تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819606559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظريف : نيل به توافقي جامع نيازمند اراده سياسي جدي و نيز حسن نيت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ظريف : نيل به توافقي جامع نيازمند اراده سياسي جدي و نيز حسن نيت است
محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان، در گفت‌وگو با ديويد ايگناتيوس، گزارشگر روزنامه واشنگتن‌پست، به سؤالات وي درباره سياست خارجي ايران تحولات منطقه پاسخ داد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن‌پست ، وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد هدف ايران دستيابي به يك نتيجه رضايت‌بخش بر اساس الزامات توافقنامه موقت است كه عبارت از حفظ حق غني‌سازي اورانيوم در داخل ايران و رفع نگراني‌ها و محدوديت‌هاي بين‌المللي است.

واشنگتن پست در اين مصاحبه ابتدا در رابطه با اقدام آمريكا عليه ايران در وضع تحريم‌هاي جديد با وجود توافق هسته اي ژنو و رويكرد ايران را در اين باره با توجه به اينكه هيات اعزامي ايران به وين در مذاكرات فني اين مذاكرات را ترك كرد تا "واكنش مناسبي " را در اينباره ارزيابي كند خواستار شد .

ظريف در اين باره گفت : ما متعهد به اطمينان از اين امر هستيم كه فرايند شروع شده – كه براي نيل به آن شجاعت زيادي از جانب ما صرف شد – منجر به يك نتيجه رضايت‌بخش خواهد شد كه به الزامات مندرج در توافقنامه پاسخ مي‌دهد – يعني، برخورداري از يك برنامه غني‌سازي در ايران و در همين حين رفع نگراني‌ها و نيز محدود‌هاي تحميل شده توسط جامعه بين‌المللي. هدف اين است. از آنجايي كه ما باور داريم برنامه‌مان كاملا صلح‌آميز است، تمايلي به اينكه ابهامي درباره ماهيت كاملا صلح‌آميز آن باقي بماند، نداريم. بنابراين، ما اعتقاد داريم كه دستيابي به يك توافقنامه بسيار آسان است. البته نيل به اين توافق نياز به اراده سياسي جدي و نيز حسن نيات است.

هم‌اكنون اظهاراتي از جانب واشنگتن به گوش مي‌رسد – ما مي‌فهميم كه تهران و واشنگتن، همچنين بسياري ديگر از اعضاي 1+5 داراي جوامع و عرصه سياسي يكپارچه نيستند. ما در ايران ديدگاه‌هاي مختلفي داريم. برخي از اين ديدگاه‌ها به صورت كاملا صادقانه و با حرارت زياد توسط مخالفين توافقنامه مطرح شد تا جايي كه برخي خواهان بركناري من شدند. من اعتقاد دارم در يك جامعه دموكراتيك كه نيروها و ديدگاه‌هاي سياسي مختلف و نيز قواي مختلف حكومتي براي تنظيم و موازنه اعمال قدرت سياسي وجود دارند، اين امر طبيعي است. در آمريكا نيز چنين امري شايع است. به نظر من نگراني قانونگذاران آمريكايي طبيعي است.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن