تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802717818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزينه غذاي دانشجويي كمر دانشگاهها را شكسته است/ بودجه‌هاي پژوهشي مورد تعرض قرار مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هزينه غذاي دانشجويي كمر دانشگاهها را شكسته است/ بودجه‌هاي پژوهشي مورد تعرض قرار مي‌گيرد
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تاكيد بر اينكه سهم بخش پژوهش هر دانشگاه از كل بودجه‌هاي دانشگاه كمتر از 10 درصد است، گفت: 10 درصدي كه از بودجه‌هاي دانشگاه‌ها صرف امور پژوهشي مي‌شود به دليل مشكلات تغذيه و خوابگاه‌ها دستخوش تعرض قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر رضا فرجي دانا در گردهمايي معاونان پژوهشي دانشگاه‌ها مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري با بيان اينكه در انبوه گرفتاري‌ها و مشكلات پژوهش آخرين موضوعي است كه به آن توجه مي‌شود، افزود: دانشگاه دو فرآيند آموزش و پژوهش را دنبال مي‌كنند و آموزش خوب از پژوهش خوب سرچشمه مي‌گيرد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه سهم بودجه‌هاي پژوهشي دانشگاه‌ها از كل بودجه‌ها كمتر از 10 درصد است، اظهار داشت: در اين راستا پيشنهاد شد تا رديف مستقل ملي براي بخش پژوهش‌هاي دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

وي پژوهش را مغز دانشگاه‌ها توصيف كرد و يادآور شد: 10 درصدي كه از بودجه‌هاي دانشگاه‌ها صرف امور پژوهشي مي‌شود دستخوش تعرض قرار مي‌گيرد؛ چراكه دانشگاه‌ها درگير مسايل تغذيه و خوابگاه دانشجويان هستند.

فرجي دانا، با تاكيد بر اينكه هزينه غذاي دانشجويي كمر دانشگاه‌ها را خم كرده است، ادامه داد: در اين ميان متاسفانه پژوهش در اولويت‌هاي برنامه‌ها قرار نمي‌گيرد.

وي در عين حال به دانشجويان دوره كارشناسي ارشد توصيه كرد كه براي ادامه تحصيل راهي كشورهاي ديگر نشوند، خاطر نشان كرد: براي دانشجويان دوره دكتري پژوهانه‌اي به مبلغ 5 ميليون تومان پرداخت مي‌شود كه اين ميزان براي 3 سال آنها است.

وزير علوم، با بيان اينكه جمعيت دانشجويان دوره دكتري از 12 هزار نفر در سال 1384 به 25 هزار نفر در حال حاضر رسيده است، اضافه كرد: با توجه به ازدياد جمعيت دانشجويان دوره دكتري بايد راهكارهايي براي معيشت و آسودگي آنها اتخاذ شود.

فرجي دانا با تاكيد بر اينكه دانشجويان دوره دكتري بايد سهمي از گرنت پژوهشي داشته باشد، خاطر نشان كرد: علاوه بر آن در قراردادهاي پژوهشي دانشجو بايد دريافتي تضمين شده داشته باشد.

وي با بيان اينكه رسيدن به اين مطلوب‌ها نيازمند بازنگري در آيين نامه‌ها بدون لطمه وارد شدن به توليد علم است، گفت: در حال حاضر در كشور پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد ايجاد شده است در حالي كه در بخش پژوهش كه نقطه آغازين فعاليت اين مراكز است با مشكلاتي مواجه است.

فرجي دانا، با بيان اينكه در كنار توليد علم بايد به توليد فناوري نيز توجه شود، پيشنهاد اعطاي جايزه به ثبت پتنت را مطرح كرد و افزود: نگاه به افزايش كيفيت بايد آيين نامه‌ها را به سمتي هدايت كند كه استاد محوري نهادينه شود و به جايي برسيم كه امضاي استادان امضاي اول و آخر باشد.

وي با تاكيد بر اينكه استاد محوري سال‌ها در حوزه‌هاي علميه بوده است و در حال حاضر غرب از اين روش بهره مند شده است ابراز تاسف كرد كه در دانشگاه‌هاي كشور از اختيار دادن به استادان غفلت شده است.

وزير علوم همچنين با تاكيد بر اينكه دانشگاه‌ها بايد بر اساس نيازهاي منطقه‌اي خود اولويت‌هاي پژوهشي خود را تعريف كنند، يادآور شد: دانشگاه‌هايي كه در مناطق مرزي هستند بايد پاي پژوهشگران كشورهاي همسايه را به دانشگاه‌هاي خود باز كنند.

كد خبر: 2197111

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۰۸:۴۹

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن