تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن بيماران كليوي استان زنجان درخواست كرد؛ دستان دياليز در انتظار دستگيران مهربان ونوع دوست!


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: انجمن بيماران كليوي استان زنجان درخواست كرد؛ دستان دياليز در انتظار دستگيران مهربان ونوع دوست!
بيماري هاي كليوي جان آدم ها را تهديد مي كند / از هر 5 نفر ايراني 1 نفر مبتلا به اين بيماري است! بيماري كليوي خبر نمي دهد و بي رحمانه جسم آدم ها را تحت سلطه خود درمي آورد و زندگي آنان را غارت مي كند. انجمن بيماران كليوي استان زنجان درخواست كرد؛ دستان دياليز در انتظار دستگيران مهربان ونوع دوست!


ايلنا: فائزه از جمله كودكاني است كه 2 سال بيشتر ندارد و تولد او با تورم دست و پا همراه بوده و امروز نيازمند دستان دستگير ومهربان است.

جسم و جان آنها، در اين درگيري مغلوب مي شود و آدمي ناچار است تمام عمر خود را با اين دشمن سرسخت هم خانه شود.

هر روز كه مي گذرد بر تعداد بيماران كليوي افزوده مي شود و از طريق ژنتيكي و غيرژنتيكي، كليه ها را سخت شكست مي دهد.

ديگر كاري نمي توان كرد و آدمي درمانده و پردرد، روح و جسم خود را مي بازد.دستان دياليز، مجبور است با سوزن هاي درد، همراهي كند.

گاهي نيز كليه انساني، جايگزين كليه هاي از كار افتاده ديگران مي شود، اما دريغ كه بيمار مجبور است تا انتهاي عمر خود، قرص و دوا را خوراك خود سازد.

صحنه دردناك اين درگيري، زماني رخ مي دهد كه بيمار از قشر محروم جامعه برمي خيزد و توان مالي براي دوا و درمان خود را ندارد! در اين ميان، درد بيماري را فراموش كرده و تمام همّ و غمّ خود را معطوف هزينه هاي درمان مي كند.

بيمار نيازمند كليوي، با سيلي صورت خود را سرخ مي كند و دوست ندارد ديگران از بيماري او آگاه شوند اما اين بيماري، موزيانه در جسم آنان نفوذ كرده و وقتي جايگاه خود را در جانشان تثبيت كرد، مقتدرانه «هاي و هوي» به پا كرده و همه را خبردار مي كند.

در اين ميان كودكاني كه با بيماري كليوي متولد مي شوند و هديه تولدشان جز بيماري چيز ديگري نمي تواند باشد، پدر و مادرانشان را با غمي جانسوز همراه مي كنند.

هزينه هاي درمان از همان ابتدا والدين را غافلگير مي كند و نداري و فقر نيز آنان را با شوك مواجه مي سازد!

فائزه نيز از جمله كودكاني است كه 2 سال بيشتر ندارد و تولد او با تورم دست و پا همراه است. پدر و مادرش با پول كارگري زندگي را سپري مي كنند و هزينه دوا و درمان او گذران زندگي را بر آنان مشكل كرده است!

اين كودك روستايي، نه توان دياليز را دارد و نه امكان پيوند كليه! به ناچار بايد خانواده او با تحمل هزينه هاي سنگين، راهي تهران شوند؛ چرا كه زنجان امكانات لازم براي درمان بيماران دياليزي زير 9 سال را ندارد.

پيوند كليه فائزه، در 5 سالگي او انجام مي شود و تا آن لحظه بايد اين خانواده نيازمند، هزينه هاي سنگين درماني او را پرداخت كند.

صحنه هاي دردناك نيازمندي انسان ها، قلب هر انسان نوعدوستي را تكان مي دهد! كافيست از نزديك درد انسان هاي دردمند را لمس كنيم تا ذهن خود را خالي از اين صحنه ها نسازيم و به شكرانه سلامتي خويش، باري از مشكلات همنوعان خود را برداريم!

انجمن حمايت از بيماران كليوي زنجان نيز با هدف خيرخواهانه و به ياري همه خيّرين و مردم نوعدوست، به ياري بيماران دردمند مي شتابد تا بتواند دردي از دردهاي اين بيماران را تسكين دهد اما هنوز دستان دياليز بيماران كليوي در انتظار ياري و دستگيري همه خوبان است تا مسير زندگي را بر آنان هموار سازد.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن