تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802418064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا:ورود شركت‌هاي بزرگ نفتي به پارس جنوبي تدبير دولت است/ دخالتي در آن نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا:ورود شركت‌هاي بزرگ نفتي به پارس جنوبي تدبير دولت است/ دخالتي در آن نداريم
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا با بيان اينكه ورود شركت‌هاي بزرگ نفتي به پارس جنوبي تدبير دولت است و ما دخالتي در آن نداريم، اضافه كرد: فاز 15 و 16 پارس جنوبي نماد يك مهندسي صددرصد ايراني است.


به‌گزارش خبرگزاري فارس، عبادالله عبداللهي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) صبح امروز در نشست خبري كه به‌مناسبت بيست و چهارمين سالروز تأسيس اين قرارگاه برگزار شد، به تشريح عملكرد سپاه در حوزه‌هاي سازندگي پرداخت.

وي اظهار داشت: ورود سپاه به عرصه سازندگي، بر اساس اصل 147 قانون اساسي و شرايط كشور بود و قرارگاه خاتم الانبياء براي همكاري در پروژه‌هاي عمراني تابع تدبير دولت است.

سردار عبداللهي خاطرنشان كرد: طي 24 سال گذشته 1504 پروژه عمراني انجام داديم و 250 پروژه بزرگ ديگر نيز در دست اجرا داريم.

وي اعلام كرد كه پروژه‌هاي عمراني انجام شده توسط قرارگاه خاتم‌الانبياء در بخش هاي زيرساخت‌هاي ريلي و جاده‌اي، سد و شبكه آبرساني، خط انتقال نفت و گاز، ساخت پالايشگاه و ابنيه بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) گفت: در حال حاضر خطوط انتقال آب در بيش از 14 استان توسط سپاه در دست اجراست و بخش عظيمي از آنها به اتمام رسيده است.

*خروج از پروژه‌هاي كوچك از 10 سال پيش/فاز 15 و 16 پارس جنوبي نماد مهندسي ايراني

سردار عبداللهي ادامه داد: تفاوت پروژه‌هاي در دست اجراي قرارگاه با پروژه‌هاي انجام شده اين است كه پروژه‌هاي گذشته شامل پروژه‌هاي بزرگ و كوچك بود اما بيش از 10 سال است كه از پروژه‌هاي كوچك خارج شده‌ايم.

وي در ادامه سخنانش به اجراي پروژه‌هاي مجموعه عظيم نفت و گاز عسلويه اشاره كرد و گفت: فاز 15 و 16 پارس جنوبي نماد يك مهندسي صددرصد ايراني است.

سردار عبداللهي تصريح كرد: اوايل ساخت اين فازها، شركت‌هاي خارجي مانند شل، توتال و هيوندايي كره، خيلي ما را اذيت مي كردند اما با بومي سازي مهندسي زمينه اجراي فازهاي 15 و 16 به دست جوانان متخصص كشورمان فراهم شد.

وي متذكر شد: در حوزه آب هم حدود بيش از 10 ميليون متر مكعب مخازن سد در اختيار قرارگاه قرار دارد و در بحث خطوط انتقال هم حدود 6 هزار و 500 كيلومتر خط انتقال گاز و آب داريم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبياء با اشاره به احداث پل صدر توسط اين قرارگاه، گفت: در بحث ابنيه، با مهندسي ارزشي و توان بسيار بالا توانستيم پل صدر را به عنوان اولين پل تك‌پايه‌اي در كم‌ترين زمان ممكن بسازيم.

سردار عبداللهي افزود: در ساخت پل صدر به سه مقوله سرعت، كيفيت و صرفه اقتصادي توجه ويژه داشتيم و اين پروژه عظيم را 26 ماهه ساختيم در حالي كه احداث نمونه‌هاي مشابه آن 6 سال زمان مي برد.

وي اين نكته را هم متذكر شد كه اكثر پروژه‌هايي كه به سپاه واگذار مي شود، تمام مراحل آن از مهندسي و طراحي ساخت تا اجرا، به‌طور كامل بر عهده قرارگاه قرار دارد.

خبرنگاري از فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبياء درباره فعاليت‌هاي اين قرارگاه در عرصه خارجي سؤال كرد كه وي پاسخ داد: فعلا با توجه به نياز كشورمان به آباداني و وسعت پروژه‌هاي عمراني واگذار شده، اولويت كار قرارگاه در داخل است.

سردار عبداللهي در عين حال خاطرنشان كرد «چنانچه درخواستي از سوي كشورهاي دوست ارائه شود، قرارگاه سازندگي توان اجراي آنها را دارد».

*از ورود به فعاليت‌هاي تجاري پرهيز داريم/كمتر از يك درصد نيروهاي فعال در پروژه‌ها نيروي رسمي سپاه هستند

وي همچنين در پاسخ به سؤالي در خصوص شائبه ورود سپاه به فعاليت‌هاي اقتصادي اظهار داشت: بحث عمراني مقوله‌اي جدا از بحث اقتصادي است.

«وقتي صحبت از اقتصاد مي شود، فعاليت تجاري به ذهن متبادر مي شود كه ما از ورود به آن پرهيز داريم و فعاليت‌هاي ما متمركز بر حوزه عمران و آباداني است».

فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء(ص) با رد اين ادعا كه سپاه با ورود به پروژه‌هاي بزرگ عمراني راه فعاليت بخش خصوصي را بسته، اينگونه پاسخ داد: ما هيچ‌گاه عرصه را براي فعاليت پيمانكاران و بخش خصوصي تنگ نكرده‌ايم.

وي افزود: حدود 150 هزار نفر از نيروهايي كه در پروژه‌هاي مختلف فعالند، از بخش خصوصي هستند و كمتر از 1 درصد آنها را نيروهاي رسمي تشكيل مي دهند.

سردار عبداللهي تصريح كرد: قرارگاه در حقيقت پيمانكاران و نيروهاي متخصص و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها را در عرصه سازندگي مديريت و سازماندهي مي كند.

وي متذكر شد: اتفاقا بخش خصوصي خيلي رضايت دارد با قرارگاه كار كند و قرارگاه محل تربيت و تعليم نيروهاي انساني است و با استفاده از ظرفيت‌هاي خود، مديران خوبي را براي جامعه پرورش مي دهد.

*ورود شركت‌هاي بزرگ نفتي به پارس جنوبي تدبير دولت است و ما دخالتي در آن نداريم

خبرنگاري ازفرمانده قرارگاه خاتم‌الانبياء سؤال كرد كه چرا با وجود توفيقات اين قرارگاه در احداث فازهاي پارس جنوبي وزير نفت از شركت‌هاي خارجي براي همكاري در اين مجموعه دعوت كرده است كه وي پاسخ داد: آنچه آقاي زنگنه اعلام كرده، مربوط به تدبير دولت است و ما دخالتي در آن نداريم.

عبداللهي در عين حال افزود: ادعاي ما اين است كه بخشي از فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي دست ما بوده، به موقع تحويل شده و اولين تجربه را نيز در عرصه مهندسي بومي در اين حوزه داشتيم.

وي تصريح كرد: اين كار در شرايطي صورت گرفت كه به دليل تحريم‌ها، تأمين مواد و تجهيزات و قطعات دشوار بود و مشكل تأمين منابع مالي مورد نياز هم بر اجراي طرح اثر مي گذارد.

به گفته فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص)، با اجراي خط اول توليد گاز فاز 15 و 16 پارس جنوبي 12.5 ميليون متر مكعب گاز وارد چرخه توليد شده و ترين دوم از چهار ترين اين مجموعه نيز به زودي راه‌اندازي مي شود.

سردار عبداللهي در پاسخ به سؤالي در خصوص مخالفت‌ها با ورود سپاه به عنوان يك نهاد نظامي به فعاليت‌هاي سازندگي اظهار داشت: جوسازي هايي كه درباره فعاليت‌هاي سپاه در عرصه سازندگي انجام مي شود، از ناحيه دشمنان خارجي است.

وي ادامه داد: بسياري از كشورها بعد از جنگ بلافاصله وارد عرصه ساخت و ساز شدند و اصل 147 قانون اساسي به ما اجازه داده وارد سازندگي شويم و اين خلاف نيست.

«امروز قرارگاه سازندگي داراي يك ظرفيت مردمي و بسيجي است كه آن را بر اساس اصل 44 در جهت مديريت و تربيت نيروي انساني و بخش خصوصي و تأمين تجهيزات مدرن مورد نياز كشور به‌كار گرفته‌ايم».

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) سپاه گفت: امروز قرارگاه ظرفيت تجهيزات و امكانات و مهندسي كه در اختيار دارد، در هيچ جاي ديگر نيست.

سردار عبداللهي افزود: همانطور كه در زمان جنگ در برابر دشمن ايستاديم و يك وجب از خاك كشورمان را از دست نداديم، امروز هم با وجود تحريم‌هاي 34 ساله دشمن توانستيم با اتكا به خود، "ما مي توانيم" را به منصه ظهور برسانيم.

وي تصريح كرد: البته احداث يك پروژه علاوه بر عناصري چون كارفرما، مهندسين مشاور و پيمانكار، نيازمند منابع مالي است و اگر اين مجموعه‌ها به‌صورت هماهنگ و همگام باشند، پروژه‌ها زودتر نهايي مي شوند.

سردار عبداللهي در همين زمينه به پروژه صدر اشاره كرد و آن را پروژه‌‌اي خاص و بزرگ‌ترين پروژه شهري عنوان كرد كه به موقع تحويل شد و دستاوردي بزرگ براي قرارگاه بود.

*قرارگاه از آزادراه تهران-شمال كنار گذاشته نشده است

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) در بخش ديگري از سخنانش شايعه كنار گذاشتن قرارگاه سازندگي سپاه از پروژه آزادراه تهران - شمال را رد كرد.

وي متذكر شد: آزادراه تهران - شمال از آرزوهاي مردم است و قرارگاه براي اجراي آن قرارداد دارد و ترك تشريفات هم براي آن انجام شده ولي اجراي آن نيازمند تأمين منابع مالي است.

سردار عبداللهي گفت: حجم كار اين آزادراه بالاست و 6 كيلومتر تونل و 12 كيلومتر پل در آن طراحي شده كه اگر منابع مالي آن تأمين شود، بر اساس قرارداد، ظرف 4 سال تحويل مي شود اما تدبير در اين خصوص با وزارت راه است.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) خبر واگذاري سهام «صدرا» را نيز رد كرد و گفت كه اين واگذاري هنوز قطعي نشده و در حال بررسي است.

سردار عبداللهي در خصوص اجراي پروژه‌ فازهاي جديد پارس جنوبي هم با توجه به اظهارات وزير نفت، اعلام كرد: ما سرباز نظام هستيم و براي اجراي پروژه‌ها، تابع تدبير دولتيم.

وي در عين حال در واكنش به اينكه سپاه براي اجراي فازهاي پارس جنوبي قصد سرمايه‌گذاري دارد، متذكر شد: قرار نيست براي اجراي پروژه‌ها، پيمانكار سرمايه‌گذاري كند.

عبداللهي تصريح كرد: براي ما دولت‌ها تفاوتي ندارند و ما در همه دولت‌ها فعاليت‌ داشته‌ايم و كاري به مسائل سياسي نداريم و بر اساس تكليف و با روحيه جهادي در جهت تأمين نيازهاي كشور حركت مي كنيم.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) گفت: قرارگاه در كنار فعاليت‌هاي عمراني خود، به بحث محروميت زدايي هم توجه ويژه دارد و حدود 3000 پروژه را در مناطق محروم و روستاها انجام داده و 12 هزار و 700 پروژه نيز در دست اقدام داريم.

عبداللهي افزود: اكنون اكثر پروژه‌هاي ما فعالند و در حال انجام آنها هستيم و تا هر وقت كه دولت بخواهد؛ اگر تدبير دولت چيز ديگر باشد، تابعيم اما تاكنون بحثي براي عدم همكاري نداشتيم.

وي در بخش پاياني سخنانش از بهره‌برداري از قطعه اول آزادراه حرم تا حرم (قم تا مشهد) ظرف دو ماه آينده خبر داد و گفت كه اين قطعه، 150 كيلومتر مسافت دارد و از قم تا گرمسار است.

به گفته فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص)، سهم قرارگاه در سرمايه‌گذاري براي احداث اين آزادراه 40 درصد و سهم وزارت راه 60 درصد است.

انتهاي پيام/م

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن