تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803811269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناظره درباره لايحه بودجه ۹۳/۹دژپسند: برخي دستگاه‌هاي اجرايي براي دريافت بودجه بالا متوقع هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مناظره درباره لايحه بودجه ۹۳/۹دژپسند: برخي دستگاه‌هاي اجرايي براي دريافت بودجه بالا متوقع هستند
معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت:دريافت بودجه بالا جزو توقع دستگاه اجرايي شده است و اگر مي‌خواهيم كاهش دهيم بايد دليل را اعلام كنيم.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، فرهاد دژپسند در برنامه امروز مناظره اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامي در دو بودجه سال 85 و بودجه سال 93، برنامه سال ‌آينده همراه با لايحه بودجه ارائه شد.

وي اضافه كرد: بايد طبق برنامه پنجم درباره بهداشت، درمان، آموزش و بيمه بهتر عمل مي‌كرديم به همين دليل اعتبارات بيمه 66 درصد رشد، اعتبارات بهداشت 33 درصد رشد و اعتبارات آموزش و پرورش 22 درصد رشد داشت.

وي يادآور شد: با وجود جمع شدن بودجه جاري، اهميت آموزش و سرمايه انساني براي ما مشخص بود و تمام اين مباحث بايد در قالب اين ارقام نشان داده مي‌شد.

وي درباره توجه به توليد و بخش خصوصي، توضيح داد: نيازها و خدمات در حال گسترش است اما توانمندي‌هاي دولت محدود است، در اين عرصه بايد از توان بخش خصوصي كمك گرفت و اين سياست‌هاي كلي قانون اصل 44 است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور يادآور شد: دولت براي تسهيل تأمين مالي صنعت و كشاورزي، بندهاي 51 و 52 را در قالب تبصره امسال ابقاء كرد.

وي اضافه كرد: همچنين افزايش توان بخش خصوصي در آموزش و خدمات در موضوع واگذاري‌ها مطرح شد ضمن آنكه بخش صنعت را به خدمات اضافه كرديم و در منابع مالي صندوق توسعه ملي به آ‌ن سمت هدايت شد.

دژپسند اضافه كرد: ارزهاي اين دو بند در اتاق مبادلات ارزي ارائه مي‌شود و بانك مركزي حق ارائه ندارد.

وي با تأكيد بر اينكه گسترش بخش خصوصي در حوزه‌هاي صنعت و خدمات از برنامه‌ها است، گفت: بانك‌ها را نيز فعال كرديم؛ بانك بايد قدرت اعطاي تسهيلات داشته باشد در همين راستا قدرت ارائه تسهيلات بانك‌ها را به بخش خصوصي تقويت كرديم.

وي اضافه كرد: براي فاينانس در مجموع 15 درصد از بودجه عمومي دولت مي‌گذاريم و منابع مالي حاصل از صدور نفت خام را در نظر گرفتيم؛ 85 درصد منابع خود را به صورت فاينانس در خارج استفاده مي‌كنيم.

دژپسند بيان كرد: فاينانس جزو بودجه نيست، مال خودمان است ولي به عنوان درآمد دولت منظور نمي‌شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور اضافه كرد: سال گذشته 53 هزار ميليارد تومان در تبصره‌ها بود كه در ارقام بودجه نيامده بود.

وي با تأكيد بر اينكه بودجه انقباضي است، گفت: در بودجه عمومي 210 هزار ميليارد تومان، در اصلاحيه 171 هزار ميليارد تومان و در عملكرد 141 هزار ميليارد تومان آمد.

وي يادآور شد: وقتي بودجه جاري به تصويب مجلس مي‌رسد همه دستگاه‌ها آن را حق خود مي‌دانند مثلاً ‌دستگاه اجرايي كه رقم خاصي در بودجه دارد امسال هم با احتساب تورم انتظار افزايش بودجه خود داشت، اما ما با آنها در سالن برنامه جلسه گذاشتيم و تبادل‌نظر كرديم؛ اين جزو توقع دستگاه اجرايي شده است و اگر مي‌خواهيم كاهش دهيم بايد دليل را اعلام كنيم.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تصريح كرد: 4 دستگاه بودجه‌ريزي عملياتي محور قرار داديم و 30 دستگاه بودجه لازم خود را فرستادند.

دژپسند اضافه كرد: همچنين موضوع بودجه مصوب 210 هزار ميليارد توماني و كاهش آن را بررسي كرديم.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: در بودجه جاري از 128 هزار ميليارد تومان 15 هزار ميليارد تومان افزايش بود و 10 هزار ميليارد تومان مربوط به رشد حقوق بود.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن