تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در الكامپ صورت گرفترونمايي از سرويس پذيرندگي در پرداخت موبايلي/USSD جايگزين POS مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در الكامپ صورت گرفترونمايي از سرويس پذيرندگي در پرداخت موبايلي/USSD جايگزين POS مي‌شود
با اين ايده كه خريدهايي كه نياز به پرداخت از طريق POS دارند، توسط كدهاي USSD تلفن همراه انجام شوند، سرويس جديدي روي بستر USSD ارائه شده؛ تا كاربر در هر جا با استفاده از رايج ترين وسيله الكرونيكي (موبايل) امكان پرداخت داشته باشد.


به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، در حال حاضر شركت‌هاي متعددي بر بستر USSD (كدهاي دستوري كوتاه) تلفن همراه، سرويس مالي و بانكي ارائه مي‌كنند و همه اين سرويس‌ها نيز داراي تشابهاتي در ارائه خدمات پرداخت قبض، رويت صورت حساب و خريد شارژ هستند.

در نمايشگاه الكامپ علاوه بر سرويس‌هاي معمول، سرويس جديدي بر بستر كدهاي دستوري كوتاه ارائه شده است. اين سرويس «پذيرندگي» نام دارد و خدمات پرداخت را از طريق سيم كارت ارائه مي‌كند.

امير حسام حسني در اين خصوص توضيح داد: ايده ايجاد اين سرويس، انجام عمليات POS توسط كدهاي USSD است تا كاربر در هر جا بتواند بدون نياز به وسايل پرداخت الكترونيك از جمله POS امكان پرداخت داشته باشد.

وي توضيح داد: اين سرويس مناسب براي ارسال كالا يا خدمات غيرحضوري است. به اين صورت كه فروشنده كالا (پذيرنده) يك قرارداد پذيرندگي رايگان با ارائه دهنده سرويس امضا مي‌كند و با فعال شدن سرويس، براي مشتري‌هاي خود پس از ارسال كالا يا ارائه خدمات غيرحضوري، روي موبايل مشتري، فاكتور خريد را مي‌فرستد. سپس مشتري با تاييد پرداخت، فاكتور را از حساب متصل به سيم كارت خود پرداخت مي كند و پول به حساب پذيرنده (فروشنده) واريز مي شود.

مدير بازاريابي اينفوتك در مورد امنيت پرداخت و اعتبار بانكي اين سرويس توضيح داد: اين سرويس از سرويس‌هاي زير نظر طرح شاپرك بانك مركزي و قوانين بانكي در آن لحاظ شده است. براي استفاده از اين طرح گوشي خاصي لازم نيست. يعني به جز كارت بانكي داشتن يك سيم كارت كافي است.

اين سرويس هم اكنون روي سيم كارت ايرانسل و همراه اول ارائه مي شود و در آينده براي رايتل نيز ارائه خواهد شد.

انتهاي پيام/آ

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن