تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819534561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك اقتصاددان: كاهش هزينه‌هاي دولت، شاه‌كليد بودجه 93 است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك اقتصاددان: كاهش هزينه‌هاي دولت، شاه‌كليد بودجه 93 است
استاد دانشكده اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: زماني كه دولت ميزان ماليات‌ها را كاهش و حضور خود در اقتصاد را كم‌رنگ‌ كند، به وعده‌هاي خود عمل كرده است.

مرتضي سامتي در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه اصفهان، در خصوص بودجه دولت يازدهم براي سال 93 با مثبت ارزيابي كردن كليات اين بودجه، اظهار كرد: انقباضي بودن بودجه سال 93 از اين جهت است كه دولت مي‌خواهد درآمد خود را از روش‌هاي مختلف كاهش دهد تا كمتر هزينه كند و راه را براي افزايش سرمايه‌گذاري‌هاي بخش خصوصي باز كند.

وي ادامه داد: دولت در بودجه سال 93 بيشترين حجم بودجه خود را به بخش حمل و نقل اختصاص داده كه اين امر به درستي انجام شده است.

اين استاد دانشكده اقتصاد در خصوص افزايش بودجه دفاعي كشور ضمن تاييد كردن اين اقدام از سوي دولت يازدهم تصريح كرد: بعضي‌ها فكر مي‌كنند ايران به اين دليل بودجه نظامي خود را افزايش داده چون به دنبال جنگ است در صورتي كه چنين موضوعي صحت ندارد. توسعه علوم از صنايع دفاعي شروع مي‌شود، اگر از ديد نوآوري‌هايي كه در صنايع دفاعي دنيا در حال انجام است توجه شود، بهتر مي‌توان هدف دولت از افزايش بودجه دفاعي كشور را ارزيابي و درك كرد.

وي، شاه كليد و مهم‌ترين نتيجه كاهش بودجه سال 93 دولت را افزايش سهم بخش خصوص در اقتصاد كشور دانست و افزود: با بودجه سال 93 درآمد‌هاي دولت از روش‌هاي مختلف كاهش پيدا خواهد كرد، به عنوان نمونه زماني كه دولت درآمدهاي مالياتي خود را كاهش مي‌دهد، سرمايه‌گذار بخش خصوصي بهتر مي‌تواند در فعاليت‌هاي اقتصادي سرمايه‌گذاري كند، بنابراين اگر دولت ماليات را كاهش دهد و حضور خود در اقتصاد را كمتر كند، در واقع به وعده‌هاي خود عمل كرده است.

اين استاد دانشگاه اصفهان ادامه داد: تورم لجام گسيخته امروز به دليل بودجه انبساطي دولت قبل بوده كه مشكلات فراواني را براي اقتصاد كشور به وجود آورده است.

كد خبرنگار 13044

انتهاي پيام

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن