تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801770902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانكها 50 درصد قيمت مسكن را وام خواهند داد/ تامين اعتبار طرح‌هاي عمراني با تهاتر نفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بانكها 50 درصد قيمت مسكن را وام خواهند داد/ تامين اعتبار طرح‌هاي عمراني با تهاتر نفت
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اعتبار برخي از پروژه هاي عمراني از طريق تهاتر پول نفت تامين مي شود، گفت: قرار است طبقه متوسط 50 درصد قيمت مسكن را با پس انداز در بانكها، تسهيلات دريافت كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندي امروز در نشست خبري با اشاره به اينكه خريد و فروش مسكن مهر در عيان آزاد شده است نه در عرصه، گفت: طرح جامع مسكن در حال بررسي است و براساس آن، مسكن اجتماعي اجرايي شود.

وي افزود: فعال شدن حوزه مسكن راهي براي خروج از ركود تورمي است و ما در حال تهيه برنامه اي با بانك مركزي هستيم و اميدواريم كه در سال 93 به طور رسمي اعلام شود.

وزير راه و شهرسازي در خصوص سياست دولت براي وام خريد مسكن اظهار داشت: به هيچ وجه افزايش تسهيلات منجر به افزايش قيمت مسكن نمي شود، زيرا برنامه ما فعال كردن صندوق‌هاي پس انداز است. بر اين اساس، طبقه متوسط مي تواند 50 درصد از قيمت مسكن را تسهيلات بگيرد كه منبع آن از پس انداز خودشان تامين مي شود.

به گفته وي، در طرح جامع مسكن كه به آن اشاره كردم هدف آن است تا صندوق‌هاي پس‌انداز را از انحصار بانك مسكن خارج كنيم تا همه بانك‌ها بتوانند چنين صندوق‌هايي داشته باشند. با اين كار تجهيز منابع مالي از داخل صورت مي‌گيرد بدون آنكه پايه پولي كشور افزايش يابد. ايده كلي ما اين است كه در هيئت دولت و بانك مركزي جزئيات آن بايد تصويب شود. اجازه بدهيد پس از تصويب، جزئيات آن را اعلام كنيم.

آخوندي در خصوص توقف تسهيلات‌دهي بانك مسكن به بافت فرسوده گفت: به دليل ميزان اعتباراتي كه بانك مسكن به مسكن مهر اختصاص داد، الان قدرت تسهيلات دهي اين بانك به شدت كاهش يافته و با گرفتارهايي روبرو شده است.

وي افزود: بايد بازسازي مالي در بانك مسكن انجام شود اما چون جزئيات آن تصويب نشده است، فعلا اعلام نمي كنيم اما اميدواريم كه بانك مسكن را از وضعيت "بد" خارج كنيم.

وزير راه و شهرسازي در ادامه با انتقاد از مصوبه اي كه در سال گذشته از سوي شوراي عالي شهرسازي و معماري به تصويب رسيد، گفت: براساس اين مصوبه، 17 درصد بر تراكم شهر تهران افزوده شد و يك‌شبه يك طبقه به تمام شهر تهران اضافه شد در صورتي كه قرار بود جمعيت شهر تهران با 7 ميليون نفر كنترل شود.

آخوندي با اشاره به اينكه توسعه حمل و نقل ريلي در دستور كار ما قرار دارد، گفت: در حوزه مسافر تا سال 96 تعداد مسافران را به 27 ميليون نفر افزايش مي دهيم و در حوزه بار به دنبال اين هستيم تا حوزه بار را به 40 درصد افزايش دهيم.

وي با اشاره به اينكه دو هدف براي تامين منابع مالي اين پروژه ها داريم، گفت: اول تامين فاينانس است كه بر اين اساس، 6 پروژه عمراني با كشور چين داريم و يا اينكه از طريق تهاتر نفت با كشورهايي كه اعلام آمادگي كرده اند تا در دراز مدت نفت را از ايران خريداري مي كنند، پروژه هاي عمراني به اجرا برسد.

وزير راه شهرسازي تصريح كرد: با رفع گلوگاه موجود بهره وري را افزايش مي دهيم و ريل جديد ايجاد خواهيم كرد، بر اين اساس 6 پروژه با طرف چيني در حال مذاكره هستيم كه مي تواند گشايش جدي را در حوزه زير ساخت ايجاد كند.

وي با اشاره به اينكه بايد 22 هزار ناوگان باري و 2600 واگن مسافري به بخش ريلي افزوده شود، افزود: تامين منابع ارز از بازار سرمايه و صندوق توسعه ملي از ديگر راهكارهاي ما براي تامين ناوگان است.

وزير راه و شهرسازي در خصوص مترو پرند گفت: ساخت اين مترو با سرعت در حال پيشرفت است و قرار شده است كه شهرداري آن را به اجرا درآورد. ما فقط بودجه را تامين مي كنيم و در حال يافتن فاينانسور براي كل پروژه هستيم، ضمن آنكه بودجه كافي براي پرداخت‌ها از سوي وزارت راه وجود دارد و اگر خط كامل شود، نياز به 600 ميليارد تومان اعتبار است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به تامين قطعات هواپيما اظهار داشت: دسترسي به قطعات هوايي هنوز آزاد نشده است و اميدواريم فضاي مثبت كنوني در ادامه منجر به آزادسازي ورود قطعات هواپيما شود.

آخوندي تصريح كرد: ما به شركت‌هاي داخلي اعلام كرديم تا تمامي اقدامات لازم را انجام دهند و براي خريد آماده باشند تا به محض اينكه شركت‌هاي خارجي اجازه فروش پيدا كردند خريد از سوي ايران انجام شود.

وزير راه و شهرسازي در خصوص وضعيت اپراتور اول و دوم بندر شهيد رجايي گفت: با انحصار در هر بخشي مخالفم و سازمان بنادر و دريانوردي بايد بتواند اعمال حاكميت در بنادر كند، بنابر اين بازسازي و نوسازي تجهيزات اولين اقدام سازمان بنادر است، زيرا تجهيزات كنوني بندر شهيد رجايي حدود 8 سال است اورهال نشده است.

وي با اشاره به اينكه ترمينال شماره 2 نياز به سرمايه گذاري در حوزه تجهيزات دارد، گفت: در حال حاضر سه شركت جديد را براي ترمينال كانتينري اين بندر انتخاب كرديم كه در مدت شش ماه بر روي كار آنها در بندر مطالعه و بررسي مي شود. اين سه شركت وابستگي به پيمانكار قبلي ندارند.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه فاز 2 بندر شهيد رجايي در سال گذشته افتتاح شد اما عملا به دليل نبود تجهيزات قابل بهره برداري نيست، گفت: در صورت تامين منابع تا پايان سال، 18 ماه طول مي كشد كه تجهيزات وارد كشور شود.

كد خبر: 2197523

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۳:۳۴

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن