تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802728707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در گفت‌و‌گوي فارس با رئيس پژوهشگاه شاخص‌پژوه مطرح شدايران از تغيير ‌في‌البداهه عناوين سازمان‌ها ‌آسيب‌هاي‌ سنگين ديده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌و‌گوي فارس با رئيس پژوهشگاه شاخص‌پژوه مطرح شدايران از تغيير ‌في‌البداهه عناوين سازمان‌ها ‌آسيب‌هاي‌ سنگين ديده است
رئيس پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان گفت: كشور و مردم ما از ادغام‌ها، حذف‌ها و تغيير عناوين في‌البداهه با شعارهاي حذف هزينه و پسوند منفعت ملي در سيستم مديريت بحران كشور خسته شده و آسيب‌هاي سنگين ديده‌اند.


امير محمود‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اظهارات اخير رئيس سازمان امداد و نجات كشور و پيشنهاد وي با عنوان يك پيشنهاد ملي بدون هزينه به دولت اظهار كرد: يكپارچگي و مديريت واحد در حوزه مديريت بحران‌هاي طبيعي از مسائلي است كه صاحب‌نظران حوزه مديريت بحران بر آن تاكيد داشته‌اند و كشورهاي پيشرو در اين زمينه ساختارهاي سازمانمند را تعريف و اجرايي كرده‌اند.

وي با تاكيد بر ضرورت تهيه نقشه راه مشخص، برنامه‌ريزي و آينده‌پژوهي در مديريت واحد حوزه‌هاي مديريت بحران تصريح كرد: ارائه پيشنهاد تشكيل وزارت شرايط اضطراري از سوي بنده بوده ولي اين موضوع بنا بر تجارب كشورهاي پيشرو در ساختارهاي پيش‌بيني‌شده مي‌بايست با يك نقشه راه مشخص، برنامه‌ريزي و آينده‌پژوهي صورت پذيرد.

محمود‌زاده با تاكيد بر اينكه كشور و مردم از ادغام‌ها، حذف‌ها، تغيير ‌عناوين في‌البداهه با شعارهاي حذف هزينه و پسوند منفعت ملي آسيب‌هايي سنگين ديده‌اند، ادامه داد: حال مي‌بايست هزينه‌هايي بسيار سنگين تر از اداره مجموعه‌ها در دوران فعاليت، از بودجه‌هاي ملي توسط دولت صرف شود تا دوباره تشكيلات به حالت اوليه بازگردد، زيرا در ابتدا بدون بررسي‌هاي كارشناسانه و آينده پژوها نه فقط بر مبناي چند شعار با وام‌گيري از الفاظ ملي و هزينه‌اي اين تغييرات ايجاد شده بود.

رئيس پژوهشگاه مهندسي بحران‌هاي طبيعي شاخص پژوه در ادامه گفت: فعالان عرصه مديريت بحران به هيچ‌وجه شايستگي‌ها و زحمات جناب آقاي دكتر مظفر و سازمان امداد و نجات كشور را زير سؤال نمي‌برند و اعتقاد راسخ به توانمندي‌هاي ايشان در حوزه كاري تعريف‌شده دارند، ‌اما با اين پيشنهاد چند سؤال در ذهن متبادر مي‌شود كه پاسخ آن‌ها مي‌تواند به اجرايي بودن اين پيشنهاد كمك كند و اينكه آيا از ديدگاه سلسله‌مراتب سازماني در هنگام بحران سازمان‌هاي درگير مي‌توانند زيرمجموعه‌هاي سازمان امداد و نجات به عنوان متولي مديريت بحران قرار گيرند يا خير و سؤال ديگر اينكه كدام قانون مي‌تواند پشتوانه اجرايي اين پيشنهاد باشد؟ آيا يك سال از ديدگاه علمي و اجرايي زماني براي بررسي، نتيجه‌گيري ادغام و تلفيق يك سازمان مي‌تواند باشد و آيا اهميت جان انسان‌ها در هنگام وقوع بحران‌هاي طبيعي را هم بايد با بودجه انقباضي مقايسه كرد و اين‌ها البته سئوالاتي است كه در اين ميان مطرح است.

محمود‌زاده ادامه داد: ‌سازمان امداد و نجات برنامه‌ريزي و پيشنهاد خود را در چهار مرحله مديريت بحران (پيشگيري، آمادگي، مقابله و بازسازي) ارائه كرده است كه اين‌طور كه پيداست اين سازمان تنها بر مرحله مقابله و زمان حين تاكيد دارد.

وي ادامه داد: آيا وظيفه سازماني سازمان مديريت بحران طبق قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور تنها در امدادرساني هنگام وقوع خلاصه مي‌شود كه اين تفويض اختيار به سازمان امداد و نجات صورت پذيرد و آيا زمان آن نرسيده است كه از ادغام‌ها و حذف سازمان‌هايي كه حداقل پشتوانه قانوني و تشكيل حتي آزمايشي دارند تجربه كسب كنيم و سعي نماييم مجموعه‌هاي تحت نظر را به قوانين نزديك كنيم و در تكميل اين مجموعه‌ها گامي در حد وظايف سازمان تحت نظر خود برداريم؟

رئيس پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان با تاكيد بر هدف قرار دادن سند چشم‌انداز 1404 گفت: تشكيل مجمع خبرگان مديريت بحران در حوزه‌هاي مختلف، تدوين سند آينده‌پژوهي در مديريت بحران و تدوين افق‌هاي آينده مديريت بحران در ايران، اجرايي و عملياتي كردن قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور و گذر از مرحله آزمايشي، تاكيد بر منابع، تحقيقات و اقدامات در چهار مرحله مديريت بحران، تمركز بر آموزش عمومي، فرهنگ‌سازي از سنين پايين و نهادينه نمودن مديريت بحران در خانواده‌ها و ايجاد رصدخانه علم و فناوري سازمان مديريت بحران كشور و پايش و پويش فناوري‌هاي نوين در حوزه مديريت بحران‌هاي طبيعي و شكستن ساختار سنتي مديريت بحران بهترين راه‌هاي برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري در عرصه مديريت بحران كشور است.

‌انتهاي پيام/65212/ش40

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن