تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820281834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود بيماري هپاتيت B توسط نانو داروي مبتني بر RNA


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بهبود بيماري هپاتيت B توسط نانو داروي مبتني بر RNA
شركت اروهد ريسرچ اطلاعات جديدي را درباره نانو داروي ضد ويروس هپاتيت بي ARC-520 منتشر كرده است كه نشان مي‌دهد اين دارو به شدت از سطح آنتي‌ژن ويروس در خون كاسته و موجب تحريك سيستم ايمني بدن مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، شركت اروهد ريسرچ يكي از شركت‌هاي دارو سازي بوده كه روي توليد داروهاي مبتني بر RNAi نانو داروي ضد ويروس هپاتيت B فعاليت دارد. اين شركت به تازگي اطلاعات جديدي را درباره داروي ARC-520 خود منتشر كرده است.

اين اطلاعات درباره تست‌هاي انجام شده روي اين دارو براي مبارزه با ويروس هپاتيت B است كه در نشست سالانه AASLD 2013 ارائه خواهد شد.

اين اطلاعات جديد نشان مي‌دهد كه دو دوز 2 و 3 ميكروگرم بر كيلوگرم از ARC-520 در شامپانزه‌هاي مبتلا به هپاتيت B موجب شد تا مقدار HBeAg و HBsAg (آنتي‌ژن‌هاي اصلي ويروس هپاتيت B) در بدن اين حيوانات كاهش يافته و تا 43 و 73 روز ( به ترتيب براي دوز 2 و 3 ميكروگرم بر كيلوگرم) به مقدار اوليه باز نگردد. همچنين مشخص شد كه بعد از گذشت 4 هفته از تزريق اين دوز، افزايش غلظت ترانزآميناز آلانين سرم (ATL) در بدن ديده مي‌شود (اين ماده آنزيمي است كه در بخش‌هاي مختلف بدن ديده مي‌شود اما خاستگاه اصلي آن كبد است).

اين امر به اين معنا است كه سيستم ايمني در بدن براي مبارزه با اين بيماري فعال شده‌است.

اين تحقيق اهميت زيادي دارد؛ چرا كه در صورت اثبات ايمن و موثر بودن ARC-520 و تاثير آن در كاهش آنتي‌ژن ويروس، گام مهمي را در مسير اثبات خواص درماني اين دارو برداشته شده ‌است. تغيير سطح آنزيم ALT بعد از تزريق دارو نشان مي‌دهد كه سيستم ايمني بدن نيز در اثر وارد شدن دارو تحريك شده‌است.

شركت آروهد پيش از اين نتايج تست‌هاي باليني اين دارو را نيز منتشر كرده بود. اين اطلاعات مربوط به يك دوره تست باليني اوليه در مدت زمان 29 روز بود. در اين پژوهش جديد، اين شركت حيوانات را تا 85 روز در معرض اين دارو قرار داد تا اثرات آن و عوارض جانبي اين دارو را ارزيابي كند. نتايج نشان داد كه با دوز 3 ميكروگرم بر كيلوگرم، اين دارو توانسته است 32 برابر از سطح ويروس‌ها را در بدن بكاهد.

كد خبر: 2191589

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۸ - ۰۹:۲۸

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن