنند رسماً شكايت كنند.

آرمان ادامه داد: انتشار چنين مطالبي واقعاً ويران كننده است و به خصوص به روحيه خانواده‌هايي را كه به اهداي اعضاي عزيزشان بعد از مرگ مغزي رضايت داده اند، آسيب مي‌رساند و اولياي متوفيان ديگري كه يكي از اعضاي خانواده شان دچار مرگ مغزي مي‌شود را در اعلام رضايت براي اهدا دچار ترديد مي‌كند.

وي گفت: اكثر پزشكاني كه دست اندركار پيوند عضو در ايران هستند از پاك‌ترين، متعهدترين و دانشمندترين افراد در جامعه پزشكي هستند به طوري كه براي يك عمل پيوند مبالغي در حد يك تا دو ميليون تومان مي‌گيرند و هدف اصلي شان نجات جان يك انسان است بنابراين چنين اتهامي به جامعه پزشكي مي‌تواند عواقب خطرناكي در جامعه داشته باشد.

آرمان گفت: انجمن حمايت از بيماران كليوي از اين رسانه شكايت خواهد كرد و از آن مي‌خواهد اين دلال را به مراجع قضايي معرفي كند. از مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشكي به خصوص دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي كه پيشتاز امر اهدا از مرگ مغز است هم مي‌خواهيم اين موضوع را پيگيري كنند با خاطيان در رسانه يا بيمارستانها برخورد قاطع و جدي كنند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن