تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819500373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در مراسم رونمايي از طرح خانه هنر هريس مطرح شد: ارتقاء سطح فرهنگ جامعه از نان شب واجب‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در مراسم رونمايي از طرح خانه هنر هريس مطرح شد: ارتقاء سطح فرهنگ جامعه از نان شب واجب‌تر است
امروز همه در كوچه و خيابان و تاكسي از مشكل فرهنگي حرف مي‌زنند درحاليكه راه حل مشكلات فرهنگي راه اندازي مراكز فرهنگي مانند خانه هنر هريس است. در مراسم رونمايي از طرح خانه هنر هريس مطرح شد: ارتقاء سطح فرهنگ جامعه از نان شب واجب‌تر است


ايلنا: مراسم رونمايي از طرح معماري خانه هنر هريس در آذربايجان شرقي شب گذشته در خانه سينما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سال گذشته زلزله مهيبي در استان آذربايجان شرقي و شهرستان هريس باعث تخريب و همچنين كشته شدن جمعي از هم وطنان شد. از‌‌‌ همان زمان گروهي از سينماگران تلاش كردند تا با جمع آوري كمك‌هاي مردمي پايه گذار تاسيس يك مكان فرهنگي با قابليت‌هاي مختلف باشند.
پرويز پرستويي در كنار كمال تبريزي و رضا مي‌ركريمي بنيانگذار اين طرح بودند و با حضور در جلوي سينما آزادي تهران و شهر تبريز كمك‌هاي مادي بسياري را جمع كردند.
شب گذشته (سه شنبه ۱۹آذر) از طرح معماري خانه هنر هريس كه با پول‌هاي جمع آوري شده ساخته شود رونمايي شد. پرويز پرستويي با اشاره به اين طرح گفت: ما در حالي بناي اين كار خير را گذاشتيم كه مورد هجوم قرار گرفته بوديم و بيش از يك سال و نيم توسط مديران قبلي از ما و خانه سيتنما به عنوان يك خانه فساد و يك خانه سياسي نام برده مي‌شد در حاليكه ما مي‌خواستيم چنين كارهايي انجام دهيم.
وي ادامه داد: فكر اوليه و ايده اوليه از درون خانه سينما به وجود آمد اما از آنجاييكه ما مورد حمله قرار گرفته بوديم ناچار بوديم كه اسمي از خانه سينما نبريم و بگوييم اين طرح را كمال تبريزي، رضا مي‌ركريمي و من اجرا مي‌كنيم دحاليكه ما فقط در اين طرح خادم مردم بوديم.
وي در ادامه افزود: خوشحالم كه امروز با كمك جمعي از خيرين تهران بزرگ و نيكوكاران هريس و در زمانيكه ايوبي به عنوان ناجيان هنر و ناجيان سينما در دوره يازدهم حضور پيدا كردند رونمايي مي‌شود.
بيژن صيفوري كه با هدف كمك به اين طرح با مردم هريس نمايشگاه خيريه‌اي را با همكاري ساير هنرمندان در گلري سين برگزار كرده بود، گفت: امروز همه در كوچه و خيابان و تاكسي از مشكل فرهنگي حرف مي‌زنند درحاليكه به نظر من راه حل مشكلات فرهنگي راه اندازي چنين مراكزي است.
وي ادامه داد: در دوره‌اي كه همه به فكر كمك‌هاي فوري و ابتدايي به زلزله زدگان بودند طرح راه اندازي خانه فرهنگ و هنر هريس باعث شد تا يك كار ماندگار در بخش فرهنگ در ن منطقه انجام شود و اين كار مي‌تواند الگو باشد.
زين الدين هريس‌نژاد عضو شوراي شهر هريس نيز گفت: من ابتدا بايد بازشدن خانه سينما را تبريك بگويم زيرا خبر باز شدن خانه سينما براي گروهي كه مخالف آن بودند كمتر از خبر وقوع زلزله نيست. اين خانه سينما خانه سينماي مردم ايران است و افتخار مي‌كنم كه هنرمندان عزيز كشور امروز آبرو و هنر خود را در طبق اخلاص گذاشته و براي مردمي كه آسيب وحي و رواني ديده‌اند تلاش مي‌كنند.
وي ادامه داد: من در جريان اين زلزله هنرمند مردمي بودن را متوجه شدم زيرا هنرمند مردمي بودن هزينه مي‌خواهد و كساني كه اين كار را كردند اين هزينه را دادند.
رئيس شوراي شهر هريس ادامه داد: ما در شورا با تمام وجود از اين طرح حمايت مي‌كنيم زيرا معتقديم ساخت چنين خانه و مجتمعي بسيار مهم است.
وي در ادامه افزود: امروز مساله ارتقاء هنر و فرهنگ در سطح جامعه از پرداخت يارانه و حتي نان شب هم واجب‌تر است.
غلامرضا كاظم دينان نيز طي سخناني گفت: من در اين كار فقط يك همكاري كوچك كردم اما مي‌خواهم بگويم كه براي انجام كار خير پول داشتن مهم نيست زيرا كار خير پل نمي‌خواهد بلكه لياقت مي‌خواهد و كسي كه براي انجام كار خير لياقت دارد قطعا انسان است.
شادمهر راستين نيز كه در اجراي اين طرح همكاري دشت به روي سن آمد و بعد از تشكر از كسانكه در اين كار خير همكاري داشتند پيام سيد محمد بهشتي را قرائت كرد.
سيد محمد بهشتي در پيام خود آورده است: معمار اصلي اين جهان را به ما سپرد كه خان‌اي بسازيم از مهر. اينك مناسبتي خوش نشست‌ايم تا گره از زلف يار باز كنيم و به ياد آوريم كه بايد به عهد خويش بمانيم كه خانه هنر را به اهلش در هريس بسپاريم.
من به همراه دكتر تقي‌زاده و ديگر دوستان طرحي را كه درشان مردمان ديار آذربايجان باشد و همساز و هم نواي خطه هريس و بازتاب هم دردي سينماگران و هنرمندان با هم وطنان آسيب ديده‌شان را انتخب كرديم و شكرگذار‌ايم فرصت هم دلي هستيم كه به ما ارزاني شد.
فرامرز پارسي طراح طرح معماري خانه هنر هريس با شاره به جزئيات اين طرح گفت: زمين اين طرح ۲۰۰۰ متر مربع است و قرار شده يكي از افراد ۱۰۰۰ متر ديگر نيز كمك كند. قرار است در اين طرح مجتمعي فرهنگي- هنري كه داراي سالن سينما، گالري، سالن تئا‌تر، كلاس‌هاي آموزشي، كافي شاپ باشد ساخته شود.
ما به دنبال اين هستيم كه اين محل به فضاي براي گفتگوهاي مردم با يكديگر و گفتگوهاي فرهنگي تبديل شود.
در اين مراسم از خيرين و مشاركت كنندگان در ساخت و طراحي معماري خانه هنر هريس تقدير شد.
در اين مراسم افرادي همچون: حجت الله ايوبي، محمد مهدي عسگرپور، پرويز پرستويي، رضا كيانيان، جابر قاسمعلي، مهتاب كرامتي، امير اثباني، رضا مي‌ركريمي، محمد سرير، كمال تبريزي، فرهاد توحيدي، شادمهر راستين، رضا سعيدي‌پور، همايون ارشادي و ترابي حضور داشتند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن