تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815274113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش‌هاي عملي‌تر پيش پاي نمايندگان


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: روش‌هاي عملي‌تر پيش پاي نمايندگان
لايحه بودجه همواره يكي از پرحاشيه‌ترين لوايح بوده كه معمولا بندبند آن حساسيت نمايندگان را برمي‌انگيزد؛ لايحه‌اي كه تنظيم هدفمند آن همزمان در دولت و مجلس، مي‌تواند دغدغه‌هاي يك‌سال كشور را كاهش دهد.


امسال براي نخستين بار طي سال هاي اخير، دولت، بودجه را در زمان مقرر به بهارستان فرستاد تا نمايندگان برخلاف سال هاي قبل، فرصت كافي براي بررسي لايحه پيشنهادي را داشته باشند اما ارائه لايحه بودجه امسال، حاشيه اي جديد پيدا كرده و آن اين كه يك روز پس از تقديم لايحه بودجه، نمايندگان يك استان با عنايت به آمار و ارقام بودجه اختصاص يافته به استان خود، استعفا كردند و گرچه هيات رئيسه مجلس اين استعفا را نپذيرفت، اما اين موضوع ديروز هم از سوي نمايندگان يكي دو استان ديگر تكرار شد و بيم آن مي رود بررسي لايحه اي كه بايد با همراهي مجلس و دولت تكميل و اجرا شود، از مسير اصلي خارج شده و گرفتار بخشي نگري ها و بومي گرايي هايي شود كه به نفع كشور نيست.

اين در شرايطي است كه نمايندگان مجلس مي توانند با اقناع ديگران، لايحه بودجه را متناسب با واقعيات موجود اصلاح كنند و بر اين اساس چندان نيازي به اقدامات پرحاشيه اي چون استعفاي دسته جمعي نيست.

بخصوص اين كه در شرايطي كه كشور با تنگناهايي روبه روست، اين گونه اقدامات، پيام هايي التهاب آميز براي افكار عمومي مي فرستد! بي ترديد نمايندگان معترض به لايحه بودجه، از سر دلسوزي نسبت به لايحه تنظيمي از سوي دولت اعتراض مي كنند، اما اين نمايندگان بايد اين نكته را مدنظر قرار دهند كه اگر همه نمايندگان بخواهند از زاويه منافع استان خويش و نه منافع كلان كشور به بودجه نظر داشته باشند، آنگاه شايد هيچ نماينده اي در مجلس نماند كه بخواهد لايحه پيشنهادي را نهايي كند.

بودجه انقباضي دولت، بي ترديد مجال آن را نمي دهد كه حق برخي استان ها به درستي داده شود، اما به نظر مي رسد نمايندگان بايد به جاي استعفا، در تعامل با مسئولان دولتي ظرفيت هاي بومي براي تخصيص اعتبارات ملي در قالب طرح هاي فرااستاني را معرفي كرده و براي جذب بودجه لازم تلاش كنند.

انتظار مردم استان هاي مختلف از نمايندگان همين است كه با پرهيز از اقدامات جنجالي، براي اثرگذاري بيشتر بر تصميمات دولتي تلاش كنند، نه اين كه با برخي رفتارهاي شتابزده، عملا دولتي ها را در موضعي قرار دهند كه اميدي به رفع مشكلات استاني نباشد بنابراين در شرايطي كه امروز كشور بيش از هر زمان ديگري به اتحاد دولت و مجلس و پرهيز از دامن زدن به برخي اختلافات منطقه اي نياز دارد، بهتر است همه نمايندگان با حفظ حساسيت هاي دلسوزانه خود، منافع ملي را ارجح بر برخي تعصبات بومي دانسته و مانع آن شوند كه عده اي از برخي اختلافات، سوءاستفاده كنند.

مصطفي انتظاري هروي - گروه سياسي

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن