تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820303725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار فيلم تازه به سينماها راه‌يافتند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: چهار فيلم تازه به سينماها راه‌يافتند
چهار فيلم سينمايي از چهارشنبه 20 آذرماه راه به پرده نمايش ‌بردند؛ فيلم‌هايي از كارگردانان جوان و يك فيلمساز پرتجربه سينما. به گزارش خبرآنلاين، چهار فيلم «ابرهاي ارغواني» به كارگرداني سيامك شايقي، «خسته‌ نباشيد» به كارگرداني احسان قرايي، «سر به مهر» ساخته هادي مقدم‌دوست و «جيب‌بر خيابان جنوبي» به كارگرداني سياوش اسعدي، تازه‌هاي اكران ماه آخر پاييز هستند كه نمايش آن‌ها تا جشنواره فيلم فجر ادامه خواهد داشت و بعد از پايان نمايش اين فيلم‌ها برنامه‌ريزي براي اكران جديد برعهده شورايي خواهد بود كه به دستور حجت‌الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي با مسئوليت محمد احساني تشكيل مي‌شود.

شوراي صنفي كنوني كه رياست آن را سيدضيا هاشمي برعهده دارد بنا به حكم ايوبي تا پايان جشنواره فيلم فجر مسئوليت خواهد داشت و بعد از آن امور به شورايي مركب از سه سينمادار، سه تهيه‌كننده، سه پخش‌كننده و يك كارگردان واگذار مي‌شود. اما براساس برنامه‌ريزي‌هاي شوراي صنفي كنوني اكران چهار فيلم در سينماهاي تهران از چهارشنبه شروع خواهد شد؛ فيلم‌هايي كه دو تاي آن را يا حوزه هنري تهيه كرد و يا پخش مي‌كند.

«جيب‌بر خيابان جنوبي»

«جيب‌بر خيابان جنوبي» دومين فيلم سينمايي سياوش اسعدي بعد از «حوالي اتوبان» است؛ فيلم‌هاي اين فيلمساز تاكنون موفق به جلب نظر منتقدان شده است. نمايش فيلم اسعدي از بيست آذرماه به مدت يك هفته در سينماهاي آزاد و بدون در اختيار داشتن سينماي سرگروه شروع مي‌شود و در ادامه از هفته آتي فيلم در سينما قدس به عنوان سينماي سرگروه روي پرده مي‌شود. نويسندگي گفتار و همچنين گويندگي نريشن آنونس اين فيلم را مسعود كيميايي انجام داده و مصطفي زماني، نورا هاشمي، اميرجعفري، بهناز جعفري، محمود جعفري، ليلا بلوكات و نادر فلاح در آن بازي مي‌كنند. علي سرتيپي و حسن دادخواه تهيه‌كنندگان اين فيلم هستند.

اين فيلم در سيزده سينماي تهران شامل آزادي، جوان، ملت، شكوفه، مركزي، اريكه ايرانيان، زندگي، كارون، ماندانا، سمرقند، موزه سينما، ايران و... نمايش داده مي‌شود. همچنين شش سينماي در شهرهاي اصفهان، شيراز، مشهد، رشت، اهواز و كرمان همزمان با تهران، «جيب‌بر خيابان جنوبي» را روي پرده مي‌برند.

«سر به مهر»

«سر به مهر» به عنوان نخستين فيلم سينمايي هادي مقدم‌دوست در سينما استقلال روي پرده مي‌شود. ليلا حاتمي بازيگر اصلي «سر به مهر» است و خاطره اسدي و آرش مجيدي نيز به عنوان بازيگر در كنار او، ايفاي نقش مي‌كنند. اين فيلم سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني بخش مسابقه فيلمسازان اول را براي مقدم‌دوست به همراه آورد. پخش فيلم برعهده سازمان توسعه سينمايي سوره است و مقدم‌دوست فيلم خود را براساس داستاني درباره نماز ساخته است. او پيش از اين با حميد نعمت‌الله در فيلم‌هايي چون «بوتيك» و «بي‌پولي» و مجموعه «وضعيت سفيد» همكاري كرده بود. متن اين فيلم را مقدم‌دوست همراه نعمت‌الله نوشته است.

«ابرهاي ارغواني»

سيامك شايقي تازه‌ترين فيلم سينمايي خود را در گروه آزاد اكران مي‌كند. «ابرهاي ارغواني داستان مردي است كه باخبر مي‌شود خواهر همكلاسي‌ سابقش، خانه و خانواده‌اش را در شهرستان رها كرده و به تهران آمده است. احمد مي‌پذيرد كه پروانه را پيدا كند و او را به خانواده‌اش برگرداند. حسين ياري، هانيه توسلي،‌ رويا تيموريان، شبنم مقدمي، ‌شيرين يزدا‌ن‌بخش، بهناز جعفري و اميد روحاني در اين فيلم بازي مي‌كنند و محمود فلاح تهيه‌كنندگي كار را برعهده دارد.

«خسته نباشيد»

احسان قرايي نخستين فيلم سينمايي خود را به تهيه‌كنندگي سيدرضا ميركريمي ساخت و اكران «خسته نباشيد» كه از محصولات حوزه هنري است در گروه سينما «آزادي» آغاز مي‌شود. در خلاصه اين فيلم آمده است: «رومن و ماريا زوجي جهانگرد كه درگيرِ اختلافاتي با يكديگرند، در ميانه‌ سفر خود در ايران با موسسه جهانگردي طرفِ قراردادشان به مشكل برمي خورند. مرتضي، مستخدمِ اخراجيِ هتلي كه زوج جهانگرد در آن سكونت دارند به كمك پسرعمويش حسين براي آن‌ها نقشه‌اي مي‌كشند». جلال فاطمي، غوغا بيات، حسام نورايي، فرزاد باقري و رويا افشار بازيگران «خسته نباشيد» هستند.

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن