تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819832764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در يك برنامه تلويزيوني اعلام شدپاسخ صريح نوبخت به نمايندگان مستعفي/ اجراي قانون فعلي هدفمندي يارانه‌ها تا زمان اصلاح ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در يك برنامه تلويزيوني اعلام شدپاسخ صريح نوبخت به نمايندگان مستعفي/ اجراي قانون فعلي هدفمندي يارانه‌ها تا زمان اصلاح ادامه دارد
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در يك برنامه تلويزيوني به استعفاي جمعي از نمايندگان در اعتراض به لايحه بودجه واكنش نشان داد و گفت: نمايندگان مردم حق دارند سؤال و استيضاح كنند و در همين راستا نظر متفاوت با دولت را ارائه دهند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، در برنامه تلويزيوني شب آفتابي، با اشاره به موضوع استعفاي برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: ما به مرزهاي واقعيت نزديكتر شديم ماهيت مجلس همانطور است كه نمايندگان مردم حق دارند سوال و استيضاح كنند و در همين راستا نظر متفاوت با دولت را ارائه دهند؛ البته استعفا دادن عجيب بود چون خودشان در جريان امور قرار دارند و اگر نظر خاصي دارند مي توانند اعمال كنند.

اين طور نيست هر نماينده‌اي براي حوزه انتخابي خود كيسه‌اي بياورد

نوبخت افزود: ما به نمايندگان مردم صادقانه گزارش داديم. اينطور نيست كه يك مجموعه از دارايي ريخته شده اينها نماينده بفرستند كه كيسه را پر كند. اگر ايران آباد نباشد نه خوزستان ، نه لرستان، نه ايلام و نه كرمانشاه آباد نمي‌شود بايد كشور بتواند يك وضعيت مناسب داشته باشد و متناسب با اقتصاد زمينه شكوفايي فراهم مي شود.

وي تاكيد كرد: بعد از كنشهايي كه از سوي دولت طي 20 روز گذشته در عرصه مختلف سياسي و اجتماعي مورد توجه جامعه بود اصلا كلمه پولتيك نبايد بكار رود هر چه گفتيم عمل كرديم.

14 جلد گزارش پيوست لايحه بودجه بود

معاونت نظارت راهبردي رئيس‌جمهور اظهار داشت: مي توانستيم بودجه را به گونه ديگر تقديم مجلس كنيم كما اينكه برخي از سالها به دنبال سي دي بودجه بودند ما همان موقع كه رييس جمهور بودجه را در 14 جلد گزارش مي داد براي همه نمايندگان 5 جلد گزارش مكتوب پيوست‌هاي لايحه را داديم و بودجه شفاف و روشن است.

اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها تا زمان اصلاح ادامه دارد

وي گفت: در بودجه سالجاري طبق بند 80 كاملا مشخص است كه دولت چقدر از محل افزايش قيمت حامل هاي انرژي درآمد كسب مي‌كند و چقدر توزيع شود. در تبصره گنجانده شده ما به طور واضح و شفاف با مجلس و مردم صحبت كرديم ما اين شيوه هدفمندي يارانه را روش مطلوب نمي‌بينيم ولي اصرار داريم كه ادامه دهيم. هدفمندي يارانه يك قانون است اما تا زماني كه يك قانون اصلاح نشود قابليت اجرايي نخواهد داشت.

نوبخت تاكيد كرد: هم اكنون به يك راه حل رسيديم كه براي اجرا يك لايحه كامل و جامع به مجلس بدهيم بودجه يكساله نيازمند قانون مناسب است قرار نيست مرحله دوم را به طور يكسان انجام دهيم بايد تكليف را با وضعيت يارانه مشخص كنيم.

روش جديد هدفمندي يارانه ها در سال 93 به مجلس مي رود

وي گفت: در سال 93 با اجراي روش جديد هدفمندي يارانه آثارش به مراتب در زندگي مردم بهتر از وضع موجود خواهد بود تا از اين منابع به نحو شايسته استفاده كنيم.

معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهور افزود: رييس جمهور در نطق بودجه با شفافيت بيان كرد تا زمان بررسي مردم را بلاتكليف نمي گذاريم و به همين وضعيت هدفمندي يارانه را ادامه خواهيم داد. قانون فعلي مجوزي در اختيار دولت قرار داد كه بتواند تغييراتي را يكبار انجام دهد و قطعا براي اجراي مرحله دوم از مجلس مجوز خواهيم گرفت.

وي يادآور شد: لايحه را به مجلس ارائه و جزئيات را مورد بررسي قرار خواهيم داد و لازم نيست از الان استرس براي مردم ايجاد كنيم. مردم به ما اعتماد كردند.

دولت با 3هزار طرح نيمه تمام در كشور مواجه است

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، در خصوص طرحهاي عمراني نيمه تمام در كشور گفت: با صراحت اعلام كرديم كه ما با 3هزار طرح ناتمام در كشور مواجه هستيم كه براي اجراي آنها 200 هزار ميليارد تومان منابع مالي نياز است.

اختصاص 37 هزار ميليارد تومان به طرحهاي عمراني ناتمام در بودجه 93

وي گفت: در حال حاضر اين پول را نداريم از دولت تدبير و اميد انتظار داشته باشيد كه سال آتي براي اجراي طرحها 37 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني تدبيري كند.

نوبخت تصريح كرد: براي سال جاري 56 هزار ميليارد تومان در قانون بودجه سهم طرحهاي عمراني بود در حاليكه به جهت عدم وصول منابع 6 هزار ميليارد تومان و تا پايان سال 11 هزار ميليارد تومان برآورد شده است كه بتوانيم طرحها را انجام دهيم.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، تاكيد كرد: به همين منظور اين طرحها را به سه گروه تقسيم كرديم گروه نخست طرحهايي كه پيشرفتشان بين صفر تا 20 درصد است كه بتوانيم در حد نگهداشت وضع موجود آنها را فعال نگه داريم و گروه دوم بين 20 تا 80درصد و مابقي پول را به پروژه هاي بالاي 80 درصد اختصاص داديم تا بتوانيم هر سال خروجي از طرحها داشته باشيم.

نوبخت خاطرنشان كرد: متاسفانه در سالهاي گذشته تعداد طرحها از 800 به 3هزار طرح رسيده است. دولت تدبير و اميد موفق شده كه با برخي از كشورها كه همسويي با تحريم دارند و حق هسته اي را به رسميت مي شناسند يك منابع خارجي را دريافت كند.

وي تاكيد كرد: به غير از 37 هزار ميليارد تومان در لايحه بودجه 35 ميليارد دلار از تسهيلات خارجي استفاده كنيم.

اختصاص بخشي از منابع عمراني بودجه 93 به دو طرح خوزستان

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، تصريح كرد: نمايندگان مردم خوزستان بدانند كه ما دو طرح بزرگ آبرساني و طرح حاصلخيزي مزارع از همين سهم 35 هزار ميليارد تومان اجرا خواهيم كرد كه سهم قابل توجهي است.

نوبخت افزود: اين رقم براي تمامي استانهاي كشور است كه طرحهاي بزرگ را به ثمر برسانيم.

وي ادامه داد: طرف هاي خارجي براي اجراي اين پروژه ها از طرحها بازديد به عمل آوردند و پيش پرداخت منابع مالي تامين شده است كه بيش از 10 هزار ميليارد تومان پول است.

بيش از 21 ميليارد دلار منابع ارزي در صندوق توسعه ملي

وي افزود: بيش از 21 ميليارد دلار منابع ارزي در صندوق توسعه ملي داريم .در سالجاري ما براي اجراي اين مقدار طرحها نياز به پيش پرداخت داشتيم مجلس موافقت كرد كه دولت 6 درصد را به صندوق واريز نكند و در اختيار ما قرار دهد و ما اين ارز را به 7.5 درصد تقسيم كرديم و به خارجي ها داديم و آنها تمام طرحها را بازديد و پذيرفتند.

پيمانكاران به زودي فعال مي شوند

نوبخت گفت: علاوه بر 11 هزار ميليارد تومان در سال جاري 15 ميليارد دلار منابع ارزي داريم تا به بسياري از پيمانكاران كه امكان تامين حقوق براي كارگران را ندارند تخصيص يافته و پاسخگو باشند.

وي ادامه داد: ما در حال حاضر 20 طرح بزرگ در زمينه راه آهن غرب به كرمانشاه – مشهد، راه آهن رشت و قزوين، طرحهاي آبرساني استانهاي خوزستان و لرستان و خرم آباد و .... در دست اجرا داريم كه طرف خارجي از اين طرحها بازديد وپيش پرداخت آنها پرداخت انجام شده است.

دولت نمي خواهد مداخله گر در بازار ارز باشد

وي در خصوص نرخ دلار در بازار گفت: ما نمي خواهيم دولت مداخله گر در بازار باشد. بازار بايد با مكانيزم خودش اداره شود. اگر دولت مداخله كند نظام بازار به هم مي ريزد. دولت بايد به عنوان ناظر باشد و اگر متوجه شد كه بازار به ضرر مردم عمل مي كند بخاطر شرايط نابرابر مجاز است كه به بازار ورود پيدا كند.

روزانه بيش از يك ميليون بشكه نفت فروخته مي شود

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، اظهار داشت: بانك مركزي و دولت مي تواند به نوع نمادي عمل كند با اين توضيح قصد نداريم كه نرخ محاسبه شود هم اكنون روزانه بيش از يك ميليون بشكه نفت فروخته مي شود. ارز 2447 يا 2500 تومان را مي گيريم و به ريال تبديل مي كنيم و ارز 1226 تومان فقط يك مبناي محاسباتي بوده و بانك مركزي دلار را به ريال تبديل مي كند.

نوبخت تاكيد كرد: وقتي كه مي بينيم با اين رقم مبالغ قابل توجهي از تقاضاي بازار تامين مي شود دولت راهي غير از اين ندارد كه خودش را به عدد نزديك كند با توجه به توانايي بانك مركزي ما حكم ارشاد را داريم نه دستور، سياست ها به گونه اي است كه قيمت ها به سمتي حركت كند كه انتظار قيمت كمتري داشته باشيم.

اين آخرين فصل زندگي كاري من است

وي در پايان خاطرنشان كرد: تمام تلاشم اين است كه اين فرصت كه در آخرين فصل زندگي فراهم شده بتوانم صادقانه خدمت كنم. مردم به دولت تدبير و اميد اعتماد كنند چرا كه بهترين تيم در اين دولت شكل گرفته و همه مخلصانه تلاش مي كنند كه با دانش و تجربه خيري به مردم برسانند.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن