تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820956902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامين 44 درصد آب تهران از منابع زيرزميني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تامين 44 درصد آب تهران از منابع زيرزميني
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/09/23
معاون نظارت بر بهره برداري شركت آب و فاضلاب تهران با تاكيد پايدار بر ضرورت صرفه جويي 20 درصدي براي عبور از شرايط كم آبي گفت : به دليل كاهش ذخاير سدها 44 درصد آب شرب شهر تهران از منابع آب زيرزميني تامين مي شود.
عليرضا نوروزي پور مصاحبه با راديو اقتصاد گفت : در حالت عادي اين ميزان 25 تا 30 درصد است كه به دليل كم آبي ، استفاده از منابع زيرزميني آب افزايش يافته است.
وي افزود: در استان تهران ميانگين بارش سالانه در درازمدت 350 ميليمتر ثبت شده است كه در سال ابي گذشته( تا مهر امسال) 33 درصد كاهش داشت و ذخيره سدهاي كه 75 درصد شرب تهران را تامين مي كند ، كاهش چشمگيري نشان مي دهد.
سال آبي از مهر آغاز مي شود.
وي گفت : وضع ذخاير سدها در شمال شرق تهران ( لار و لتيان) و همچنين سد طالقان در غرب استان تهران خوب نيست.
نوذري پور تصريح كرد : اگر 20 درصد در مصرف آب صرفه جويي شود ، مي توانيم از اين شرايط عبور كنيم و با توجه به ميزان بالاي مصرف ، كاهش اين 20 درصدي ، منطقي و قابل اجراست.
نوذري پور گفت : مصرف به ازاي هر نفر در شهر تهران 240 ليتر است و با شرايطي كه سدها دارد ، هر نفر روازنه نبايد بيشتر از 120 تا 150 ليتر مصرف كند.
در كشورهاي پيشرفته و پرباران اين رقم 100 تا 110 ليتر است ، در صورتي كه ايران جزء كشور هاي كم آب و خشك محسوب مي شود.
در شهر تهران در حدود 25 درصد هدر رفت واقعي و ظاهري وجود دارد ، هدررفت واقعي آبي است كه از تجهيزات ناشي مي شود كه 11 درصد هدر رفت داريم و هدررفت ظاهري هم از خطاي اندازه گيري كنترها يا انشعاب هاي غيرمجاز ناشي مي شود.
معاون نظارت بر بهره برداري شركت آب و فاضلاب تهران خواستار اصلاح زيرساخت ها و فناوري شبكه آبرساني و اقتصاد آب در تامين و توزيع و مصرف آب شد و گفت : در حالي كه ايران كشوري خشك و نيمه خشك محسوب مي شود اما شدت مصرف آب خيلي زياد است.
نوذري پور اظهار داشت مشكل سد لار ، فرار آب است كه از كنترل خارج مي شود و بخشي از آب آن را به سد لتيان منتقل كرديم و از سامانه غرب تهران هم براي سانه شرق استفاده مي كنيم.
وي تصريح كرد : متاسفانه ارزش اقتصادي آب خيلي پايين
است و انگيزه صرفه جويي را كاهش مي دهد.
نوذري پور اظهار داشت : بارش هاي اخير خوب بوده اما هنوز كمبودها جبران نشده است.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن