تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول دبيرخانه كانون‌هاي مساجد كهگيلويه و بويراحمد مطرح كردبرگزاري مراسم اربعين حسيني در 400 كانون فرهنگي مساجد كهگيلويه و بويراحمد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول دبيرخانه كانون‌هاي مساجد كهگيلويه و بويراحمد مطرح كردبرگزاري مراسم اربعين حسيني در 400 كانون فرهنگي مساجد كهگيلويه و بويراحمد
مسئول دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كهگيلويه و بويراحمد از برگزاري مراسم اربعين حسيني در 400 كانون مساجد اين استان خبر داد.


حجت‌الاسلام رضا قاسمي عصر امروز در جمع خبرنگاران مركز كهگيلويه و بويراحمد با تسليت به مناسبت فرا رسيدن اربعين حسيني به هم‌وطنان اظهار كرد: روز اربعين روز زيارت و روز دعا است روزي كه ثواب فراواني را به دنبال دارد و از معصوم به عنوان نشانه و علامت مؤمن ذكر شده است.

مسئول دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به اين‌كه اربعين روز تجديد خاطره‌ها است، گفت: اربعين تجديد ميثاق با شهداي كربلا و روز بيزاري از دشمنان اهل‌بيت است.

وي با بيان اين‌كه در روايات به مسئله اربعين توجه خاصي شده است، افزود: اربعين فرصت و زماني براي فكر كردن درباره حادثه‌ عاشورا است تا افراد بتوانند درباره واقعه و نهضت عاشورا به فكر و انديشه بپردازند.

اين مسئول فرهنگي و هنري با اشاره به فعاليت اهل‌بيت(ع) و اسيران پس از واقعه عاشورا، گفت: كاروان تبليغي كربلا با وجود همه فشارهاي روحي و رواني، سختي‌‌ها و تنگناهاي اقتصادي كار را به جايي رساندند كه قاتلان اباعبدالله‌‌الحسين(ع) احساس خطر كردند.

وي ادامه داد: اين امر نشان‌‌دهنده نقش اثرگذار تبليغ است و بايد اين درس را بياموزيم كه واقعيت زماني اثرگذار است كه حقيقت آن براي مخاطبان تبيين و روشن شود.

قاسمي تاكيد كرد: بايد در مورد اربعين تعقل جدي داشته باشيم و حقايق مربوط به امام حسين(ع) را شناخته و به ديگران بشناسانيم.

مسئول دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كهگيلويه و بويراحمد در ادامه سخنانش به اعمال وارده در اين روز اشاره كرد و گفت: از اعمال روز اربعين كه در مفاتيح‌الجنان به طور مفصل بدان اشاره شده است؛ خواندن «زيارت اربعين امام حسين(ع)» و پس از آن خواندن دو ركعت نماز است.

وي اذعان كرد: همزمان با شب و روز چهلمين روز شهادت اباعبدالله‌الحسين(ع)، طرح تلاوت نور با حضور پرشور اعضاي كانون‌هاي مساجد در 410 مسجد و كانون فرهنگي و هنري استان برگزار و ثواب آن به روح مطهر امام حسين(ع) و شهدا هديه مي‌شود.

مسئول دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كهگيلويه و بويراحمد گفت: مراسم قرائت زيارت اربعين همزمان با اربعين سيد و سالار شهيدان در 410 كانون فرهنگي و هنري مساجد استان نيز برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/82011/غ30

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن