تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802447402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس پژوهشگاه شاخص‌پژوه خبر دادانتشار كتاب ره‌نگاشت علم و فناوري كشور چين تا سال 2050 ميلادي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس پژوهشگاه شاخص‌پژوه خبر دادانتشار كتاب ره‌نگاشت علم و فناوري كشور چين تا سال 2050 ميلادي
رئيس پژوهشگاه شاخص‌پژوه گفت: كتاب ره‌نگاشت علم و فناوري كشور چين تا سال 2050 ميلادي با كمك پژوهشگران و آينده‌پژوهان رصدخانه علم و فناوري پژوهشگاه شاخص پژوه ترجمه و منتشر مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، امير محمودزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پژوهشگاه مهندسي بحران‌هاي طبيعي شاخص پژوه اظهار كرد: كتاب ره‌نگاشت علم و فناوري كشور چين تا سال 2050 ميلادي، ترجمه‌اي از نقشه راه علم و فناوري كشور چين است كه در مدت كوتاهي با كمك پژوهشگران و آينده‌پژوهان رصدخانه علم و فناوري پژوهشگاه شاخص پژوه ترجمه و گردآوري‌شده است.

وي با اشاره به فرمايشي از رهبر معظم انقلاب در همايش ملي نخبگان جوان افزود: ايشان در اين مراسم فرمودند كه «بديهى است كه يك كشور همه‌ فصول و سطوح مورد نيازِ در مسائل علمى و فناورى را نمي‌تواند خودش تهيه كند و بايد از ديگران هم بهره بگيرد، اما اين گرفتن از ديگران به صورت دست دراز كردن به سوى ديگران نيست بلكه به صورت معامله برابر و پاياپاى است».

رئيس پژوهشگاه شاخص‌پژوه تاكيد كرد: با عنايت بر اين ديدگاه هدف از ترجمه و نگارش اين كتاب را بهره‌مندي و افزايش آگاهي عمومي جامعه علمي و دانشگاهي كشور در راستاي برنامه‌ريزي‌هاي كلان در حوزه علم و فناوري در كشورمان قرار داديم.

وي با اشاره به اينكه در فصل چهارم اين كتاب، بيست و دو ابتكار مهم راهبردي علم و فناوري كه به نوعي از علوم و فناوري‌هاي كليدي و سرنوشت‌ساز در حوزه علم است، معرفي شده، تصريح كرد: آشنايي با اين حوزه‌ها ديدگاه‌هاي جديدي به خوانندگان و كاوشگران عرصه علم و دانش خواهد داد، چرا كه دنيا در شرف وقوع انقلابي نوين در عرصه علم و فناوري است و اميدواريم ترجمه اين كتاب انگيزه‌اي براي دانشمندان و پژوهشگران ايراني در راستاي مشاركت در انقلاب علم و فناوري و ساختن فردايي بهتر براي ميهن عزيزمان باشد.

محمودزاده با بيان اينكه امروزه برخي از افراد معتقدند كه پيش‌بيني علم بر خلاف فناوري امري دشوار و غيرقابل پيش‌بيني است، گفت: گاه ظهور يك پديده يا فناوري نو پديد، روندهاي عمده اقتصادي، فناوري و حتي زندگي اجتماعي بشر را به طور كامل تغيير داده است و به همين دليل اغلب كشورهاي دنيا با توجه به ضرورت و نقش فناوري‌ها به برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت در قالب ترسيم نقشه راه و تدوين آينده نگاري علم و فناوري اقدام كرده‌اند.

وي با اشاره به روش تهيه اين سند راهبردي بيان اذعان كرد: اين سند توسط فرهنگستان علوم چين و با مشاركت حدود 2 هزار نخبه از سراسر كشور چين، با هدف تدوين نقشه راه براي تعيين حوزه‌هاي اولويت‌دار علم و فناوري تا سال 2050 تهيه شده است.

وي اضافه كرد: هشت سيستم راهبردي براي توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور چين با محوريت‌هايي از جمله انرژي، محيط‌ زيست، پزشكي و سلامت، هوافضا، فناوري اطلاعات و موارد ديگر ارائه كرده كه به عنوان نقشه راهي در سياست‌گذاري‌هاي علم و فناوري كشور چين قابل‌استفاده خواهد بود.

انتهاي پيام/63001/ع30

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن