تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798517282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس پژوهشگاه ابن سينا با رونمايي از نخستين گزارش ملي وضعيت باروري كشور:از هر ۵ زوج ايراني يكي نابارور است/بيمه درمان ناباروري به كمك افزايش جمعيت بيايد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس پژوهشگاه ابن سينا با رونمايي از نخستين گزارش ملي وضعيت باروري كشور:از هر ۵ زوج ايراني يكي نابارور است/بيمه درمان ناباروري به كمك افزايش جمعيت بيايد
رئيس پژوهشگاه ابن سينا گفت: ميزان ناباروري در كشور 20.2 درصد است. اين رقم در روستاها ۲۲ درصد و در شهرها ۱۹.۹ درصد است.اكنون كه سياست افزايش جمعيت اجرايي شده بايد به شكل بيمه درمان ناباروري يا هر عنوان ديگري به اين افراد كمك كنند تا بچه دار شوند.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، محمدمهدي آخوندي پنجشنبه در حاشيه دهمين كنگره بين المللي زنان و مامايي درباره طرح ملي بررسي وضعيت باروري در كشور خاطرنشان كرد: طبق بررسي‌هاي كه توسط پژوهشگاه ابن سينا انجام شده نزخ ناباروري در كل كشور 20.2 درصد، در مناطق شهري 19.9 درصد و در مناطق روستايي 22 درصد است و به طور ميانگين از هر ۵ زوج ايراني در كل كشور يك زوج نابارور است.

وي تصريح كرد: آمار جهاني نشان مي‌دهد 40 درصد عوامل ناباروري مربوط به مردان و 40 درصد آن زنانه است. همچنين حدود 15 درصد عوامل مشترك و 5 درصد نيز عوامل ناشناخته است، اما مشاهدات ما حاكي از آن است كه عامل ناباروري مردان در ايران به مراتب بيشتر از زنان است ولي الان نمي‌توانيم آمار دقيق و مستند در اين زمينه ارائه كنيم و به اين منظور بررسي‌ها و اقدامات لازم آغاز شده تا در آينده‌اي نزديك اين موضوع هم مشخص شود.

ناباروري در سنين 20 تا 30 سالگي 16 درصد است

رئيس پژوهشگاه ابن سينا در مورد تأثير سن در ميزان باروري زوجين گفت: بررسي اخير ما نشان مي‌دهد كه سنين حدود 20 تا 32 سال بهترين زمان براي باروري است و ميزان ناباروري در اين گروه سني از تمام سنين ديگر پايين‌تر است. به طوري كه ميزان ناباروري در سنين 20 تا 32 سال حدود 16 درصد است، اما هرچه باروري از سن 20 سال پايين تر و از سن 32 سال بالاتر رود با افزايش ميزان ناباروري مواجه خواهيم شد. در عين حال ميزان نتيجه درمان ناباروري نيز در اين سنين به شدت كمتر از سنين ديگر است.

آخوندي در پاسخ به اينكه وزارت بهداشت در بررسي اخير پژوهشگاه ابن سينا چه كمكي كرد خاطرنشان كرد: وزارتخانه در اين زمينه كمكي به ما نكرد. به دنبال سياست‌هايي كه پيش از اين به وزارت بهداشت تكليف شده بود، اين وزارتخانه سياست تنظيم خانواده را دنبال مي‌كرد بر اين اساس تصور مي‌كردند كه كوچكترين كمكي در جهت درمان ناباروري، كمك به افزايش نرخ جمعيت كشور است اين در حالي است كه درمان ناباروري بحثي جدا از مبحث كنترل جمعيت است.

افزايش 15 درصد پيشگيري از وسايل پيشگيري از بارداري

اين متخصص زنان و نازايي تصريح كرد: اما اكنون سياست‌هاي جمعيتي تغيير يافته است. با اين حال بررسي‌هاي ما نشان داده كه ميزان استفاده از وسايل پيشگيري از بارداري نسبت به 10 سال گذشته 15 درصد افزايش يافته است.

وي گفت: حال كه سياست‌هاي جمعيتي نيز تغيير يافته لازم است دستگاه‌هاي مسئول نيز از اين فرصت استفاده كرده و بر روي 20 درصد جمعيت نابارور كشور كه علاقه دارند بچه دار شوند، كار كنند و به شكل بيمه درمان ناباروري يا هر عنوان ديگري به اين افراد كمك كنند تا بچه دار شوند، به اين ترتيب هم سياست‌هاي آنها موفق خواهد شد و هم كساني كه زندگيشان به دليل نداشتن بچه تحت تأثير قرار گرفته، به آرزوي خود مي‌رسند.

به گزارش فارس، همزمان با افتتاح دهمين كنگره بين المللي زنان و مامايي نخستين گزارش طرح ملي «بررسي وضعيت باروري در كشور» رونمايي شد و كه در اين كتاب مهمترين نتايج اين طرح نيز محاسبه شيوع ناباروري و ساير شاخص‌هاي بهداشت باروري است كه براي نخستين بار در كشور و به همت پژوهشگاه ابن سينا انجام شد. بر اين اساس محاسبه شيوع ناباروري با استفاده از تاريخچه باروري افراد (شامل 31 استان كشور به تفكيك) ميسر شده است.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 4 مهر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن