تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798352641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان بسيج رسانه كشور خواستار شدتوجه به آموزه‌هاي ديني در انجام رسالت خبرنگاري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان بسيج رسانه كشور خواستار شدتوجه به آموزه‌هاي ديني در انجام رسالت خبرنگاري
رئيس سازمان بسيج رسانه كشور گفت: خبرنگاراني كه كيلومتر‌ها راه را براي يادگيري اصول خبرنگاري طي مي‌كنند در راستاي انجام رسالت به آموزه‌هاي ديني توجه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، محمود عاطفي در همايش نقش رسانه در امنيت استان كه ظهر امروز در مجتمع رفاهي حفاري برگزار شد اظهار كرد: زماني كه انسان وارد خوزستان مي‌شود به دليل وجود دفاع مقدس در اين استان حال و هوايي مقدس و روحاني به انسان دست مي‌دهد.

وي عنوان كرد: بي‌شك رسانه‌ها، اعم از شنيداري، ديداري و نوشتاري، كه اكنون با گستردگي فضاي مجازي، رشد غيرقابل تصوري يافته‌اند، نقش تعيين كننده‌اي در شكل دهي، سازماندهي، جهت بخشي و هدايت بخش‌هاي مختلف فرهنگي سياسي، اقتصادي و بين المللي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دارند.

رئيس سازمان بسيج رسانه كشور با تاكيد براينكه قلم و رسانه نقش مهمي در توسعه كشور برعهده دارد ادامه داد: به جهت نقش مهمي كه رسانه‌ها در جامعه دارند چند دغدغه مهم از حيث رسالت‌هاي كه بر دوش دارند مطرح است.

وي به پيروزي انقلاب اسلامي و رشادت‌هاي آحاد ملت اشاره كرد و گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دشمنان آغاز به تغيير شيوه‌هاي مواجهه با ملت‌ها كردند كه اين تغيير ماهيت در روش‌ها برگرفته از فرضيه يك تئوريسين آمريكايي به نام جوزف ناي بود.

عاطفي با بيان اينكه از فرضيه ناي با عنوان جنگ نرم ياد مي‌شود تصريح كرد: در اين فرضيه آمده است كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران ديگر زمان آنكه ما با زور بتوانيم ملت‌ها و دولت‌ها را در اختيار بگيريم گذشته است.

رئيس سازمان بسيج رسانه كشور با بيان اينكه اين تئوريسين آمريكايي استكبار را نفي نكرده است اذعان كرد: هدف مستكبران تغيير نوع دست يابي به استكبار بود كه ايجاد جنگ نرم و ترديد در دل‌ها راهكار مورد استفاده آن‌ها بود.

وي با اشاره به اينكه نفوذ آن‌ها را در مسائل اعتقادي، رفتار اجتماعي، خانوادگي و... مي‌توانيم ببينيم اظهار كرد: از مظاهر روش آن‌ها تبديل ارزش‌ها به ضد ارزش و هنجار‌ها به ضد هنجار مي‌توان نام برد.

عاطفي با بيان اينكه غرب و استكبار براي توسعه قدرت خود بيشتر به سمت جنگ رسانه‌اي متمركز شده‌اند تصريح كرد: هم اكنون در فضاي سياسي جهان از رسانه به عنوان يك ابزار ژئوپولتيك استفاده مي‌شود كه به وسيله آن بر روي جوامع ديگر تأثير مي‌گذارد.

وي به نقش رسانه‌ها در تقابل با غرب اشاره كرد و افزود: رسانه‌ها بايد يك تظاهر و نفاق پيچيده را براي مردم روشنگري كنند و در حقيقت رسانه‌ها در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگي غرب قرار دارند.

رئيس سازمان بسيج رسانه كشور با بيان اينكه در خوزستان قوميت‌ها با غناي فرهنگي وجود دارد كه با خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم ممزوج شده‌اند عنوان كرد: اين تنوع قوميتي شرايطي را در روابط اجتماعي ايجاد كرده است كه يك مزيت بالا است.

وي با بيان اين سوال كه آيا اين قوميت‌ها نظام اسلامي را تهديد مي‌كند اضافه كرد: اگر بخواهيم به قوميت‌ها به عنوان اينكه يك هدف براي دشمن هستند نگاه كنيم مي‌توانند تهديد باشند.

عاطفي با اشاره به اينكه اقوام يك فرصت طلايي براي امنيت ملي هستند ادامه داد: درحالي كه اين قوميت‌ها براي جمهوري اسلامي يك مزيت و فرصت هستند و ايران بدون وجود آن‌ها معنا ندارد.

وي خاطر نشان كرد: ما براي مقابله با جنگ نرم دشمنان نمي‌توانيم به سراغ مشي‌هايي كه تكنوكرات‌ها و تئوريسين‌هاي غربي بيان مي‌كنند برويم بلكه الهام از قرآن كه نقش هدايت‌گري دارد بهترين نقش آفريني را براي تقابل دارد.

رئيس سازمان بسيج رسانه كشور بيان كرد: رسانه‌ها بايد به دنبال اين بروند كه قرآن براي برخورد با جنگ نرم چه چيزهايي بيان كرده است نه راه‌هاي پرپيچ و خمي كه هويت ملي ما را زير سوال مي‌برند.

وي با اشاره به آيه‌اي از قرآن مبني بر اينكه مومنان زير سيطره كفار نروند اظهار كرد: منظور از زير سيطره نرويد اين است كه شما مزيت‌هايي داريد كه بايد مورد توجه قرار بگيرد.

عاطفي خاطر نشان كرد: چرا بعضي از پزشكان، انديشمندان، صاحبنظران و حتي برخي از روحانيون به اين اصل مسلم در قرآن توجه نمي‌كنند و براي اينكه ادعاي روشنفكري داشته باشند از ادبياتي استفاده مي‌كنند كه به افكار تئوريسين‌هاي غربي نزديك است؟

وي عنوان كرد: امروز ما بايد براي مصونيت بخشي به جامعه مهارت‌هاي لازم را در خصوص مبارزه با جنگ نرم كسب كنيم.

رئيس سازمان بسيج رسانه كشور ادامه داد: خبرنگاراني كه كيلومتر‌ها راه را براي يادگيري اصول خبرنگاري طي مي‌كنند در جهت انجام رسالت به آموزه‌هاي ديني توجه داشته باشند.

انتهاي پيام/72011/ي40

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن