تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805487878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشروح/در مصاحبه سه ساعته با شبكه otv لبنان مطرح شدنصرالله: توافق ژنو جهان تك قطبي را فرو پاشيد/عربستان دست بردار سوريه و لبنان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح/در مصاحبه سه ساعته با شبكه "otv" لبنان مطرح شدنصرالله: توافق ژنو جهان تك قطبي را فرو پاشيد/عربستان دست بردار سوريه و لبنان نيست
دبيركل حزب‌الله لبنان در گفتگوي سه ساعته تلويزيوني خود با يك شبكه تلويزيوني لبناني با اشاره به تاثيرات توافق ژنو در دور شدن سايه جنگ از منطقه و فروپاشي جهان تك قطبي، از تلاش‌هاي سعودي‌ها تا آخرين نفس در حمايت از تروريسم در سوريه و لبنان و عراق پرده برداشت.


به گزارش خبرگزاري فارس، سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله در مصاحبه تلويزيوني مفصل و مهم خود با برنامه "بي پرده" از شبكه "otv" لبنان با مجري گري "جان عزيز" به تشريح تحولات اخير لبنان و منطقه پرداخت. توافق هسته اي ايران و شش كشور صنعتي بخش اول سخنان تلويزيوني نصرالله را به خود اختصاص داد.

ملت هاي منطقه اولين برندگان توافق هسته‌اي ايران/ جهان تك قطبي فروپاشيد

سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در اين مصاحبه اعلام كرد كه توافق هسته اي ايران آثار و پيامدهاي بسياري بزرگي در منطقه دارد. اولين كساني كه از اين توافق سود مي برند، ملت‌هاي منطقه هستند ،‌ چرا كه جريان هايي در منطقه وجود داشتند كه در سالهاي اخير به دنبال پيشبرد امور منطقه به سوي جنگ عليه ايران بودند، البته اين گزينه ساده‌اي نيست، چرا كه ايران دولتي ضعيف يا منزوي نيست؛ اين گزينه پيامدهاي خطرناكي براي منطقه داشت.

وي تاكيد كرد كه تفاهم ايران با شش كشور واقعيت بين‌المللي جديدي را بنا نهاد كه چند قطبي بودن دنيا بود و اينكه ديگر يك كشور نمي‌تواند در جهان حكمراني كند، جهان به سوي رهبري چند قطبي پيش رفته تا از سيطره و استبداد بين المللي و ايجاد حاشيه قدرت براي اين قطب واحد دور شود، اين يك فرصت براي كشورهاي جهان سوم است.

دبير كل حزب‌الله لبنان تصريح كرد كه تحولات زيادي در سياست آمريكا در منطقه و جهان ايجاد شده است، البته توافق هسته اي نيز مرحله اي است، اما برخي ها شتابزده عمل مي كنند و مدعي مي‌شوند كه اين يك توافق بين ولي فقيه و شيطان بزرگ است.

عواملي كه غرب را مجبور به توافق با ايران كرد

دبيركل حزب الله لبنان ابراز داشت كه جنگ آمريكا در عراق و افغانستان شكست خورده و آمريكا را به بن بست رساند، در لبنان و غزه نيز پروژه خاورميانه جديد شكست خورد و آنها الان نيز در سوريه شكست خورده‌اند،‌در همين حال ايران در برابر تحريم‌ها پايداري كرده است و آنها نتوانسته‌اند نظام ايران را براندازند، در مقابل اوضاع مالي و اقتصادي در آمريكا و كشورهاي اروپايي بحراني است و واقعيت هاي آمريكايي و اروپايي جديد در راه است.

نصرالله خاطرنشان كرد: آمريكا ديگر از جنگ‌ها خسته شده و نمي‌خواهد وارد جنگ شود، اين مسايل بود كه باب تفاهم هسته‌اي را ايجاد كرد و توافق موقت حاصل شد.

سايه جنگ تا مدت‌ها از سر ايران دور شد

وي تصريح كرد: اولين پيامدهاي اين توافق دور كردن سايه جنگ از ايران تا زمان‌ هاي بسيار دور است؛ من اعتقاد ندارم كه اسرائيل بخواهد بدون چراغ سبز آمريكا اقدام به حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران كند.

دبيركل حزب الله لبنان ابراز داشت: آمريكايي‌ها به دنبال باز كردن پرونده هاي ديگر در زمينه بحث هسته اي با ايران بودند، اما ايران مي خواست برنامه هسته اي بررسي شود؛ اين به نفع ايران نيست كه همه پرونده ها روي ميز باشد و ايراني ها اصرار دارند كه تفاهم تنها در زمينه هسته اي حاصل شود.

موضع ايران در قبال اسرائيل غير قابل تغيير است

وي ادامه داد: ايراني ها همواره تصريح كرده‌اند كه مشكل ما با آمريكايي ها متفاوت از مشكلات ما با اسرائيل است؛ موضع ايران در قبال اسرائيل قطعي و غير قابل تغيير است؛ اما در موضوع آمريكا،‌ايراني ها مي گفتند كه اگر آمريكايي ها حقوق ما به رسميت بشناسند و آماده باشند حق ملت هاي منطقه را بپردازند، ايراني ها آماده گفت‌وگو با آنها هستند.

نصرالله ابراز داشت كه سياست آمريكايي ها دچار تحويل شده، اما ايراني ها مانند گذشته هستند، البته هنوز در مورد عادي سازي روابط يبن دو كشور زود است كه نظر بدهيم، مسايل و پرونده‌هاي زيادي وجود دارد و من اعتقاد ندارم كه عادي سازي روابط نزديك باشد.

عربستان درهاي همگرايي با ايران را بسته است

سيد حسن نصرالله در ادامه مصاحبه خود با شبكه "otv" لبنان گفت كه ايران هرگز مناسبات خود را با همسايگان قطع نكرده است، مشكل در طرف مقابل است، آنچه وزير خارجه ايران انجام مي دهد،ادامه مواضع ايران است، وي مي‌خواهد سعودي ها را اطمينان دهد كه اتفاقي عليه آن‌ها نيفتاده است.

نصرالله تصريح كرد: ايراني ها از سالها پيش تاكنون به دنبال باز كردن مناسبات خود با عربستان سعودي براي ادامه گفت‌وگوها بوده اند؛ اما تمامي تلاش هاي ايران در اين راه به شكست خورده و عربستان همه درها را بسته است؛ پيش از اين نيز ابتكار پاكستاني‌ها مطرح شد اما سعودي ها آن را رد كردند. قبل از وفات امير نايف وزير كشور عربستان وزير اطلاعات ايران به اين كشور سفر كرد و با وي ديدار كرد و سعي كرد فضايي از تفاهم را ايجاد كند، اما فضا صد در صد منفي بود.

جنگ 35 ساله سعودي‌ها با ايران هرگز متوقف نشده

دبيركل حزب الله ادامه داد: سعودي‌ها از همان ابتدا با ايران به عنوان دشمن رفتار مي كردند؛ جنگ صدام حسين نيز با تحريكات سعودي ها و تامين مالي آنها بود، اين جنگ شكست خورد؛ اما اين ملت ايران و عراق و همچنين ملت فلسطين و آرمان فلسطين بودند كه هزينه هاي اين جنگ را دادند؛ بعداز جنگ نيز اولين كشورهايي كه هزينه آن را پرداخت كردند؛ كشورهاي خليج فارس بودند كه صدام در اين راستا به كويت حمله ور شد.

وي ادامه داد كه سعودي ها هرگز در طرح‌هاي جنگي خود عليه ايران توقف ايجاد نكرده‌اند، بلكه از زمان انقلاب در ايران در سال 1979 آن را تكميل‌تر كرده اند، عربستان جرأت ورود مستقيم به جنگ با كسي را ندارد، بلكه با واسطه و جنگ نيابتي با كشورها مي‌جنگد و پولهاي خود را در اين راه خرج مي كند،‌عربستان با واسطه در سوريه و ايران و عراق و لبنان در حال جنگ است.

سخنان وليد بن طلال موضع اهل تسنن نيست

دبير كل حزب‌الله لبنان در ادامه اين مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار كه گفت وليد بن طلال [از شاهزادگان عربستاني] گفته كه عربستان و اهل سنت عليه ايران و شيعيان هستند گفت: مشكل بين ايران و عربستان مشكلي اساسي است و سخنان وليد بن طلال ديدگاه اهل سنت نيست و مشكل عربستان با ايران مشكل مذهبي نيست. عربستان پيشتر مشكلاتي با مصر ، يمن و سوريه داشته و اين كشورها شيعه مذهب نبوده‌اند.

وي افزود: عربستان قبول نمي كند كه شريكي داشته باشد بلكه خواستار آن است كه تمامي كشورهاي عربي منطقه تابع وي باشند.

ديدار نصرالله با هيئت قطري

دبير كل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت كه چند روز پيش هيئتي قطري را به حضور پذيرفتم و امكان دارد كه قطر در دوره اخير ديدگاه و موضع خود در قبال منطقه را تغيير داده و تلاش خوب و مفيدي درباره رباينده شدگان اعزاز ايفا كرد و ما هم اكنون مشكلي با كسي ايجاد نمي‌كنيم و به كسي نيز اهانت نمي‌كنيم.

سيد حسن نصرالله گفت: همواره خواستار راه‌حل سياسي در سوريه بوده و همواره بين ما و بين قطر خط(ارتباطي) باقي مانده اما در سياست‌ها با يكديگر اختلاف داشتيم.

وي ادامه داد: گزينه نظامي در سوريه سودي ندارد و از بين بردن وضعيت كنوني نيز فايده‌اي ندارد و بنابراين از تمامي كشورهايي كه درباره رويدادهايي كه در سوريه مي‌گذرد مرتبط هستند خواستار آن هستم كه به دنبال راه‌حل سياسي باشند و اينگونه با قطر مذاكرات را آغاز كرديم و درباره ابعاد مشكلات لبنان نيز گفت‌وگو كرديم.

پروژه ترك‌ها در سوريه به شكست انجاميد

دبير كل حزب الله لبنان اضافه كرد: ارتباطاتمان با تركيه قطع نشده است و ديدارهايي با سفير تركيه داشتيم و اتفاق جديدي در روابطمان با ترك‌ها ايجاد نشده است. پس از تحولات سوريه، تلاش آشكاري از سوي ترك‌ها براي تجديد نظر در روابط آغاز شده است چون ترك‌ها در قضيه سوريه بسيار زيان ديدند. روابطشان با لبنان و اسد و ايران قبل از بحران سوريه بسيار عالي بود اما هم اكنون آنها در خارج سوريه هستند و مشكلات زيادي با عراق داشته و روابطشان با ايران نيز تا حد شبيه قطع شدن پيش رفته است. پروژه ترك‌ها در سوريه به شكست انجاميد. تركيه در منطقه و مصر چه نقشي دارد؟ تركيه در زمينه خارجي بسيار آسيب ديد و همين موضوع بر وضعيت داخلي‌اش نيز تاثير گذاشت.

موضع ايران در مورد مقاومت تغييرنخواهد كرد

نصرالله ادامه داد: ديدگاه ايران نسبت به اسرائيل و موضعش در قبال مقاومت تغيير نخواهد كرد و درباره موضوع فلسطين نيز از موضع خود كوتاه نمي‌آيد.

وي گفت: هيچ افقي براي حل موضوع فلسطين و اسرائيل وجود ندارد. مسير گفت‌وگوها به پايين ترين حد از حقوق فلسطيني‌ها نيز نرسيده است.

ايران بيشترين تاثير را در منطقه دارد

دبير كل حزب‌الله لبنان گفت: ايران دولت منطقه‌اي بزرگي است و امروز بيشترين تاثير را در منطقه دارد و با ما مشاوره مي‌كند و اين موضوع فقط به موضوع لبنان اختصاص ندارد.

وي ادامه داد: در صورتي كه روابط گروه 14 مارس با عربستان همانند روابط ما با ايران بود هيچ مشكلي در لبنان باقي نمي‌ماند. ايران در موضوعات داخلي مداخله نمي‌كند و به ما نمي‌گويد كه وارد دولت شويد. ايران در لبنان حضور دارد تا مردم با يكديگر به تفاهم رسيده و لبنان وارد جنگ نشود و اي كاش گروه مقابل نيز ولي فقيه داشتند.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: ايران آن چيزي را كه مي‌خواست در توافقنامه هسته‌اي اخير بدست آورد و طرف ديگر نيز معتقد است كه ضمانت‌هايي از ايران گرفته كه اين كشور به سلاح هسته‌اي دست نخواهد يافت پس اجازه دهيد از اين موضوع خوشحال شوند. اين توافقنامه هسته‌اي هيچ نتيجه منفي روي سوريه و لبنان نداشته است.

مردم القصير از ما كمك خواستند

سيدحسن نصرالله در ادامه اين مصاحبه با شبكه "otv" لبنان به تحولات سوريه اشاره كرد و گفت: وقتي كه حوادث در سوريه شروع شد ما 3 هفته بدون هيچ اعلام موضعي صبر كرديم تا طبيعت اين حوادث آشكار شود در مقابل هنگامي كه ما خواستيم از دوستي خود براي ممانعت از فرورفتن سوريه و تمام منطقه در مسيري كه الان رفته است، جلوگيري كنيم تمام طرف‌هاي معارض در سوريه و بعضي از رهبران اخوان و برخي از تندروها همگي ما را تهديد كردند ما با اين تهديدات حتي موضع سياسي هم نگرفتيم و موضع خود را به دعوت براي راه حل سياسي و دوري از راه حل نظامي ابراز كرديم.

وي افزود: ما تماس مستقيم با معارضان نداشته ايم ولي با كشورهايي كه با اين گروهها تماس داشته اند در تماس بوده ايم. بشار اسد آماده گفت و گو و اصلاحات بزرگي بود ولي در مقابل جواب بسياري در منطقه اين بود كه كارها در طي 2 يا 3 ماه زودتر پايان خواهد يافت و دليلي براي گفت و گو وجود ندارد .

نصرالله گفت: مردم در القصير تصميم گرفتند كه از خود دفاع كنند و آموزش خواستند و ما آنها را آموزش داديم و سلاح خوستند و ما به آنها داديم و در اوايل مردم اين شهرك خود به تنهايي مي جنگيدند هنگامي كه اوضاع بحراني تر شد و لبناني ها قدرت دفاع از خود را نداشتند و قصير پايگاهي براي هزاران افراد مسلح شد و اگر كه حزب الله دخالت نمي كرد افراد مسلح همه دهكده هاي القصير را در مي نورديدند و به مرزهاي لبنان مي رسيدند.

تصميم حزب الله در ورود به القصير مستقل بود

دبيركل حزب الله لبنان در ادامه اين مصاحبه تصريح كرد، كشورهايي در منطقه وجود دارد كه به سمت براندازي نظام سوريه حركت ميكردند و آماده گفت و گو نبودند حوادث در سوريه بالا مي گرفت و ما دخالت نمي كرديم و در مناطقي از القصير كه لبناني ها در آن سكونت داشتند آن هنگام كه ارتش در آنجا حضور داشت ما دخالت نكرديم و هنگامي كه ارتش مجبور شد كه به اهالي اين مناطق براي دفاع اكتفا كند وآنها به ما پناه آوردند و 30 هزار لبناني در بين دو انتخاب قرار داشتند يا ديار خود را ترك مي كردند يا بايستند و از ديار خود دفاع كنند و انتخاب دوم را برگزيدند و اينجا مشخص مي شود كه دولت در لبنان از لبناني ها نپرسده است و حتي دولت مرز هاي خود را باز گذاشته است و اكثر اسلحه ها از طريق القصير به افراد مسلح رسيد.

وي همچنين به تصاوير منتشر شده وي با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت كه عكس من با آيت الله خامنه اي مربوط به دو سال قبل از جنگ در القصير بوده است و ورود ما به القصير با تصميم ايران نبوده است بلكه تصميم مربوط به خودمان بوده است و آنچه كه در مورد درخواست ايران براي دخالت ما در سوريه گفته مي شود، صحيح نيست.

ورود حزب الله به سوريه براي ممانعت از گسيل خودروهاي بمب گذاري شده به لبنان بود

سيدحسن نصرالله در ادامه مصاحبه امشب خود با شبكه اوي تي وي لبنان گفت: ماهيت ارتش سوريه باعث شد تا از برخي مناطق در اين كشور خارج شود و اين موضوع كه ارتش سوريه عقب‌نشيني كرد تا زمينه را براي مداخله ما فراهم كند صحت ندارد.

وي گفت: بيشتر مناطق مرزي و روستاها و شهرهاي هم مرز با عراق و سوريه كه گروه‌هاي مسلح بر آن سيطره يافتند به پايگاه‌هاي نظامي تبديل شده و از طريق اين مناطق نيز خودروهاي بمبگذاري شده به عراق ارسال شد و از زمان آغاز رويدادهاي سوريه، ناآرامي‌هاي در عراق افزايش يافت.

دبير كل حزب‌الله لبنان افزود: اگر سوريه در دستان گروه‌هاي مسلح بيفتد آينده لبنان چه خواهد شد.

وي ادامه داد: اگر از وظيفه خود در القصير و قلمون شانه خالي مي‌كرديم ده‌ها و صدها خودروي بمبگذاري شده وارد لبنان مي‌شد. وارد سوريه شديم تا مانع از اين كار شويم. خودروهاي بمبگذاري شده‌اي كه وارد لبنان شده از منطقه يبرود و از طريق عرسال وارد شده است.

نقش سعد حريري و عقاب صقر در حمايت از تروريست هاي سوري

سيد حسن نصرالله اضافه كرد: حريري و صقر در اعزام مبارزان به سوريه دخالت دارند. از آنها مي‌پرسم در صورتي كه مخالفان به پيروزي رسيدند چه ضمانت‌هايي حاضرند كه بدهند؟ ميزان تاييد اقدامات ما در سوريه در ميان ملت لبنان بالاتر از تاييد اقدامات مقاومت از سال 1982 تا 90 است و روزي فرا خواهد رسيد كه از مداخله حزب الله در سوريه تشكر خواهد شد.

دبير كل حزب الله لبنان گفت: اغراق زيادي درباره مداخله حزب الله در سوريه وجود دارد. كساني كه در سوريه از جانب نظام اين كشور مي‌جنگند ارتش سوريه و نيروهاي دفاع ملي است كه از مردم مناطق اين كشور بوده و از خود دفاع مي‌كنند.

حضور حزب الله منحصر به دمشق و مناطق هم مرز با لبنان است

نصرالله ادامه داد: در استان‌هاي درعا، سويدا و قنيطره و ديرالزور و شمال حلب هيچ مبارزي از حزب‌الله وجود ندارد و حضور ما در سوريه منحصر به دمشق، حمص و مناطق هم مرز با لبنان است. در قصير و دمشق حضور داريم اما اين ارتش سوريه به همراه نيروهاي دفاع ملي است كه به انجام عمليات در القلمون مبادرت مي‌ورزند.

تعداد شهداي حزب الله در سوريه كمتر از حد انتظارات ماست

سيدحسن نصرالله در ادامه گفتگوي تلويزيوني خود از شبكه او تي وي لبنان حضور حزب‌الله در سوريه را با اهميت خواند و تاكيد كرد : برخي مي گويند 250 مبارز حزب الله در سوريه كشته شده است؛ برخي ديگر از روزنامه هاي 14 مارس مي‌ نويسند 600 مبارز حزب الله تنها در غوطه كشته شده‌اند، اين البته آرزوهاي آنهاست، هيچ اسيري از حزب الله در سوريه نيست و البته پيكر برخي شهداي حزب الله بدست آنها افتاده است اما ما آنها رها نمي‌كنيم.

وي تصريح كرد: از آغاز حوادث سوريه تعداد شهداي ما به 200 نفر هم نرسيده است؛ به نسبت ماهيت ميدان جنگ در سوريه و تهديداتي كه عليه ما مطرح بود،‌اين آمار به اعتقاد من كمتر از آن چيزي است كه ما تصور مي كرديم.

براندازي نظامي دولت سوريه منتفي است

وي تاكيد كرد كه موضوع براندازي نظامي دولت سوريه منتفي شده است؛ به همين علت جهان به دنبال راهكار سياسي حل بحران سوريه است؛ شايد برخي كشورها در رسيدن به راهكار سياسي عجله نداشته باشند، اما مزاج عمومي به دنبال اين راه حل است، بيشتر كشورهاي اروپايي و عربي بازگشايي خطوط همگرايي با دولت سوريه را آغاز كرده اند؛ اما عربستان سعودي همچنان اصرار دارد درگيري‌ها را تا آخرين قطره خون ادامه دهد و هيچ راهكار سياسي را بر نمي تابد.

نصرالله افزود: سعودي ها تصميم دارند با تسليحات و تصميمات خود يا به صورت مستقيم تلاش كنند واقعيت‌هاي عرصه ميداني را به هر نحو ممكن تا 22 ژانويه [زمان برگزاري كنفرانس ژنو 2] تغيير دهند.

پايگاه مردمي دولت سوريه عامل پايداري سه ساله آن است

دبيركل حزب الله خاطرنشان كرد: اين تلاش‌ها البته در آينده نيز مانند الغوطه شكست خواهد خورد، البته برخي نيز هستند كه به دنبال از بين بردن كنفرانس ژنو هستند.

وي ابراز داشت ما با برخي معارضان سوريه رابطه خود را قطع نكرده‌ايم، خسارت هاي دولت سوريه تا امروز بيش از خسارت هاي طرف مقابل است؛ اگر بگوييم كه دولت سوريه تنها مبتني بر قدرت نظامي است؛ پس چگونه سه سال مقاومت كرده است؟ دولت سوريه پايگاه مردمي قوي دارد كه بر آن تكيه كرده است. ‌بنابراين بايد راهكاري سياسي براي حل اين بحران در نظر گرفته شود. اين راهكار بايد از سوي خود سوري‌ها ايجاد شود و اگر قرار است كمك خارجي به سوريها صورت گيرد، نبايد راه حلي از اين طريق به آنها تحميل شود.

عربستان پشت پرده انفجارهاي لبنان و عراق

سيدحسن نصرالله در ادامه مصاحبه امشب خود با شبكه اوي تي وي لبنان با اشاره به اين كه اطلاعات عربستان بعضي از شاخه‌هاي القاعده را فعال كرده است گفت: تصور مي‌كنم كه گردان‌هاي عبد الله عزام پشت انفجارهاي سفارت ايران قرار دارد و عربستان از اين گونه مجموعه‌ها حمايت مي‌كند.

وي ادامه داد كه اگر حزب الله به سوريه وارد نمي‌شد به جاي يك خودرو، 30 يا 300 خودروي بمب گذاري شده در لبنان منفجر مي‌شد.

سيد حسن نصر الله اظهار داشت اگر عناصر مسلح به مناطق مرزي در لبنان مي‌رسيدند، لبنان به يك جنگ داخلي كشيده مي‌شد و صدها لبناني شهيد مي‌شدند ولي ما از تاثيرات اوضاع سوريه بر لبنان كاستيم.

دبير كل حزب الله در ادامه مصاحبه خود گفت: اطلاعات عربستان پشت بسياري از انفجاره هاي عراق قرار دارد.

وي در مورد انفجارهاي طرابلس گفت: ما اولين كساني بوديم كه انفجارهاي طرابلس را محكوم كرديم من از انفجار‌هاي بئر العبد از همه ناراحت تر بودم چرا كه واضح بود افرادي مي‌خواهند كشور را به فتنه بكشانند.

برخي بخش هاي امنيتي لبنان با حوادث طرابلس ارتباط دارد

نصر الله ادامه داد كه مهمترين مسئله در مورد موضوع طرابلس رفتن به سوي راه حل است و دولت بايد به مسئوليت خود در يافتن راه حل در اين مورد عمل كند . سخن‌ها در مورد اينكه طرابلس به يك منطقه نظامي تبديل شود اشتباه است.

دبير كل حزب الله تصريح كرد كه برخي حرف‌ها در مورد ارتباط افراد مسلح با دستگاه امنيتي درست است ما مي‌دانيم كه مديريت كل امنيت داخلي در طول سال‌ها به افراد مسلح پول پرداخت مي‌كرده است و مهمات آنها را خودروهاي امنيتي حمل مي‌كرد.

نصر الله در مورد راه حل مسئله طرابلس گفت: راه حل اين است كه دولت اوضاع امنيتي را در طرابلس به دست بگيرد و طربلس و شمال احتياج به گفت‌وگو دارد و همه طرف‌هاي اين قضيه بايد يك جا جمع شوند.

عربستان مانع اصلي تشكيل دولت لبنان

نصرالله به راهكار تشكيل دولت لبنان اشاره كرد و گفت: فورمول 9-9-6كه دولت آن را مطرح كرده است راهكار منطقي است و حقوق همگان را تضمين مي كند و طرف مقابل نيز اين تركيب را پذيرفت ولي عربستان به آنها گفت كه اكنون حكومت را تشكيل ندهيد.

وي درباره انتخابات رياست جمهوري نيز گفت: ما با اجراي انتخابات رياست جمهوري در موعد مقرر خود موافق هستيم.

نصرالله تاكيد كرد، ما هميشه با برگزاري گفت‌وگو در لبنان موافق هستيم چرا كه لبناني‌ها چاره‌اي جز گفت‌وگو ندارند.

انتهاي پيام/ر

چهارشنبه 13 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن