تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820275093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه برون رفت از آسيبهاي اجتماعي با محوريت بر سازمانهاي مردم نهاد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: راه برون رفت از آسيبهاي اجتماعي با محوريت بر سازمانهاي مردم نهاد است
رييس كميته محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران گفت:شهرداري بايد در بخش خدمات اجتماعي و رفاهي NGOمحور باشد، مديريت هاي اجرايي بايد بپذيرند كه راه برون رفت از بحران ها و آسيب هاي اجتماعي اتكاء به مشاركت مردم و تشكل هاي فعال در اين زمينه است.

به گزارش خبرگزاري مهر ،محمد حقاني، عضو و رئيس كميته محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، با تأكيد بر اينكه، اگر مديريت شهري در فعاليت هايش رويكرد فرهنگي و اجتماعي نداشته باشد، براي اداره شهر با مشكل مواجه خواهد شد گفت: تنها توسعه شبكه هاي بزرگراهي، صدور مجوز براي ساخت پروژه هاي چند منظوره با گرايش تجاري و ... نياز مردم شهر نيست، در كنار اين مسائل توجه به رفاه اجتماعي و فرهنگي نيز از خواسته هاي ساكنين شهر است.

وي كه در جمع مديران سازمان رفاه، خدمات و مشاركت هاي مردمي شهرداري تهران سخن مي گفت خاطر نشان كرد: سازمان رفاه شهرداري در شرايط فعلي رويكردهايي را در دستور كار خود دارد كه در زمان كار بلديه اين محور ها از اصلي ترين مأموريت هاي مديريت شهري آن دوران بود به قولي در آن دوران مديريت يكپارچه شهري وجود داشته است كه متأسفانه به مرور زمان چند پاره شد.

حقاني به موازي كاري ها در حوزه اجتماعي شهر و شهرداري اشاره كرد و افزود: اولين گام براي ايجاد مديريت يكپارچه اين است كه يكپارچه سازي در بدنه شهرداري اتفاق بيافتد براي نمونه سازمان ها، شركت ها و معاونت هاي مختلف شهرداري به مباحث رفاهي، فرهنگي و اجتماعي شهري مي پردازند اما در سطح شهر شاهد افزايش معضلات و آسيب هايي در حوزه اجتماعي و فرهنگي هستيم.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران علت را در موازي كارهايي پراكنده و جدا از هم دانست و افزود: اگر توان مديريت، اجرايي و حتي اعتباري اين مجموعه ها در يكجا متمركز شود عملكرد بهتري را شاهد خواهيم بود.

حقاني با اشاره به تجربيات بيش از نيم قرن خود در حوزه خدماتي و رفاهي شهري افزود: شهرداري بايد در بخش خدمات اجتماعي و رفاهي NGO محور باشد، مديريت هاي اجرايي بايد بپذيرند كه راه برون رفت از بحران ها و آسيب هاي اجتماعي اتكاء به مشاركت مردم و تشكل هاي فعال در اين زمينه است.

رئيس كميته محيط زيست و خدمات شهري شورا با بيان كه هر چند تمايل بخش خصوصي براي ورود به عرصه آسيب هاي اجتماعي كم است ولي راه هايي مهم وجود دارد كه مشاركت در اين بخش را بالا ببريم.

وي تأكيد كرد: نمي توانيم مدعي باشيم كه شوراي شهر و شهرداري موفقي هستيم اما در سطح شهر و در كنارمان شاهد افزايش آسيب هاي اجتماعي باشيم.

كد خبر: 2193604

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۴:۰۶

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن