تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802516832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد با هرگونه تورم مسكن / تامين ۵۰ درصد قيمت خانه از طريق وام


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: برخورد با هرگونه تورم مسكن / تامين ۵۰ درصد قيمت خانه از طريق وام


آخوندي اعلام كرد

عباس آخوندي امروز - سه شنبه - در اولين نشست خبري خود كه به مناسبت روز حمل و نقل برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه آيا در برنامه‌هاي سه تا پنج ساله صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و پس‌انداز با 30 ميليون تومان قدرت خريد خانه ايجاد مي‌شود؟ اظهار كرد: برنامه‌هاي ضد تورمي دولت در حال اجراست و صندوق‌هاي پس‌انداز و سرمايه‌گذاري نيز در اين زمينه فعاليت مي‌كنند.

وي با اشاره به وام مسكن و افزايش تسهيلات مسكن در كشور گفت:‌ سياست دولت اين است كه با هر گونه اقدامي كه منجر به افزايش تورم مي‌شود برخورد كند.

وام فعلي 10 درصد قيمت خانه را شامل مي‌شود

وزير راه و شهرسازي افزود: به هيچ وجه براي افزايش وام مسكن به بانك مركزي متوسل نمي‌شويم چراكه اين استراتژي كلي كشور و گفته رييس جمهور است.

به گفته آخوندي اين كار به اين مفهوم نيست كه در حوزه مسكن صندوق‌هاي پس‌انداز و سرمايه‌گذاري فعال نشوند چرا كه در اكثر كشورها سهم تسهيلات بانكي از قيمت مسكن بيش از ايران است و در برخي از كشورها اين سهم به 90 درصد مي‌رسد.

به گفته وي در ايران اعطاي وام مسكن در شهرهاي كوچك 30 تا 40 درصد قيمت مسكن و در شهرهاي بزرگ حدود 10 درصد قيمت واحد مسكوني را شامل مي‌شود.

به زودي وام مسكن از انحصار بانك مسكن خارج مي‌شود

وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: بايد صندوق‌هاي پس‌انداز و وام مسكن را از انحصار بانك مسكن جدا كنيم و كليه بانك‌ها بتوانند پس‌انداز مسكن داشته باشند و منابع از داخل اقتصاد بدون ايجاد تورم فراهم شود.

به گفته وي اين ايده كلي است كه مطرح شده و به زودي جزئيات آن ارائه مي‌شود و نيازمند به تصويب رسيدن در هيات وزيران است.

تامين 50 درصد قيمت خانه از طريق وام

آخوندي معتقد است: هدف كلي اين است كه طبقه متوسط جامعه حداقل 50 درصد قيمت مسكن را تسهيلات بگيرد اما بايد در مقابل پس‌انداز هم داشته باشند.

وزير راه و شهرسازي در پاسخ به اينكه آيا اين كار شدني است؟ گفت:‌ نا اميد نيستم اگر به اين موضوع نا اميد بودم هرگز اقدام نمي‌كردم.

فقط خريد و فروش ساختمان‌هاي مسكن مهر آزاد است

وزير راه و شهرسازي با اشاره به آزادسازي خريد و فروش مسكن مهر گفت: اين آزادسازي در بخش اعيان صورت مي‌گيرد و با عرصه صحبتي نمي‌شود.

آخوندي افزود: برنامه جامع مسكن در حال فعال شدن و بازنگري است و هدف عمده در بخش مسكن فعال شدن بازار مسكن است.

وي تصريح كرد:‌ اين كه تنها دهك خاصي در جامعه براي صاحبخانه شدن مد نظر باشد را نداريم بلكه نگاه ما فعال شدن كل حوزه مسكن است كه اين امر منجر به خروج از وضعيت ركود تورمي مي‌شود.

به زودي تصميمات و برنامه‌هاي بخش مسكن اعلام مي‌شود

وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: اجراي طرح جامع مسكن با كليات آن در حال برنامه‌ريزي است. همچنين برنامه‌هاي مسكن با دولت و بانك مركزي براي سال آينده در حال بررسي است و به زودي به تصميمات رسمي و قانوني در اين باره مي‌رسيم.

مطرح شدن تفكيك وزارت راه و شهرسازي در مجلس

آخوندي با اشاره به تفكيك وزارت راه و شهرسازي گفت: اين موضوع در مجلس شوراي اسلامي مطرح شده و بايد توجه كرد كه در دنيا سنت‌هاي مختلفي از جمله تركيب يا تفكيك مسكن و حمل و نقل وجود دارد كه در سيستم‌هاي اروپايي عمدتا تركيب و در سيستم‌هاي آمريكايي تفكيك ديده مي‌شود كه هر يك محاسن و معايبي دارند.

به گفته وي از اوايل دهه 70 ايجاد شهرهاي جديد در كشور مقرر شد و اگر درهمان زمان ادغام اين دو وزارتخانه صورت گرفته بود پيش از ايجاد شهرهاي جديد بايد مترو و راه براي آن‌ها ايجاد مي‌شد.

وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: اين در حالي است كه همه دنيا وسايل دسترسي سريع به شهرهاي جديد را دارند و اين امر در حال حاضر منجر به آلودگي هوا و مشكل دسترسي به شهرهاي اقماري مي‌شود.

مخالفت تلويحي آخوندي با تفكيك وزارت راه و شهرسازي

وي افزود: در زماني كه اين دو وزارتخانه تفكيك نبودند براي ايجاد شهرهاي جديد، هر يك از وزارتخانه‌ها كار خود را انجام مي‌دادند اما اگر از ديد توزيع جمعيت و توزيع فعاليت در سرزمين نگاه شود اين ادغام مفيد است.

آخوندي با اشاره به اين‌كه در حوزه صنعت حدود 58 ميليون تن ظرفيت كارخانه‌هاي در حال احداث است، گفت‌: اگر توزيع شهري و شبكه‌هاي ريلي به خوبي هماهنگ شوند اين سرمايه اتلاف نمي‌شود.

به گفته وي اگر اين ميزان ظرفيت وارد جاده‌ها شوند تمام جاده‌ها از بين مي‌روند چراكه هر يك تن بار در جاده هفت برابر سوخت در مسير ريل مصرف مي‌كند و ما مجبوريم حمل ونقل ريلي را همزمان با توسعه ريلي برقرار كنيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به توسعه شهرك‌هاي مسكوني و توزيع جمعيت با برنامه حمل و نقل گفت: بايد اين دو با يكديگر يكپارچه و هماهنگ شوند.

آخوندي افزود: عده‌اي معتقدند اين تفكيك حجم كار زيادي است و بايد به سهم بخش خصوصي توجه شود. اگر قرار باشد دولت هم خود بسازد و هم اجرا كند حجم كار افزايش مي‌يابد چرا كه نياز به تغيير مدل داريم.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن