تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802743418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درجلسه كارگروه ملي كاهش آلودگي هوا؛ محيط زيست خواستار كاهش تعرفه گمرگي خودرو هاي پاك شد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: درجلسه كارگروه ملي كاهش آلودگي هوا؛ محيط زيست خواستار كاهش تعرفه گمرگي خودرو هاي پاك شد
حجت الله بهروز قائم با اشاره به قوانين گمرك از مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست خواست براي كاهش تعرفه هاي گمركي خودروهاي پاك تا رسيدن به تعرفه صفر درصد رايزني كنند.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا، سعيد متصدي معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در جلسه كارگروه ملي كاهش آلودگي هوا با اشاره به اينكه همواره در فصل زمستان شاهد افزايش آلودگي هوا هستيم بر لزوم تشكيل هفتگي اين جلسات تاكيد كرد و ادامه داد: بنا بر خواست رئيس جمهور مبني بر تشكيل جلسه ويژه شوراي‌عالي محيط زيست با محوريت موضوع آلودگي هوا از همه حاضران مي‌خواهيم مسائل، برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت و پيشنهادات خود را به‌منظور جمع بندي و ارائه در اين جلسه براي كارگروه ارسال كنند.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام اينكه سيزدهمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست 24 بهمن ماه آغاز به كار مي‌كند، افزود: از حضور همه علاقمندان در اين نمايشگاه استقبال مي‌كنيم و اين نمايشگاه را فرصتي مناسب براي تبادل اطلاعات و تجربيات و تكنولوژي ها مي‌دانيم.

وي همچنين از همه حاضران خواست برنامه‌ها و راه كارهاي خود را براي اجراي بهتر برنامه‌هاي روز هواي پاك، 29 دي ماه ارائه دهند.

در ادامه جلسه رستگاري معاون اداره كل حفاظت محيط زيست استان تهران گزارشي از وضعيت كيفي هواي شهر تهران در 10 سال گذشته، همچنين وضعيت هواي تهران از ابتداي سال ارائه داد.

رستگاري با بيان اينكه آلاينده ذرات معلق با قطر كمتر از 5/2 ميكرون از مهم ترين آلاينده‌هاي شهر تهران است، افزود: روند كاهشي اين آلاينده از سال 1381 تا 1390 در پارامتر گازي نشان از موفقيت تدريجي اجراي برنامه كاهش آلودگي هوا دارد.

وي در ادامه با ارائه گزارش نموداري تاثير شاخص‌هاي مختلف در آلودگي هوا، ادامه داد: اين گزارش‌هاي روزانه نشان مي‌دهد در سال 92 روزهاي پاك كمي كاهش داشته و رزوهاي سالم افزايش يافته است. البته در يكي و دو ماه گذشته چند روز شرايط اضطرار و نامطلوب داشتيم و به همين منظور چهار جلسه كميته اضطرار تشكيل و اقداماتي به منظور كاهش خطرات صورت پذيرفت.

رستگاري تشكيل كميته اضطرار آلودگي هوا، تعطيلي مدارس، زوج و فرد كردن خودروها از درب منازل، تعطيلي صنايع بزرگ مقياس، پايش دقيق واحدهاي آلاينده و تعطيل كردن آن‌ها از جمله معادن شن و ماسه و كارخانجات آسفالت را از جمله اقدامات اضطراري براي جلوگيري از روند تاثير نامطلوب آلودگي هواي تهران عنوان كرد و افزود: تغيير سوخت نيروگاه بعثت با پيگيري هاي سازمان، همكاري وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو و تعامل سازنده قوه قضائيه مهم‌ترين اقدام در جهت كاهش آلودگي هواي تهران بود.

در ادامه جلسه حجت اله بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گزارشي از روند اقدامات انجام شده در زمينه توسعه حمل و نقل عمومي توسط شهرداري تهران ارائه داد و افزود: پتانسيل اصلي و مهم حمل و نقل عمومي كاهش آلاينده‌هاي هوا است و براي رسيدن به جايگاه اصلي حمل و نقل عمومي بايد اقدامات حمايتي دولت از توسعه مترو و اتوبوسراني افزايش يابد زيرا شهرداري توان محدودي دارد.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به قوانين دست و پا گير موجود به‌ويژه قوانين گمرك از مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست خواست رايزني ويژه براي كاهش تعرفه‌هاي گمركي خودروهاي پاك حتي تا رسيدن به تعرفه صفر درصد انجام دهند.

بهروز همچنين با اشاره به تفاوت معضلات زيست محيطي كلانشهرها خواستار تصويب قوانيني منطبق با شرايط خاص هر شهر و كلان شهر به‌ويژه كلان شهر تهران شد.

محمد هادي حيدرزاده مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران هم با اشاره به اينكه ملاك اصلي كميته كاهش آلودگي هوا، برنامه دوم جامع كاهش آلودگي هوا و 22 بند مصوبه هيات وزيران است، از همه حاضرين خواست برنامه‌ها و پيشنهادات خود را منطبق با برنامه دوم جامع كاهش آلودگي هوا ارائه دهند.

بنابراين گزارش، در پايان جلسه نيز نمايندگان تشكل هاي زيست محيطي به بيان ديدگاه‌هاي خود در ارتباط با مسائل مطروحه پرداختند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن