تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803949784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اين بار، پا‌ها حكايت مي‌كنند از سرّ درون!


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اين بار، پا‌ها حكايت مي‌كنند از سرّ درون!
بيماري پا هم از آن حرفهاست! اما چون پاها اولين اعضاي بدنند كه تحت تاثير مشكلات عصبي قرار مي‌گيرند پزشكان معتقدند از برخي علائم در پاهاي انسان مي‌توان به سلامت يا بيماري فرد پي برد.


پزشكان مي گويند زماني كه بيماري در بيمارستان يا مركز درماني بستري شده و تحت درمان قرار مي گيرد و پرستاران اقدام به كنترل دماي بدن، فشارخون و وزن او مي كنند گاهي بهتر است جورابهايتان را درآورده باشيد تا اين كنترلها بهتر صورت گيرد.

در مواقعي كه وضعيت سلامت فرد كنترل مي شود ممكن است اشتباه بزرگي اتفاق افتد. بروز يك تغيير در پاها چه روي پوست و چه روي ناخن ها مي تواند اولين نشانه از يك مشكل جدي باشد كه اگر به موقع تشخيص داده شود زندگي فرد نجات پيدا مي كند.

به نوشتۀ پريونشن، «كارولين مك آلون» از متخصصان انجمن درماني بيماري هاي پا در كاليفرنيا گفت: پاها اولين اعضاي بدن هستند كه تحت تاثير مشكلات عصبي قرار مي گيرند زيرا در دورترين فاصله از قلب و ستون فقرات واقع شده اند. همچنين دلايل ديگري وجود دارند كه ثابت مي كنند نبايد از سلامت پاها غافل شد. زماني كه بدن احساس خطر كند پاها به آساني مورد تهديد قرار مي گيرند چون خون پيش از آن كه به دست ها و پاها برسد به اعضاي داخلي و مغز فرستاده مي شود.

پزشكان به افراد توصيه مي كنند با ديدن هر گونه از علائم زير و پيش از آن كه براي درمان آنها دست به اقدامي بزنند بايد حتما با پزشك مشورت كنند:

ريزش موي انگشتان پا
وجود رشته هاي مو روي انگشتان پا علامت خوبي به حساب مي آيد زيرا ريزش ناگهاني آنها مي تواند نشان دهنده وجود مشكلي در سيستم گردش خون باشد به اين معني كه خون كافي براي رشد موها به انگشتان نمي رسد. همچنين اين پديده مي تواند ناشي از اين باشد كه قلب مقدار خون كافي به پا پمپاژ نكند.

گرفتگي مكرر پاها
كمبود ريزمغذي ها در بدن و از دست رفتن آب مي تواند يكي از دلايل گرفتگي مكرر عضلات پا باشد. افرادي كه فعاليت ورزشي انجام مي دهند بايد نسبت به آشاميدن مقدار آب كافي هوشيار باشند زيرا از دست رفتن آب بدن به گرفتگي ماهيچه ها منجر مي شود. همچنين لازم است فرد نسبت به دريافت پتاسيم، منيزيم و كلسيم اقدام كند زيرا كمبود اين مواد مغذي يكي از دلايل گرفتگي عضلات است.

بهبود نيافتن درد پا
بهبود نيافتن درد شديد پا از علائم هشداردهنده ابتلا به ديابت يا سرطان پوست است. كنترل نكردن سطح گلوكز خون نيز به آسيب ديدن اعصاب پا منجر مي شود و به اين معني است كه هر گونه زخم يا بريدگي روي پا ايجاد شود بدون آن كه آن را حس كنيم. همچنين در صورتي كه زخم عفوني شود و تحت درمان قرار نگيرد به قطع عضو فرد منجر مي شود.
دكتر مك آلون همچنين گفت: التيام نيافتن يك زخم مي تواند يكي از علائم سرطان پوست باشد. تومورهاي بدخيم در هر قسمت از بدن حتي بين انگشتان رشد مي كنند به همين دليل پاها نيز بايد در معاينات مداوم پوست در نظر گرفته شوند.

سرد بودن مداوم پاها
كم كاري تيروئيد شايع ترين علت سرد بودن هميشگي پاهاست. همچنين اين امكان وجود دارد كه فردي حتي تا رسيدن به سن 40 سالگي از ابتلاي خود به كم كاري تيروئيد اطلاع نداشته باشد. متاسفانه سرد بودن پاها حداقل مشكل ناشي از كم كاري تيروئيد است. اين بيماري همچنين مي تواند موجب ريزش مو، خستگي، افزايش وزن و افسردگي نيز شود.

ورم ناگهاني انگشت شست پا
به گفته دكتر مك آلون، ورم كردن، داغ شدن، قرمز شدن و دردناك شدن مفصل مستلزم اين است كه فرد به سرعت به پزشك مراجعه كند. ورم ناگهاني انگشت بزرگ پا مي تواند ناشي از نقرس، عفونت، ضربه و آرتروز التهابي باشد.

كرختي
كرختي پاها مي تواند از ديابت ناشي شود يا عوارض جانبي شيمي درماني باشد. همچنين در صورتي كه تنها يكي از پاها دچار گرفتگي شود دليل آن عصب جمع شده در پا، زانو يا كمر است.

قوز شست پا
قوز شست پا در حقيقت يكي از نشانه هاي ساختار معيوب پاهاست كه اغلب به ارث مي رسد و به ندرت از پوشيدن كفش نامناسب ناشي مي شود.

درد پاشنه پا
درد پاشنه پا از كشيدگي رباطي ناشي مي شود كه قوس كف پا را نگه. پوشيدن كفش هاي بسيار سفت، راه رفتن با دمپايي لا انگشتي يا پوشيدن كتاني هاي كهنه و استفاده طولاني مدت از آن ها روند درمان را طولاني مي كند.

خارش و پوسته پوسته شدن پوست پا
شايع ترين موارد خارش و پوسته شدن پوست پا مي توان با استفاده از كرم هاي ضد قارچ درمان كرد همچنين لازم است پوست پا را در تمام روز خشك و خنك نگه داشت.

زرد شدن ناخن شست پا
به گفته دكتر مك آلون، زرد شدن ناخن شست پا مي تواند با بالا رفتن سن به طور طبيعي اتفاق افتد اما در صورتيكه با شكنندگي و پوسته پوسته شدن همره باشد ناشي از عفونت قارچي است.(ايسنا)

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن