تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802504575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعرفه واردات خودرو کاهش نمي‌يابد/توقف روند کاهش توليد/کاهش 24.6دردصدي توليد نسبت به سال قبل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بازار خودرو در هفته‌اي که گذشت:
تعرفه واردات خودرو کاهش نمي‌يابد/توقف روند کاهش توليد/کاهش 24.6دردصدي توليد نسبت به سال قبل
عدم کاهش تعرفه واردات خودرو، توقف روند کاهشي توليد و توليد بالغ بر 502 هزار و 273 دستگاه خودرو، مهم‌ترين رويدادهاي بازار خودرو در اين هفته بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين رويدادهاي بازار خودرو از 14 تا 19 دي‌ماه به شرح زير است:





تعرفه واردات خودرو کاهش نمی یابد
 
احمد نعمت‌بخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به پيشنهاد ارائه شده جهت تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: بر اساس پيشنهاد کميته کارشناسي وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروهاي با حجم موتور 1000 سي‌سي، 40 درصد و به اين ترتيب با افزايش هر 500 سي‌سي 10 درصد به تعرفه اضافه مي‌شود.   
 
وي افزود: بنابراين هيچگونه کاهش تعرفه‌اي در دستور کار قرار ندارد.
وي با اشاره به اينکه تعرفه 40 درصدي به هيچ عنوان تعرفه بالايي نيست، افزود: با توجه به اينکه مقدار زياد اين تعرفه حاصل اختلاف فضاي کسب و کار و نرخ تسهيلات بانکي ايران با اروپا است. 
   کاهش 24.6 درصدی تولید "خودرو" نسبت به سال قبل
 
طی 8 و 9 ماهه نخست سال جاری برخی از اقلام هم چون فولاد خام، شمش آلومینیوم و سیمان با افزایش تولید و محصولاتی هم چون خودرو  و ماشین لباسشویی با کاهش تولید "نسبت به سال گذشته" مواجه بوده اند
 
 صنايع خودرو که بيشترين کاهش توليد را تجربه کرد تاکنون 502 هزار و 273 دستگاه توليد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (676هزار دستگاه)، کاهش 24.6 درصدي را تجربه کرده است، همچنين ماشين لباسشويي 490 هزار دستگاه که با کاهش 12 درصدي نسبت به سال گذشته داشته است.
  
توقف روند کاهش تولیدخودرو

هم‌چنين در اين مدت توليد خودروهاي سواري بالغ بر426 هزار و 674 دستگاه گزارش شده است.
طي 9 ماهه گذشته توليد وانت به تعداد 70هزار و 69دستگاه ،كاميون 5هزارو 213دستگاه ، اتوبوس 253 دستگاه و ميني بوس 64دستگاه رسيده است.    
 
اين گزارش حاكيست: طي9ماهه نخست سال جاري پرايد نسيم و صبا به تعداد 140هزار و211 دستگاه ، پژو پارس به تعداد 69هزار و 292 دستگاه ، پژو 405 بالغ بر 44 هزار و 122 دستگاه ،سمند به تعداد 41 هزار و 580دستگاه ،پژو 206 به تعداد 23 هزارو 310دستگاه؛ «تيبا» به تعداد 26 هزار و 211دستگاه ، رانا به تعداد 21 هزار و 250دستگاه ، تندر90 به تعداد 14 هزار و 867 دستگاه ،محصولات رنو به تعداد 12هزار و 621 دستگاه،MVM به تعداد 12هزار و925 دستگاه ،پرايد نسيم وصبا دو گانه سوز 9 هزارو73 دستگاه و «مگان» بالغ بر يك هزار و 273 دستگاه توليد شده است.   
 
همچنين در 9ماهه گذشته ؛ انواع «مزدا» بالغ بر506  دستگاه و« تينا » 708 دستگاه توليد شده است.   
 
در آذر ماه سال جاري به تعداد 76هزار و 916دستگاه انواع خودرو همچنين بالغ بر 65هزار و 603 دستگاه خودروي سواري توليد شده است. 


اطلاعیه انجمن حمایت از مصرف کنندگان و جوابیه انجمن خودروسازان کشور در خصوص بهای خودرو
 
انجمن حمايت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد قیمت خودروهای تولیدی در داخل کشور بر پایه ارز 3600 تومانی تعیین شده است که با توجه به کاهش قیمت ارز توجیهی ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد که انجمن خودروسازان جوابيه‌اي را در اين خصوص صادر کرد که به شرح زیر است: 


قیمت‌گذاری خودرو براساس فرمول شورای رقابت و با توجه به تورم بخشی و ارزبری هر یک از خودروها تعیین گردیده و در این فرمول نیز پایه قیمت ارز براساس ارز مبادله‌آی (2450 تومان) محاسبه شده است فلذا عنوان نمودن قیمت ارز 3600 تومانی در قیمت‌گذاری خودرو به هیچ وجه صحت ندارد و کذب محض می‌باشد. 
 
در حالی که قیمت دلار در حال حاضر حدود 3000 تومان می‌باشد در خبر مذکور قیمت دلار کنونی 2650 تومان عنوان شده است که خواهشمندیم انجمن حمایت از مصرف کنندگان مرکز عرضه دلار 2650 تومانی را معرفی کنند تا تولیدکنندگان از جمله قطعه‌سازان و خودروسازان بتوانند از این محل ارز مورد نیاز خود را تهیه نمایند.


 هرچند که بر فرض محال اگر چنین قیمتی نیز واقعی باشد هنوز از قیمت پایه محاسبه شده در فرمول شورای رقابت 200 تومان گرانتر است و می‌بایست براساس آن قیمت خودرو افزایش یابد و نه کاهش.


 ضمنا با توجه به اینکه مبنای فرمول قیمت‌گذاری شواری رقابت فروردین سال 91 بوده و این قیمت پایه باعث زیان 4000 میلیارد تومانی سال گذشته صنعت خودرو گردیده و در سال جاری نیز تاکنون ضرر خودروسازان بالغ بر هزار میلیارد تومان شده است.


از اين رو شرکتهای خودروسازان از شورای رقابت خواسته‌اند ضمن اصلاح مبنای فرمول قیمت‌گذاری، نرخ ارز محاسباتی را از 2450 تومان به نرخ ارز آزاد حدود 3000 تومان تغییر و قیمت جدید ارائه نمایند تا بدین ترتیب از ضرر بیشتر خودروسازان جلوگیری گردد. 




خروج تنها 1.3 ميليون "خودرو فرسوده" از سال 80 تاکنون
 
ﺗﻌﺪاد 4ﻣﯿﻠﯿﻮن دﺳﺘﮕﺎه ﺧﻮدروی ﻓﺮﺳﻮده در ﮐﻞ ﮐﺸﻮر وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﺗﻨﮫﺎ "2ﻣﯿﻠﯿﻮن" آﻧﮫﺎ در ﺗﮫﺮان ﺗﺮدد ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ که بر اساس بررسی های انجام شده ھﺮ ﺧﻮدروی ﻓﺮﺳﻮده 20 ﺑﺮاﺑﺮ ﺧﻮدروی ﻧﻮ آﻟﻮدﮔﯽ توﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
 
یعنی خودروهای فرسوده معادل 60 میلیون خودرو یورو 2 آلایندگی ایجاد می‌کنند.
 
 در این راستا به گفته مسئولین محیط زیست سهم منابع متحرک در بروز آلودگی هوا 90 درصد که در این میان سهم خودروهای شخصی:42درصد، وانت‌بار و پیکان:23درصد، موتورسیکلت:20درصد، مینی‌بوس، اتوبوس و کامیون: 5درصد است.
 
اما آنچه که قابل تأمل است مربوط به عدم رسیدگی مسئولین به این موضوع می شود به طوریکه در زﻣﯿﻨﻪ از رده ﺧﺎرج ﮐﺮدن خودروها ﻓﺮﺳﻮده ﺗﻮﻓﯿﻖ ﭼﻨﺪاﻧﯽ ﻧﺪاﺷﺘﻪاﯾﻢ و از ﺳﺎل 80 ﺗﺎﮐﻨﻮن ﺗﻨﮫﺎ ﯾﮏﻣﯿﻠﯿﻮن و 300 ھﺰار ﺧﻮدروی ﻓﺮﺳﻮده در ﮐﻞ ﮐﺸﻮر از رده ﺧﺎرج ﺷﺪه اﺳﺖ.
 
در این زمینه انجمن خودروسازان ايران راهكاري با 1569 ميليارد تومان هزينه كمتر براي خروج خودروهاي فرسوده و كاهش آلايندگي هوا ارائه كرده است.
 
 مجوز ورود خودرو "تیبا" به روسیه صادر شد


بازار کشور روسیه به عنوان یک بازار اروپایی محسوب شده و انواع خودروهای گوناگون از برترین تولیدکنندگان جهانی در آن حضور دارند.


بر همین اساس ورود خودرو تیبا در هر دو مدل هاچ بک و صندوق‌دار یک موفقیت صادراتی برای گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود. 


حضور خودروی تیبا در بازار روسیه با توجه به دسترسی زمینی به این کشور یک مزیت صادراتی مطلوب برای سایپا محسوب شده و موجب سهولت، تسریع و کاهش هزینه‌های حمل و نقل و افزایش قدرت رقابت سایپا با سایر شرکت‌ها در این کشور خواهد شد. 


انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن