تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798922336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به مناسبت سوم خردادجانباز دوچرخه‌سوار گردشگر به بيرجند آمد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به مناسبت سوم خردادجانباز دوچرخه‌سوار گردشگر به بيرجند آمد
جانباز دوچرخه‌سوار گردشگر به مناسبت حماسه سوم خرداد با پيام عشق، صلح و عدالت براي زندگي به بيرجند آمد.


به گزارش خبرنگار فارس از بيرجند، سيد مسعود طباطبايي جانباز 65 درصد ارتش كه با پيام عشق و صلح و عدالت براي زندگي، به اكثر شهرها سفر كرده بود امروز به بيرجند آمده است.

جانباز 65 درصدي ارتش متاهل و داراي دو فرزند هست، وي در رشته مجسمه‌سازي، شيشه‌گري فعاليت دارد و حدود هفت سال هم مدير گروه سينماي تلويزيون است.

طباطبايي به عنوان بازيگر، نويسنده و تهيه كننده در جامعه هنري فعاليت داشته كه سپس طرح سفر به دور دنيا با پاي پياده را ارائه داده و مسيرهايي به نام طرح جهاني كمربند صلح يادواره شهداي گمنام ايران زمين به مسيرهاي تهران به قم، قم به كرج و كربلا، تهران مشهد و تركيه را پياده‌روي كرده، وي در برنامه‌هاي جانبي كمربند صلح جهاني، يادواره شهداي گمنام ايران زمين، گروه انسان‌هاي سبز را تشكيل داده است.

وي نخستين سفر پياده خود را از قطعه شهداي گمنام تهران و قطعه هنرمندان آغاز كرد و سپس راهي قم شد، اما در آنجا چون اطلاعات فني زيادي در زمينه پياده‌روي نداشت حمل بار 45 كيلو با مشكل مواجه شد و سبب شد پاهايش را به دليل وزن حمل سنگين عمل كرده و حدود سه تا چهار ماه نتوانست سفر خود را ادامه دهد.

اين جانباز 65 درصد سفر قم به كربلا را از 22 فروردين‌ماه 1383 آغاز كرد و تا مرز رفت كه در اين مسير هم با مشكلاتي مواجه شد.

آنچه مي‌خوانيد مشروح گفت‌وگوي فارس با سيد مسعود طباطبايي است:

هدف از سفر/ مشكلات طي سفرها/ انتظار از جوانان/ سفرهاي مناسبي/ محل و منطقه جانبازي

فارس: تعريف شما از سفر و گردشگري چيست؟

جانباز 65 درصدي ارتش: سفر و مسافرت تاريخي به قدمت تمدن بشري دارد. انسان از همان بدو هبوط روي زمين گردش و گردشگري را آغاز كرد و به اطراف خود سرك كشيد، سفر و گردشگري و نمادهاي آن همواره در تاريخ بشري نقش بسزا و غير قابل انكاري داشته است. در آثار و بقاياي به جاي مانده از تمدن‌هاي كهن همچون ايران، يونان، روم و چين مردم و حكما نگاهي ويژه و خاص به مقوله سفر و گردشگري داشته‌اند، البته در آن دوران به دليل فراهم نبودن بسترهاي لازم براي گسترش مسافرت‌ها، سفر مقوله ويژه و خاصي بود كه به اشراف و طبقه‌هاي بالاي جامعه اختصاص داشت، اما امروزه اين موضوع سبب تغيير و تحولات شگرفي شده كه به جرأت ميتوان گفت ديگر استفاده از روش‌هاي مسافرت به سبك قديم مانند مسافرت پياده، با اسب و شتر به فراموشي سپرده شده و از يك ميليون انسان يك نفر تمايل دارد با روش قديم تن به چنين سفرهاي بدهد.

فارس: هدف خاص و عمده شما از سفر به شهرهاي مختلف چيست؟

سيد مسعود طباطبايي: پيام ما عشق، صلح و عدالت براي زندگي و حركت در اعتراض به فقر، بي عدالتي، تبعيض انساني، جنگ، كشتار انسان‌هاي بي‌گناه و اعتياد است و دوست داريم عامل و تلنگري باشيم براي تغيير فرهنگ دوچرخه سواري و ورزش‌هاي جانبي كه نشان بدهيم كه جانبازان هنوز مي‌توانند كارشان را ادامه دهند.

فارس: در چه منطقه‌اي و در چه سالي به درجه جانبازي نائل شديد؟

طباطبايي: در سال 65 در منطقه سومار نفت شهر براثر اصابت چهار خمپاره بعد از عمليات كربلاي پنج در منطقه تك و پاتك در تپه نعل اسبي به درجه جانبازي نائل شدم.

فارس: به نظر شما براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت براي جانبازان و فرهنگ‌سازي بهتر چه بايد كرد؟

سيد مسعود طباطبايي: به نظر من جامعه ايثارگران و جانبازان جامعه‌اي لطيف است و با وجود اينكه روزگار خشني را گذرانده‌اند، اما امروز احساسي‌ترين قشر جامعه محسوب مي‌‌شوند و اميدوارم بهاي بيشتري به حركت‌هاي نمادين براي گسترش فرهنگ ايثار و شهادت داده شود تا جانبازها بيشتر بتوانند در عرصه‌هاي مختلف نه تنها ورزش خودنمايي داشته باشند چرا كه اين ظرفيت در تعدادي از جانبازان مشاهده شده، اما متاسفانه بهايي به آنها داده نشده است.

فارس: آيا سفرهاي مناسبتي داشته‌ايد؟ خلاصه‌اي از سفرهاي خود را بيان كنيد.

طباطبايي: در دي‌ماه 83 مسير تهران مشهد را به مناسبت ولادت حضرت علي(ع) و اعلام همدردي با زلزله‌زدگان بم كه سالگرد آنها بود پياده‌روي كردم و همچنين به مناسبت روز خليج فارس و آزادسازي خرمشهر از پاسارگاد به سمت شلمچه و تا برازجان ركاب زدم و به دليل گرماي شديد، به تنهايي به مدت هشت روز از آستارا به سمت بندر تركمن ركاب زدم و همچنين براي اعلام همدردي با زلزله زدگان بوشهر 15 روز به همراه گروه هلال‌احمر در رابطه با امداد‌رساني به زلزله‌زدگان آسيب ديده ركاب و دوباره روز خليج فارس از مسير پاسارگاد تا خليج فارس و بندر، مركز زلزله‌زده بوشهر را ركاب زدم و در حال حاضر به مناسبت 25 ارديبهشت روز بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي و 28 ارديبهشت روز حكيم عمر خيام مسير توس تا نيشابور را پيموده و از آنجا به مشهد برگشتم.

فارس: آيا در سفرهاي خود با مشكلاتي هم مواجه شديد؟

طباطبايي: طبيعي است كه در اين سفرها با مشكلات زيادي برخورد كردم كه به‌طور خيلي خلاصه بيان مي‌‌كنم، اينكه نخستين سفر پياده خود را كه از قطعه شهداي گمنام تهران و قطعه هنرمندان به سمت قم آغاز كردم اما چون اطلاعات فني زيادي در زمينه پياده‌روي نداشتم با حمل بار 45 كيلو با مشكل مواجه شدم كه سبب شد پاهايم را به دليل وزن حمل سنگين عمل كرده و حدود سه تا چها ماه نتوانستم سفر خود را ادامه دهم.

همچنين در سال 83 عازم تركيه شديم و 6 هزار دلارمان را در آن زمان به سرقت بردند و بودجه سفر خود را از دست داديم. در سال 87 با مشكل تصادف مترجم گروه مواجه شديم كه متاسفانه ضربه مغزي شد، اما عمقي نبود و سفرمان به تعويق افتاد و بعد از اينكه ويزاي يونان را گرفتيم سال 88 هم نتوانستيم به خاطر موقعيت‌هايي كه به خاطر نام ما بوجود آمده بود به سفر ادامه بدهيم، همچنين سال 89 وزارت خارجه و ايران‌گردي و جهان‌گردي هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفت و براي سفر به ايران نامه فرستاده شد كه متاسفانه از چهار نفر به دو نفرمان ويزا داده شد. دوباره ايتاليا رفتيم تا سفر دور دنيا را آغاز كنيم و قرار بود دو نفر ديگر سه ماه ديگر به ما بپيوندند اما مجوزها هنوز از وزارت خارجه نرسيده بود با اين وجود تا آلمان رفتيم و بعد از برگشت به ايران دور ايران را ركاب زديم.

فارس: آيا برنامه خاصي براي آينده داريد؟

جانباز 65 درصد ارتش: براي سفر بعدي هشت آبان‌ماه جاري كه روز كورش است از پاسارگاد به سمت خليج‌فارس مجدد ركاب مي‌زنيم و دوم دي‌ماه 93 اميد داريم بتوانيم حركتي جهاني در كتاب گينس ثبت كنيم و تيم را آماده مي‌كنيم كه به عنوان چهارمين ايراني نام حداقل يك جانباز ثبت شود و سبب غرور و افتخارمان است كه نام ايران در قشر جانبازان به عنوان بچه‌هاي جنگ ثبت شود.

فارس: توصيه شما به عنوان جانبازي كه از جان خودتان براي نگه داشتن ايران اسلامي مايه گذاشتيد به جوانان چيست ؟

طباطبايي: جوانان زمان جنگ با عشق و ارادت خاصي وارد مناطق جنگ شدند و مي‌توانم بگويم آن زمان خاصي بود كه حماسه‌هاي آن شايد تكرار شدني نباشد و شايد دوباره نتوانيم مثل جوانان آن دوران داشته باشيم، با نگرشي باز مي‌توانيم به جوانان امروزي بگوييم همه چيز پاي اينترنت خلاصه نمي‌شود و تنها اعتيادي كه الان در جوان‌ها خيلي حاد ديده مي‌شود اينترنت بوده كه در كنار اينترنت اگر بتوانند ورزش‌هاي جزئي و سفرهاي دو روزه با دوچرخه و پياده به سمت كوه‌ها و طبيعت داشته باشند تاثيري مطلوبي در زندگي آنها و اميد به آينده بهتر خواهد داشت. جوانان بايد به سمت تمامي ورزش‌ها سوق پيدا كنند و همه امكانات از طريق مسئولان گذاشته شود تا به نوعي عاملي براي تحريك جوانان شود.

فارس: به عنوان سخن پاياني انتظار شما به عنوان يك جانباز از بنياد شهيد و مسئولان چيست؟

جانباز جهان‌گرد: سپاسگزار پذيرايي با لبخند پرمهر خراسان جنوبي هستم چه مسئولان و چه مردم و اميدوارم تا پايان سفر اين لبخندها پايدار باشد و از مردم سپاسگزارم و اميدوارم با فرهنگ توريست خود را بيشتر عجين كنند، زيرا يك توريست چه ايراني و چه خارجي نياز به يك لبخند، يك ليوان آب سرد، و مكاني براي استراحت دارد.

=============

گزارش از رقيه محمدي

=============

انتهاي پيام/69017/ن۴۰

يکشنبه|ا|5|ا|خرداد|ا|1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 444]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن