تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803281274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد شبنم قلي‌خاني از انتشار عكس جعلي‌اش در فيس‌بوك


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انتقاد شبنم قلي‌خاني از انتشار عكس جعلي‌اش در فيس‌بوك
شبنم قلي‌خاني در واكنش به صفحات تقلبي كه به نام وي در فيس‌بوك وجود دارد، گفت: من صفحه‌اي در اين شبكه اجتماعي نداشتم اما وقتي با اين شرايط روبه‌رو شدم، تصميم گرفتم صفحه شخصي خودم را در فيس‌بوك ايجاد كنم تا از سوء‌استفاده‌هاي احتمالي جلوگيري كنم.

به گزارش سرويس تلويزيون و راديو ايسنا، او ادامه داد: چند سال پيش توسط يكي از دوستان باخبر شدم كه صفحات تقلبي در فيس‌بوك به نام من ايجاد شده كه توسط افراد ديگري اداره مي‌شود.

شبنم قلي‌خاني كه بعد از دو سال براي اولين بار جلوي دوربين تلويزيون حضور پيدا كرده بود، در ابتداي برنامه «كاف سوال» در واكنش به اين صحبت كه صفحات تقلبي زيادي به نام وي در فيس بوك وجود دارد، گفت: زماني كه صفحه شخصي خودم را در فيس‌بوك ايجاد كردم، مصادف بود با سفرم به استراليا كه از آن براي ارتباط با دوستان و خانواده‌ام كه در ايران بودند هم استفاده كردم.»

قلي‌خاني با اشاره به اين كه نبايد صورت مساله را پاك كرد، گفت: «بايد در مورد استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي فرهنگ‌سازي كرد. در اين چند سالي كه استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي بين مردم، مخصوصاً نسل جوان افزايش پيدا كرده، آيا توانسته‌ايم فرهنگسازي خوبي داشته باشيم؟ واقعيت اين است كه فكر مي كنم در اين مدت نتوانسته ايم فرهنگ سازي خوبي كنيم و فقط گفته ايم استفاده از شبكه هاي اجتماعي خوب نيست و نبايد از آن استفاده كرد.

وي همچنين گفت: در مدتي كه از ايران دور بودم فيس‌بوك و ديگر شبكه هاي اجتماعي غربت را براي من به حداقل رساند و توانستم با استفاده از آن با دوستان و خانواده ام مدام در ارتباط باشم.

شبنم قلي‌خاني با بيان اينكه ابتدا بايد ارزش‌ها را شناخت، اظهار كرد: همان‌طور كه از سينما استفاده و حرف‌هاي خود را به وسيله آن بيان كرديم، مي‌توانيم از شبكه هاي اجتماعي در جهتي درست بهره ببريم. همچنين فكر مي‌كنم خانواده ها نيز در مسير فرهنگسازي مي توانند نقش موثري داشته باشند و با مديريت خود روي استفاده بچه‌ها از شبكه‌هاي اجتماعي، فرهنگ درستي را در اين مورد بين بچه ها جا بياندازند.

بازيگر مريم مقدس در بخش پاياني برنامه با اشاره به عكسي جعلي كه از او و همسرش در شبكه هاي اجتماعي منتشر شده گفت: اين اتفاق در شرايطي كه من در استراليا بودم برايم خيلي ناراحت‌كننده بود. حتي به صفحاتي كه اين عكس را منتشر كرده بودند پيام دادم كه اين عكس و شرح آن كه نوشته شده بود شبنم قلي خاني و همسرش را حذف كنند اما هيچ كدام از اين پيام ها كارساز نبود.

*** ايراني‌ها فضول و خاله‌زنك هستند

بر اساس اين گزارش، دكتر خرازي ها كه به عنوان كارشناس در «كافه سوال» حضور داشت هم گفت: «نمي‌خواهم بگويم همه ايراني ها اما بخش بزرگي از ما ايراني ها فضول و خاله زنك هستيم. از طرفي در همه جاي دنيا كجكاوي در مورد زندگي شخصي افراد مشهور مخصوصاً هنرپيشه ها وجود دارد. يكي از قابليت هاي شبكه هاي اجتماعي اين است كه مي تواند هويت آدم ها را جابه جا كند. نمونه اش همين مساله اي است كه خانم قلي خاني به آن اشاره كردند و صفحات متعددي به نام ايشان ساخته شده در حالي كه ايشان از همه جا بي خبر بوده اند.

وي ادامه داد: دسترسي به هنرمندان يك مقدار سخت است و شبكه هاي اجتماعي اين دسترسي را آسان تر كرده است.

خرازي ها در بخش ديگري از صحبت هاي خود در پاسخ به اين سوال كه فرهنگسازي چگونه بايد شكل بگيرد، گفت: مقام معظم رهبري در فرمايشات اخير خود در ديدار با اعضاي شوراي عالي فرهنگي اشاره كردند حواسمان باشد كه قبل از ورود تكنولوژي نوين در كشور بايد آن بشناسيم و راه هاي مقابله با آن را تبيين كرد. راهكار اصلي اين است كه از قبل در مورد راه هاي مقابله با اين پديده ها فكر كنيم كه مقام معظم رهبري اين وظيفه را به اعضاي شوراي عالي فرهنگي محول كرده اند.

خرازي ها در مورد علت پيدايش شبكه هاي اجتماعي هم اظهار كرد: اين از اقتضاعات دنياي نوين است كه هر روز رسانه اي جديد به وجود مي آيد كه اكثر آن ها هم سوغات غرب است. آيا ما شبكه اجتماعي داخلي قدرتمندي داريم؟ فكر مي كنم بايد اين خلاء ها را سريع پر كنيم.

«كافه سوال» برنامه گفت و گو محور تلويزيون است كه شنبه، يك شنبه و دوشنبه هر هفته از ساعت 21 و به تهيه كنندگي سهيل سليماني از شبكه دو سيما پخش مي شود. اين برنامه امشب ميزبان حميد حامي، خواننده پاپ كشور است.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن