تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803035911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف روند كاهشي برخي بخش هاي توليدي تا پايان سال نعمت زاده خبر داد:‌


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: توقف روند كاهشي برخي بخش هاي توليدي تا پايان سال نعمت زاده خبر داد:‌
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه نخستين كار اين وزارتخانه در ۱۰۰ روز نخست كاري، رفع موانع توليد است، گفت: ما در اين مدت حدود 10 مصوبه دولتي را لغو و حدود 20 مانع در خود وزارتخانه را رفع كرديم و اميدواريم بتوانيم روند كاهشي را در نيمه دوم امسال متوقف كنيم.


به گزارش واحد مركزي خبر، محمدرضا نعمت زاده پنج شنبه شب در برنامه گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما با اشاره به روند كاهشي توليد و در پي آن كاهش اشتغال و كاهش صادرات گفت: بنابر اعلام مركز آمار پارسال 9.4 دهم و بنابر اعلام بانك مركزي 12.7 دهم رشد منفي در توسعه صنعت داشتيم كه اقدامات لازم براي شناسايي موانع صورت گرفت و شروع به رفع آنها كرده ايم.

وي افزود: ما در اين مدت حدود 10 مصوبه دولتي را لغو و حدود 20 مانع در خود وزارتخانه را رفع كرديم و اميدواريم بتوانيم روند كاهشي را در نيمه دوم امسال متوقف كنيم.

نعمت زاده با اشاره به اين كه وضع واردات نهاده هاي دامي و گندم نسبت به گذشته بسيار بهتر شده است گفت: هم اكنون انبارهاي كالاهاي اساسي مانند روغن، برنج و شكر در وضع خوبي قرار دارند و براي تنظيم بازار ميوه شب عيد نيز اقدامات لازم صورت گرفته است.

وي تصريح كرد: هم اكنون 20 قلم كالا مشمول قيمت گذاري هستند و سازمان حمايت 3500 بازرس در سراسر كشور دارد كه به كمك آنها قيمت كالاهاي مشمول قيمت گذاري را مورد نظارت قرار مي دهد.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين با انتقاد از طرح هاي شبنم و ايران كد گفت: شبنم اگر واقعا طرح خوبي بود بايد مانع قاچاق مي شد اما چنين اتفاقي نيافتاد بلكه طرح شبنم در دسترس همگان قرار گرفت و عملا باعث مشروعيت بخشي به كالاهاي قاچاق شد.

وي افزود: ايران كد نيز هيچ سودي جز صرف هزينه و اتلاف وقت براي كشور نداشته است؛ اين طرح در هيچ كجاي دنيا وجود نداشته و در عمل بي استفاده است.

نعمت زاده از اصلاح و تغيير تعرفه واردات برخي كالاها در راستاي مديريت واردات كشور خبر داد و با بيان اينكه بورس كالا مي تواند در شرايطي خود عامل گراني شود گفت: در حال رايزني با بورس كالا هستيم تا امكان عرضه مواد اوليه با تناژ كمتر نيز در آن به وجود بيايد تا توليدكنندگان كوچك مجبور نشوند مواد اوليه مورد نياز خود را از واسطه ها و با قيمت بيشتر خريداري كنند.

وي تصريح كرد: به نظر من توليدكننده بايد بتواند علاوه بر بورس كالا مواد اوليه خود را از خارج از بورس نيز تامين كند تا به اين شكل رقابت به وجود آمده و زمينه كاهش قيمت مواد اوليه فراهم شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: اين وزارتخانه و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به اين نتيجه رسيده اند كه با اقدامات مكانيكي نمي توان با قاچاق مبارزه كرد بلكه براي رويارويي با قاچاق كالا بايد اقدامات نرم افزاري انجام داد.

وي افزود: وقتي نياز به كالايي وجود داشته باشد مسير قاچاق آن هم باز مي شود همان گونه كه زماني واردات سيگار ممنوع شد ولي نه فقط قاچاق آن به كشور به شدت افزايش يافت بلكه در اين بين حقوق و تعرفه دولت نيز پايمال شد.

نعمت زاده گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظر مقررات صادرات و واردات مي تواند به برنامه هاي مبارزه با قاچاق كالا كمك كند.

وي افزود: اميدواريم كالاهايي كه ثبت سفارش آن ها ممنوع بود، با شرايطي آزادسازي شوند و دولت به زودي درباره آزادسازي اين دسته از كالاها تصميم گيري مي كند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن