تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802729291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت اصلي بروز تنگي نفس در خوزستان/ افزايش چشمگير بيماري هاي خوني در استان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: علت اصلي بروز تنگي نفس در خوزستان/ افزايش چشمگير بيماري هاي خوني در استان
نماينده مردم اهواز در مجلس شواري اسلامي علت اصلي بيماري مردم اهواز و ابتلاي آنها به نوعي تنگي نفس بعد از بارش باران را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار مهردر اهواز، ناصر سوداني با حضور در دفتر خبرگزاري مهر اهواردر خصوص علت بروز مشكلات تنفسي در بين مردم اهواز پس باران اخير اظهار كرد: پديده اي كه در شهر اهواز اتفاق افتاده تاكنون سابقه نداشته است. بررسي هاي اوليه نشان از اين مسئله دارد كه اين مسموميت در مناطق صنعتي كه در آن فعاليت هاي نفتي و گازي صورت گرفته رخ داده است.

وي با بيان اينكه در روز هاي اول، نظريات بسيار متفاوتي از سوي مسئولان در خصوص علت بروز اين پديده و بيماري مردم اهواز ارائه شد، اظهار كرد: زماني كه اين مسئله به مجلس وارد شد؛ نمايندگان استان خوزستان تذكراتي را به مسئولان دادند و از آنها خواسته شد كه نتايج بررسي ها صورت گرفته را به صورت شفاف براي مردم و مسئولان استان اعلام كنند. اين مسئه را در جلسه اي كه با رئيس جمهور داشتيم نيز مطرح كرديم.

سوداني تصريح كرد: نظريات متفاوتي از اين مسئله و برخورد مسئولان مي توان برداشت كرد. در ابتدا سردرگمي مسئولان به دليل عدم شناسايي مواد آلاينده در محيط به دليل ضعف دستگاه و تجهيزات شناسايي بود و نظريه ديگر اين است كه امكان اينكه علت اين مسموميت شناسايي اما به دليل يك سري ملاحظات اعلام نشده است نيز وجود دارد.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي افزود: البته عدم اعلام نتايج آزمايش هاي صورت گرفته ممكن است به دليل اين باشد كه هنوز به طور قطع به نتيجه نرسيده اند و هر زمان كه نتيجه آزمايش قطعي شود آن را اعلام خواهند كرد.

وي با اشاره بر ورود كميسيون بهداشت مجلس به اين مسئله عنوان كرد: در همين راستا بعضي از مسئولان صنعتي شهر اهواز براي پاسخگويي به سئوالاتي به دادگاه فراخوانده شدند كه مي توان به اين نتيجه رسيد كه مسئولان به علت واقعي دست يافته اند ولي هنوز آن را اعلام نكرده اند.

علت اصلي وقوع تنگي نفس در خوزستان

سوداني در خصوص علت اصلي اين پديده كه باعث كشانده بيش از 20 هزار خوزستاني به مراكز درماني شده است ولي هنوز هم اعلام نشده است، اظهار كرد: بعضي فيلترهاي موجود در مشعل هاي نفت و گاز موجود در خوزستان به دليل اينكه بازيابي و تعويض نشده اند، گازهايي از اين دستگاه ها خارج مي شود كه داراي مشكلات زيست محيطي است. عدم تعويض اين تجهيزات به دليل اعمال تحريم هاست و ما منتظر هستيم تا اين مسئله بررسي شود.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: در چهارمين بارش باران مشكلي وجود نداشته و تنها افرادي كه سابقه قبلي اين مسموميت را داشته اند به مراكز درماني مراجعه كرده اند.

وي تصريح كرد: من اين مسئله را بارها در مجلس مطرح كردم كه منابع بايد در خدمت مردم باشند نه اينكه اين مسئله برعكس شود.

ديدگاه هاي انحرافي در بحث آلودگي

سوداني همچنين گفت: ديدگاهي وجود دارد مبني بر اينكه حضور 20 هزار نفر به عنوان بيمار بعد از بارش باران در شهرهاي خوزستان، سياه نمايي و بزرگ نمايي شده تا برخي هاي به اهداف خاص خود برسند در صورتي كه من از همين جا اعلام مي كنم كه آلودگي در شهر اهواز واقعي بوده است.

وي افزود: چهار سال پيش نمايندگان استان خوزستان خطاب به وزير بهداشت وقت نامه اي مبني بر ارائه گزارشي در خصوص افزايش بيماري هاي ريوي و خوني نوشتند كه وزير نيز در جواب اين نامه اعلام كرد كه در استان خوزستان نسبت به سال هاي گذشته افزايش چشمگيري داشته است.

سوداني گفت: وزير وقت تنها به اعلام اين گزارش بسنده كرد و هيچگونه راهكاري براي مقابله با افزايش بيماري ها ارائه ندادند.

آمريكا مي خواهد ايران، اسرئيل را فراموش كند

سوداني همچنين در خصوص توافقات صورت گرفته در مذاكرات ژنو عنوان كرد: كشور آمريكا به دنبال توافق هسته اي با كشور ايران نيست بلكه به دنبال اين است كه ايران، به نوعي رژيم اشتغالگر قدس را به فراموشي بسپارد.

وي با اشاره به اقدامات خصمانه آمريكا در قبال ايران گفت: آمريكا به دنبال اين است كه ايران دست از اسرائيل بكشد ما هم به آمريكا مي گوييم دست از استكبار گري بردارد زيرا ما مردم آزاده اي هستيم.

سوداني در خصوص ورود مجلس به توافقات ژنو افزود: مجلس به شدت و با حساسيت اين موضوع را دنبال مي كند و در اين راستا به عزت و حفظ استقلال كشور تكيه دارد و در اين مذاكرات سر سوزني كوتاه نمي آيد و من معتقدم كه ماهيت امريكا و غرب با اين مذاكرات مشخص شد.

كد خبر: 2196473

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۰:۴۱

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن