تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804665694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با «يادآوري» قاعده معمول داستان‌پردازي شكسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با «يادآوري» قاعده معمول داستان‌پردازي شكسته شد
نويسنده‌ي سريال در حال پخش «يادآوري» درباره‌ي تاكيد بر پرداختن به قصه‌هاي متفاوت در اين مجموعه، گفت: با «يادآوري» قاعده‌ي معمول داستان‌پردازي در سريال‌ها شكسته شد و مخاطب شاهد داستان‌هايي متفاوت است كه با ساختاري متفاوت روايت مي‌شود.

مي‌خواستم مخاطب با ماجراها درگير شود و مفاهيم را بازتعريف كند

رويا غفاري در گفت‌و‌گويي با خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه هدفش بازتعريف مفاهيم در بازه‌ي زماني اكنون بوده است، اظهار كرد: هدف اصلي من در نگارش سريال «يادآوري» اين بود كه در بطن داستان‌هاي تأثيرگذار، مجالي براي چالش ذهني مخاطب ايجاد كنم و به نوعي او را به بازتعريف مفاهيم دعوت كنم.

نويسنده‌ي اولين سريال توليدي شبكه آي‌فيلم كه اكنون مجموعه‌اش در حال پخش است، گفت: تمام تلاشم در اين سريال، فراخواندن عقلانيت مخاطب بود.

وي تاكيد كرد: از همان ابتدا مي‌دانستم داستان‌هايي كه در سريال «يادآوري» در كنار هم قرار مي‌گيرند به خاطر حساسيت‌برانگيز بودنشان، به پرداخت ويژه‌اي نياز دارند.

او تصريح كرد: فراخواندن عقلانيت مخاطب در سريال «يادآوري» برايم اهميت زيادي داشت و دوست داشتم با پخش «يادآوري» درباره‌ي آدم‌ها و ماجراهايشان تبادل نظر درخانه‌ها شكل بگيرد كه خوشبختانه اين اتفاق هم افتاد. از زماني كه سريال پخش شده است بازخوردهاي خيلي خوبي به ما رسيده است.

با «يادآوري» قاعده معمول داستان‌پردازي شكسته شد

اين نويسنده در ادامه درباره‌ي خلق داستان‌هاي موازي در سريال «يادآوري» توضيح داد: هر سريال چندين قسمت مجال لازم دارد تا قراردادهايش را با بيننده تعريف كند. سريال «يادآوري» از همان ابتدا توانست منطق روايي‌اش را به بيننده معرفي و با او ارتباط برقرار كند.

غفاري همچنين خاطرنشان كرد:‌ طراحي داستان در فيلمنامه‌هايي مثل «يادآوري» بايد متكي بر جزئيات و چينش دقيق باشد؛ ضمن اينكه در ساختارهاي اين چنين يا ارتباط تماتيك حاكم است و يا ارتباط ارگانيك، كه در «يادآوري» هر دو اين‌ها وجود دارد.

نويسنده سريال آي‌فيلم در عين حال تأكيد كرد: يك نويسنده زماني كه به سمت داستان‌هاي موازي مي‌رود بايد در روايت داستان‌ها اولويت‌بندي داشته باشد تا بتواند به موقع بين آنها پيوند برقرار كند.

آقاي قاسم‌زاده اصل،كارگردان امانتداري است

وي در ادامه درخصوص كارگرداني حجت قاسم‌زاده اصل در سريال «يادآوري» اينگونه اظهار كرد: آقاي قاسم‌زاده اصل به عنوان كارگردان، با امانت‌داري روي متن كار كردند. ايشان فيلمنامه و بنيان‌هاي فكري فيلمنامه را مي‌پسنديدند و نيازي به تغيير آن نمي‌ديدند. ما در زمان ساخت، در شخصيت‌پردازي، ديالوگ و نقاط عطف سريال «يادآوري» تغييرات نداشتيم؛ البته ايشان گاهي لازم ديده‌اند بر حسب ضرورت صحنه يا لوكيشن و يا بسط يك موقعيت، ديالوگ‌هايي اضافه شود اما چيزي از داستان و ديالوگ‌ها كم نشد. شايد بتوان گفت مجموعه تغييرات فيلمنامه در زمان ساخت حدود 10 درصد بوده كه از نظر من كاملا طبيعي است و البته در كمال صداقت حرفه‌اي با هماهنگي با نويسنده انجام گرفت.

او ادامه داد: به عنوان نويسنده از فيلمنامه‌اي كه ايشان آن را كارگرداني كرد راضي هستم؛ چرا كه او در مقام كارگردان اشراف بي‌نظيري بر ابزار كارش دارد و دقت بر روي جزييات براي ايشان يك اصل كلي است.

اگر «يادآوري» از شبكه‌هاي سراسري پخش مي‌شد، چه مي‌شد؟

نويسنده سريال «يادآوري» همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه فكر نمي‌كنيد اگر اين مجموعه با بازيگران چهره‌اي كه دارد از شبكه‌هاي سراسري تلويزيون پخش مي‌شد، بيشتر ديده مي‌شد؟ خاطرنشان كرد: آي‌فيلم ضمن برخورداري از مخاطب برون‌مرزي، در سراسر كشور نيز قابل دسترس است و مخاطب دارد. من نمي‌دانم اگر «يادآوري» از شبكه‌هاي سراسري پخش مي‌شد چه مي‌شد، اما اين را مي‌دانم كه گروه فيلم و سريال آي‌فيلم مدير فهيمي دارد و آنجا اراده‌اي جدي براي توليد يك كار جدي و تاثيرگذار وجود داشت و حسن نيت ايشان از آغاز تا پايان كار همراه ما بود، جداي از اين در حال حاضر تا آنجا كه من شاهد هستم، اين سريال توانسته مخاطبانش را پيدا كند و قسمت به قسمت بر تعداد مخاطبان افزوده شود. همچنين شيوه‌ي پخش دو قسمت آخر هفته هم كمك كرده مخاطبان از سريال جا نمانند.

غفاري در پايان گفت‌وگوي خود با ايسنا اعلام كرد: سريال «يادآوري» 40 قسمت است و با روندي كه براي پخش آن در نظر گرفته شده، تا اواخر دي ماه ادامه خواهد يافت.

به گزارش ايسنا، رويا غفاري، دانش آموخته تئاتر از دانشكده هنرهاي زيباي تهران است و رشته تخصصي‌اش ادبيات نمايشي بود.

اين نويسنده پيش از سريال «يادآوري» متن چندين فيلم تلويزيوني را نوشته كه ساخته شده‌اند و بعد از چند تجربه سريال (كه حاضر به صحبت راجع به آنها نشد) سريال «يادآوري» را نوشته كه سه سال اخير را درگير آن بوده و اكنون به قول خودش با لذت شاهد پخش سريال است و مي‌گويد از آن دست نويسنده‌هاي خوشبختي است كه فيلمنامه‌اش در حين ساخت آسيب نديده است.

سريال «يادآوري» به تهيه‌كنندگي احمد زالي و كارگرداني حجت قاسم‌زاده اصل از توليدات شبكه آي‌فيلم است كه هر شب ساعت 21 و 30 دقيقه به روي آنتن مي‌رود.

در اين سريال بازيگراني چون :فرهاد قائميان، امير آقايي، رويا تيموريان، مهران احمدي، فرخ نعمتي، پرويز پورحسيني، مهوش صبركن، بهناز جعفري، مسعود رايگان، سهيلا رضوي، اميرحسين مدرس و ... ايفاي نقش دارند.

انتهاي پيام

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن