تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804091858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرانچار هم عقيلي را به خط حمله فرستاد تقلب از روي دست پروين و قلعه‌نويي!


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: كرانچار هم عقيلي را به خط حمله فرستاد تقلب از روي دست پروين و قلعه‌نويي!
امير اسدي
سپاهان، اين تيم پرافتخار به قدري ضعيف نتيجه گرفته كه مجبور است همسايگي با تيم‌هايي چون ملوان، سايپا و داماش را تجربه كند. جايگاه ششم جدول با سپاهان غريبه است. آنقدر سپاهان را در كورس قهرماني ديده‌ايم كه تصورش سخت است شاگردان كرانچار را در ميانه‌هاي جدول ببينيم اما دليل چيست؟ چرا سپاهان به اين روز افتاده؟ چرا سپاهان كه هميشه مدعي قهرماني بوده حالا بايد در رده ششم جدول جا خوش كند؟
كرانچار اميدوار بود كه با برد مقابل گسترش فولاد، تيمش از بحران خارج شود اما انگار قرار نيست سپاهان به پيروزي برسد. هفتمين بازي بدون برد باعث شد تا موقعيت سپاهان در ميانه جدول هم به خطر بيفتد. سپاهان در روزي كه مي‌توانست گسترش فولاد را ببرد مقابل اين تيم به تساوي رسيد. ناديده نمي‌گيريم كه گسترشي‌ها در اين بازي بارها خود را به زمين كوبيدند و وقت بازي را تلف كردند اما سپاهان هم آن تيمي نبود كه همه انتظارش را داشتند.
سپاهان بيمار است و اين بيماري را كرانچار نمي‌تواند درمان كند. درمان اين بيماري- نتيجه نگرفتن و انجام بازي سرد و بي‌برنامه- از دست كرانچار خارج شده. او ابزاري براي درمان در اختيار ندارد. درست مثل پزشكي كه نمي‌داند بايد با چه ابزاري، بيمارش را از مرگ يا بيماري شديد نجات دهد.
سپاهان، بازيساز ندارد. اين يكي از مشكلات كرانچار است. از زماني كه جباري جدا شده و نويدكيا هم مصدوم، دست كرانچار خالي مانده و اين مي‌تواند يكي از دلايل نتيجه گيري ضعيف سپاهان قلمداد شود. براي جانشيني جباري، بازيكن جديدي جذب نشد. سپاهان ماند و يك حفره بزرگ در خط مياني. يك روز احسان حاج صفي پلي ميكر شد و روز ديگر امين جهان عاليان يا حسين پاپي. اين روزها هم نوبت رسيده به علي كريمي جوان و با استعداد كه البته فعلا نبايد انتظارش را دشته باشيم او مانند نويدكيا براي سپاهان بازيسازي كند.
سپاهان اما با تمام اين بازيكنان، بي‌برنامه بازي مي‌كند. سرد و بدون تاكتيك. سپاهان را هرگز اينگونه نديده بوديم. مقابل گسترش فولاد، 1-3-2-4، روش انتخابي از سوي كرانچار بود. شجاع خليل زاده و هادي عقيلي در مركز دفاع. علي احمدي در دفاع راست و احسان حاج صفي در دفاع چپ. اروين بولكو و اميد ابراهيمي به‌عنوان دو هافبك تدافعي به زمين رفتند.
علي كريمي كمي جلوتر از آنها قرار گرفت تا موقعيت بسازد براي محمد غلامي. يعقوب كريمي بال چپ بازي كرد و حسين پاپي بال راست. تك مهاجم هم كه مثل هميشه محمد غلامي بود. اين تركيب تمام داشته‌هاي سپاهان بود، البته به جز حمودي محروم و نويدكياي هميشه مصدوم.
سپاهان با اين تركيب اما راه به جايي نبرد. تمام برنامه‌هاي اين تيم معطوف شد به سانتر از جناحين توسط پاپي و يعقوب كريمي و كمي هم بازيسازي از سوي علي كريمي. آنطرف رسول خطيبي در مقابل بازي بي برنامه سپاهان، دفاع متمركز در زمين خودي را برگزيد تا با يك امتياز باارزش از ورزشگاه فولاد شهر خارج شود. اين وسط اتلاف وقت گسترشي‌ها از جمله محسن فروزان- اتلاف وقت يكي از فنون گلري است- هم مزيد بر علت شد تا بازي با تساوي به پايان برسد.
به اتلاف وقت بازيكنان گسترش فولاد نمي‌شود خرده‌اي گرفت. با سپاهان كار داريم. با تيمي كه نه برنامه‌اي براي حمله داشت و نه تاكتيكي براي باز كردن دفاع فشرده گسترش فولاد. اين سپاهان به جرات ضعيفترين و بدترين سپاهان تاريخ ليگ برتر است. نه بازي جذاب انجام مي‌دهد و نه مدعي قهرماني محسوب مي‌شود.
فقط به زمين مي‌رود تا بازي كند. نتيجه را رها كرده و چسبيده به همين رتبه ششم. قناعت كرده به حضور در ميانه‌هاي جدول و به همين دليل است كه خيلي‌ها را از قهرماني‌اش در ليگ برتر نااميد كرده. خيلي‌ها از جمله هوادارانش را.
اما نكته‌اي جالب درباره بازي سپاهان- گسترش فولاد. نكته‌اي كه بي برنامگي اين تيم را به رخ مي‌كشد. در دقايق پاياني بازي، كرانچار تصميم عجيبي گرفت. هادي عقيلي را به نوك خط حمله فرستاد تا از ضربات سر او استفاده كند. نمي‌توان خرده گرفت اما راه پيروزي و كسب 3 امتياز، استفاده از مدافعي بلندقامت در خط حمله نيست. كرانچار به جاي تغيير پست عقيلي، بايد فكري مي‌كرد به حال باز كردن دفاع چند لايه گسترش فولاد. او راهي را رفت كه پيش از اين علي پروين و امير قلعه‌نويي مي‌رفتند. پروين در زمان حضور روي نيمكت پرسپوليس، هر وقت كه تيمش از حريف گلي دريافت مي‌كرد بلافاصله يكي از مدافعان تيمش را خط حمله مي‌فرستاد و چاره را در اين مي‌ديد كه از روي هوا به گل برسد.
امير قلعه‌نويي هم همينطور. او همين حالا هم وقتي استقلال از حريف خود گلي دريافت مي‌كند و بازي به سمت شكست اين تيم پيش مي‌رود، حنيف عمران زاده را به خط حمله مي‌فرستد تا گره از گلزني تيمش باز كند.
كرانچار را اينگونه نديده بوديم. او هم غرق در قوانين نانوشته فوتبال ايران شده. به جاي تغيير تاكتيك و استفاده از روشي براي باز كردن دروازه گسترش، او هم رو به بازي هوايي مي‌آورد و هادي عقيلي را به خط حمله مي‌فرستد.
او از روي دست پروين و قلعه‌نويي تقلب كرده تا بدترين سپاهان تاريخ ليگ برتر را به موفقيت برساند. موفقيتي كه شايد امتيازش به حساب سپاهان واريز شود اما براي هواداران اين تيم چندان جذاب نخواهد بود.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن