تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس شبكه هپاتيت ايران در گفت‌وگو با فارس خبر دادتوليد داروي جديدي براي درمان هپاتيت C/خالكوبي عامل انتقال هپاتيت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس شبكه هپاتيت ايران در گفت‌وگو با فارس خبر دادتوليد داروي جديدي براي درمان هپاتيت C/خالكوبي عامل انتقال هپاتيت
رئيس شبكه هپاتيت ايران گفت: دارويي جديد براي درمان هپاتيت C در دنيا توليد شده كه بيش از 90 درصد اين بيماري را ريشه‌كن مي‌كند و اميدواريم تا ۶ ماه آينده در دسترس بيماران ايراني هم قرار گيرد.


مؤيد علويان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت: هپاتيت C جزو بيماري‌هايي است كه آسيب كبدي ايجاد مي‌كند و در ايران نسبت به كشورهاي همسايه كمترين شيوع را به اين بيماري داريم.

وي ادامه داد: شيوع هپاتيت C در جمعيت ايران كمتر از 0.5 درصد است در حالي كه در كشورهاي همسايه مانند عراق، كويت، عربستان، جنوب خليج فارس، پاكستان، افغانستان و آذربايجان بيش از ۳ درصد است.

علويان تصريح كرد: با وجود اينكه كمترين شيوع را در منطقه داريم اما كنترل همين ميزان نيازمند تلاش بيشتر است تا شيوع اين بيماري افزايش نيابد.

رئيس شبكه هپاتيت ايران گفت: بنابراين به جوانان توصيه مي‌كنيم كه از رفتارهاي پرخطر جنسي و اعتياد تزريقي بپرهيزند چرا كه از راه‌هاي انتقال بيماري همين رفتارهاست.

وي در مورد درمان هپاتيت C گفت: درمان ‌اين بيماري تا چند ماه پيش از طريق تزريق دو داروي تزريقي بود كه 50 تا 60 درصد بيماران با اين روش درمان مي‌شدند اما به تازگي داروي جديد خوراكي در دنيا توليد شده كه با استفاده از آن به مصرف آمپول نيازي نخواهد بود.

وي گفت: در اين روش تا بيش از 90 درصد هپاتيت C ريشه‌كن مي‌شود و اين از بزرگترين كشفيات در زمينه درمان اين بيماري است.

علويان گفت: زماني كه دارويي كشف يا تأييد مي‌شود معمولاً حدود 5 تا 6 ماه زمان مي‌برد تا در كشورهاي ديگر در دسترس قرار گيرد. بنابراين اميدواريم ظرف اين مدت شاهد مصرف آن در كشور براي بيماران ايراني باشيم.

رئيس شبكه هپاتيت ايران نسبت به انجام خالكوبي در جوانان و شيوع هپاتيت هشدار داد و گفت:‌ خالكوبي‌هاي غيربهداشتي كه جوانان انجام مي‌دهند يا در مراكز زيبايي با عدم رعايت استانداردهاي بهداشتي انجام مي‌شود مي‌تواند راه انتقال هپاتيت A، B، C و همچنين بيماري ايدز باشد.

علويان همچنين درمورد شيوع بيماري هپاتيت در زندان‌ها نيز، گفت: نسبت به اين موضوع مسئولان بايد پاسخ دهند اما به هر حال در هر فضاهاي بسته كه ممكن است رفتار پرخطر هم باشد ريسك ابتلا به هپاتيت بالا مي‌رود.

وي گفت:‌ با توجه به اينكه از راه‌هاي انتقال هپاتيت، اعتياد تزريقي است بنابراين معتادان تزريقي ريسك بالاتري براي ابتلا به اين بيماري نسبت به ساير گروه‌ هاي پرخطر دارند.

علويان اعلام كرد كه جلسه كشوري هپاتيت C با حضور 250 نفر از متخصصان كشور سوم بهمن براي تبادل اطلاعات در درمان هپاتيت C برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن