تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803265578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از مراسم تكريم «حاج علي آهي»/1«علي آهي» آبروي جامعه مداحان است/شعر غلامرضا سازگار براي مداح پيشكسوت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از مراسم تكريم «حاج علي آهي»/1«علي آهي» آبروي جامعه مداحان است/شعر غلامرضا سازگار براي مداح پيشكسوت
يك خطيب و ذاكر اهل بيت(ع) با اشاره به قدرت عميق علمي و شعري حاج علي آهي گفت: ايشان شعر و عملشان در مسير پرورششان تعميق يافته است و عمري در خانه اباعبدالله(ع) را كوبيده‌اند.


به گزارش خبرنگار آيين و انديشه خبرگزاري فارس، مراسم «پرده عشاق» تكريم از مقام شامخ خادم‌الحسين استاد علي آهي صبح امروز (چهارشنبه 20 آذر ) با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادي معاون فرهنگي هنري شهرداري تهران، اعضاي خانه مداحان و جمع كثيري از مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) چون منصور ارضي، علي انساني، مصطفي خرسندي، مداحان سازمان بسيج و مسئولان فرهنگسراي انقلاب در مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب سرچشمه برگزار شد.

*پس از يك سال و نيم امكان برپايي مجلس تكريم حاج علي آهي فراهم شد

در ابتداي اين مراسم پس از تلاوت قرآن كريم و پخش كليپ، مصطفي خرسندي، رئيس كانون مداحان و شاعران آييني كشور به منظور خوش‌آمد گويي به حضار طي سخناني گفت: يك سال و نيم است كه براي برپايي اين مجلس از حاج آقاي آهي اجازه گرفتيم و اكنون اين عنايت حاصل شده است.

وي در ادامه افزود: برنامه پرده عشاق در 22 منطقه تهران همزمان با برنامه نوگلان حسيني از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برپا مي‌شود، اميدواريم اين قدم‌ها ما را بتواند به كربلاي معلي نزديك سازد.

*حاج علي آهي حق پنجاه ساله گردنم دارد

در ادامه برنامه غلامرضا سازگار از مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) طي قرائت شعري خطاب به حاج علي آهي گفت:

از خوان عطايتان نمك گير شدم/عمري سر سفره شما سير شدم

هر كس كه خون بهايش خداوند است/اشك غمش خون شهيدان برابر است

هر جا غم تو نيست همانجا جهنم است/هر جا عزاي توست بهشت مكرم است

بي‌روضه‌ات بهشت خدا هم بهشت نيست/عيش بهشت گريه بر آن سر معظم است

وي با بيان اينكه شب‌ها در اصفهان منبر مي‌رود و به دليل اهميت اين مجلس از اصفهان به تهران سفر كرده، گفت: حاج علي آهي حق 50 ساله گردن من دارد:

آهي درود بر تو كه يار ولايتي/ از ظل اهل بيت فروغ هدايتي

لبريز از محبت و لطف و عنايتي/سر تا قدم كتاب حديث و روايتي

80 سال بنده خلف سرمدي/80 سال خادم آل محمدي

80 سال تشنه لب جام كوثري/امروز نيز چرخ ادب را تو محوري

عمري براي نشر حقايق تو زيستي/عمري براي آل پيمبر گريستي

سازگار يادآور شد: خدا ما را از در خانه اباعبدالله(ع) جدا نگرداند ما افتخار مي‌كنيم ذاكر امام حسين(ع) هستيم، 12 قانون جنگ شيخ جعفر شوشتري در كتابش نوشته كه به طور مثال بيان كرده كه جنگ نبايد در محرم باشد -در حالي كه جنگ از بعدازظهر شروع شود- ده نفر يك نفر بيشتر نباشد، اگر كافري را كشتيد بدنش را برهنه نكنيد، عزيزانش را كنار بدنش عبور ندهيد، سرش را كنار بدنش دفن كنيد، ولي سلام بر بدني كه زير سم اسب‌ها لگدمال شد و در مجلس شراب و 12 منزل آن را چرخاندند.

*مداحي يك فيض عميق عالي الهي است

در ادامه اين مراسم اكبر بازوبند از ذاكران اهل بيت(ع) به قرائت شعري با عنوان «شيعتي» همنوا با ساير مداحان پرداخت و سپس ابوالقاسم شجاعي، خطيب اهل بيت(ع) درباره شعر و اهميت آن در جامعه مداحي سخناني بيان كرد و گفت: «ان من الشعر لحكمه» در محضر اساتيد و جامعه مداحان بزرگداشت چنين شخصيت بزرگي بسيار مغتنم است، ايشان اديب خدمتگذار، متقي و ابروي لباس مداحي هستند.

وي با اشاره به اينكه مسأله شعر مهم‌ترين عامل در پرورش منابع عالي اسلامي است، گفت: شعر از سخن در مغز، عقل، ادراك و روش مردم تأثير مهم‌تري دارد و اين روايت كه در آغاز سخن گفتم رسول اكرم (ص) فرمود‌: شعر حكمت است و بيان آن بشر را مسحور مي‌كند، بنابراين شعر و سخن دو بال موفقيت هستند.

شجاعي اظهار داشت: اينكه پيغمبر(ص) خود به شعر تأكيد كرد، چون شعر بر اذهان مردم خوب تأثير مي‌گذارد، ما در بين شاعرانمان كساني را داشتيم كه واقعاً آبروي ادب ايران بودند مثل سعدي و حافظ البته بعضي شاعران هم هستند مورد قبول نيستند و واژه‌هايشان با مضامين هماهنگ نيست اينها را ملك‌الشعرا مي‌گويد: اي بسا شاعر كه شعرش نيست الاّ حرف مفت!

وي با بيان اينكه مداح جنس مداحي مي‌خواهد و شاعر جنس شاعري، ادامه داد: مرحوم فلسفي در كتابش مي‌گويد كه بچه‌هاي من جنس سخن نداشتند، بنابراين هر كس بايد در مسير زمينه اوليه‌اش حركت كند حتي شاعر و مداح هم بايد جنس اين كار باشند، مداح نياز به حافظه خوب و سرشار دارد. ذوق، علم و دانش بايد به تمام معنا براي ما يك مسأله عميق و اصول عالي زندگي باشد، بنابراين مداحي يك فيض عميق عالي الهي است.

اين خطيب اهل بيت در پايان خطاب به مداحان حاضر در مجلس گفت:‌ امروز صداي شما مداحان در دنيا پخش مي‌شود، بنابراين بايد هماهنگ افكار و مسير فكري مردم درراه درست اسلام حركت كنيد.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن