تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810488354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدتحول دامپروري و كشاورزي بويين زهرا با تسهيلات بانكي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدتحول دامپروري و كشاورزي بويين زهرا با تسهيلات بانكي
تسهيلات بانكي محرك كشاورزي و دامپروري بويين زهرا طي سال‌هاي اخير بوده است كه مي‌تواند رونق‌بخش توليد و ايجاد اشتغال در اين شهرستان باشد.


به گزارش خبرگزاري فارس از بويين زهرا دامپروري و كشاورزي با توجه به شرايط خاص جغرافيايي و تجانس آب و هوايي از اهميت و توجه زياد در شهرستان بويين زهرا برخودار است.

با توجه به بستر‌سازي و فراهم بودن مناسب شرايط اقليمي به همراه ارايه تسهيلات بانكي كه از كشاورزان و دامپروران بويين زهرايي صورت مي‌گيرد اين شهرستان رتبه نخست را در توليد بسياري از توليدات كشاورزي و دامپروري دارد.

اشتغال بسياري از روستائيان و شهروندان بويين زهرايي به امر كشت و پرورش محصولات مختلف كشاورزي همواره به منظور تهيه و تأمين نيازهاي اساسي غذايي شهروندان استان تأثيرگذار بوده است.

دامپروري نيز همانطور كه گفته شد در كنار كار كشاورزي در فصول مختلف سال براي دامداران اين شهرستان كه بيشتر آنان در نواحي دانسفهان، سگزآباد و برخي از روستاهاي زندگي مي‌كنند به منابع مناسب درآمدي به منظور تأمين نيازها و مايحتاج‌ روزانه و خودكفايي خانواده‌ها صورت مي‌گيرد.

با توجه به اهميت مسئله كشت و توليد و در كنار آن دامپروري

سياست‌ها و تدابير خاص كشاورزي و دامپروري شهرستان بويين زهرا با محوريت جهاد كشاورزي وضع شده است.

مسئله دامپروري شهرستان بويين زهرا در حال حاضر با گسترش سريع از حالت سنتي به صنعتي تغيير يافته است.

كشت و توليد كشاورزي مكانيزه در عين توجه به دامداري‌هاي صنعتي خودكفايي قابل توجهي را براي اين شهرستان به ارمغان آورده است.

كار دامپروري نيز همگام با كشاورزي بويين زهرا از ساليان گذشته روند صنعتي شدن را آغاز كرده است.

احداث و بهره‌برداري از نخستين و بزرگترين مجتمع دامپروري استان قزوين در شهرستان بويين زهرا با همت شورا و شهرداري دانسفهان در اين ناحيه بر اساس سند توسعه اين بخش ايجاد شده است.

اين مجتمع بزرگ صنعتي پرورش و توليد دام اهلي با ظرفيت‌هاي فراوان در حال واگذاري به متقاضيان براي آغاز فعاليت است و از آنجا كه نياز شهروندان دانسفهاني به مكاني براي اشتغال و دامپروري بسيار زياد بوده است اين مكان به منظور توسعه صنعت دامپروري شهرستان تأثيرگذار و مهم است.

بسترهاي مناسب توسعه دامپروري شهرستان بويين زهرا امروز با مكانيزم‌هاي مناسب تكنولوژي و بهره‌برداري از چند كارگاه و مجتمع پرورشي دام شكل جهشي به خود گرفته است.

تلاش براي اشتغال‌زايي عرصه كشاورزي و دامپروري شهرستان بويين زهرا با توجه به صرف صحيح اقتصادي آن به امري مهم و ضروري در اين شهرستان بدل يافته است.

احد احمدي در اين خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بويين زهرا با بيان اينكه جهش كشاورزي و دامپروري شهرستان بويين زهرا نيازمند تلاش و عزم همگاني است، اظهار داشت: توجه به مسئله كشاورزي و دامپروري شهرستان بويين زهرا به عنوان نياز جدي و اساسي همواره مورد توجه و نگاه مسئولان قرار داشته است.

فرماندار شهرستان بويين زهرا با اشاره به اينكه رفع موانع از مسير كشاورزي شهرستان بويين زهرا نيازمند حمايت بيشتر است، ابراز داشت: در همين راستا بازديدهاي مداوم و سرزده‌اي تا به امروز از مجتمع‌هاي كشت و توليد شهرستان به عمل آمده است.

اين مسئول با تأكيد بر اينكه كشاورزان بايد با افزايش سطوح زيركشت براي تحقق سندهاي توسعه اين شهرستان گام بردارند، ابراز داشت: مديريت صحيح و كارآمد در زمينه‌هاي مرتبط با كشاورزي جزء محورهاي مهم شهرستان بويين زهرا است.

فرماندار شهرستان بويين زهرا با بيان اينكه جايگاه نخست توليد گوشت قرمز استان قزوين به شهرستان بويين زهرا تعلق دارد، ابراز داشت: از همين رو نيازمند حمايت بيشتر از دامپروان شهرستان بويين زهرا هستيم.

اين مسئول با اشاره به اينكه طي سال‌هاي گذشته حجم فراواني از خدمات ارزنده براي ارتقاي صنعت كشاورزي و دامپروري شهرستان بويين زهرا به وقوع پيوسته است، ابراز داشت: جايگاه فعاليت‌ها و كارهاي انجام شده از نگاه روستائيان كشاورز و دامپرور شهرستان بويين زهرا بسيار مورد رضايت قرار داشته است.

فرماندار شهرستان بويين زهرا با اشاره به اينكه محورهاي توسعه شهرستان بويين زهرا بر پايه كشاورزي تاكنون به حركت ادامه داده است، ابراز داشت: مديريت كارآمد به عنوان نبض حركت‌هاي مهم و موفق اينچنيني است.

البته شهرستان بويين زهرا از نظر دارا بودن علوفه‌هاي كشاورزي براي تأمين نهاده‌هاي دامي نيز جايگاه خوبي داشته و بيشتر نيازهاي دامداران بويين زهرا به طور بومي از داخل شهرهاي محل دامپروري و يا نواحي همجوار با قيمت‌هاي مختلف تأمين مي‌شود.

مرتضي شعبان‌نژاد نيز در اين خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بويين زهرا اظهار داشت: توجه به زيرساخت‌هاي بخش كشاورزي، حل مشكلات بخش زراعت جزء اولويت‌هاي مجموعه جهاد كشاورزي شهرستان بويين زهرا قرار دارد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان بويين زهرا افزود: سطح زير كشت محصولات كشاورزي در اين شهرستان در مقايسه با سال‌هاي گذشته رشد قابل توجهي را داشته است.

شعبان‌نژاد به توسعه كانال كشي‌هاي اراضي براي تأمين آب مورد نياز محصولات اشاره كرد و افزود: كانال كشي، زه كشي و بهره‌برداري از طرح‌هاي عمراني جزو فعاليت‌هاي ارزشمند در حوزه كشاورزي شهرستان بويين زهرا است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان بويين زهرا به تشريح سطوح مختلف محصولات زارعي در اين شهرستان پرداخت و ابراز داشت: در راستاي افزايش سطح و راندمان توليد و با استفاده از ارقام ديررس و ميان‌رس سطح زير كشت ذرت علوفه‌اي در اين شهرستان در سال جاري به 12 هزار و 541 تن رسيده است كه اين سطح نسبت به سطح سال گذشته 15 درصد افزايش يافته است.

وي با اشاره به احداث سد خاكي ذخيره آب كشاورزي دو منظوره در شهرستان بويين زهرا با حجم 100 هزار متر مكعب عنوان كرد: همچنين طي سال‌هاي اخير هفت مجوز فروشگاه سموم شيميايي مبارزه با آفات و بيماري‌ها در اين شهرستان به متقاضيان اعطا شده است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان بويين زهرا ادامه داد: همچنين براي هشت كلينيك گياه‌پزشكي براي ارائه خدمات بخش كشاورزي در شهرستان بويين زهرا مجوز تخصيص و اهدا شده است.

شعبان‌نژاد همچنين از اجراي سيستم آبياري تحت فشار باراني، قطره‌اي و كلاسيك در سه هزار و 612 هكتار از زمين‌هاي كشاورزي بويين زهرا خبر داد و افزود: در حال حاضر عمليات احداث سيستم آبياري در سطح 839 هكتار از اراضي كشاورزي بويين زهرا در حال اجرا بوده كه طي ماه‌هاي آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

ايجاد ساختارهاي نوين كشاورزي شهرستان بويين زهرا از زمان اعلام سياست‌هاي كشوري مبني بر توجه به آبياري قطره‌اي و استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد مرحله جديد تكاملي و توسعه محور خويش را آغاز كرده است.

روز گذشته نيز احمد عجم استاندار سابق قزوين در مراسم توديع و معارفه خود از تحول در كشاورزي استان در چهار سال گذشته گفته بود كه اميدواريم استان با حضور استاندار توانمند بومي جديد شاهد دگرديسي متفاوت در اين عرصه باشد.

انتهاي پيام/77005/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن