تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812651625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسطوره ها هم می میرند!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ایسکانیوز: همیشه در همه هنرها افرادی وجود داشته و دارند که اسمشان از شخصیت و توانایی هایشان خیلی بزرگتر است و گاهی هم بعضی از افراد پیدا می شوند که هم نامی بزرگ و ماندگار دارند و هم آثاری ارزشمند و یکی از این افراد میکل آنجلو آنتونیونی فیلمساز فقید ایتالیایی است. آنتونیونی در 29 سپتامبر 1912 در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. کار فیلمسازی را در سال 1943 آغاز کرد و در این سال، اولین فیلم خود را به نام «مردم پو» ساخت. در حد فاصل سال های 1943 تا 1960 آنتونیونی 15 فیلم ساخت اما فیلمی که به وی شهرتی جهانی بخشید، «ماجرا» بود که آن را در سال 1960 کارگردانی کرد. بسیاری از فیلمنامه های فیلم هایش را یا خود نوشته و یا در نوشتن آن ها همکاری داشته است که حال و هوای غربت، ملالت، عشق و ناتوانی انسان در ایجاد ارتباط در آن ها مشترک است. آنتونیونی مانند دیگر فیملساز بزرگ و فقیه سینمای ایتالیا فدریکو فلینی به نئورئالیسم درونی معتقد بود. محتوای فیلم های او را اغلب اضطراب ها، تردیدها و نگرانی های بشر امروز و عدم توانایی او در برقراری رابطه معنی با دیگران تشکیل می دهد. فیلم های آکنده از سکوت ها، خلاء ها و همه واکنش های انسان مضطرب و ناامید و همه این ها را به وضوح می توان در شاهکارش «حرفه: خبرنگار» مشاهده کرد. پس از ساخت «ماجرا» بود که در واقع تحولی بزرگ در کار آنتونیونی پدید آمد و پس از ساخت چهار فیلم تقریبا خوب به نام های «شب»، «کسوف»، «صحرای سرخ» و «سه چهره» یکی از شاهکارهای سینمای کلاسیک را ساخت «آگراندیسمان». در آگراندیسمان، شخصیت عکاس جوانی را می بینیم که درگیر ماجرایی در عکس هایش می شود و زمانیکه آن ها را در می یابد و می تواند ارتباط بین آن ها را درک کند، متوجه می شود که عکسی وجود ندارد و هیچ اثری از آن اتفاق که مدتی ذهنش را درگیر کرده بود، وجود ندارد. شخصیت های فیلم های آنتونیونی، شخصیت هایی عجیب و با خصوصیاتی جدید هستند، شخصیت هایی تنها و تا حدی گوشه گیر. آن ها را به دنبال چیزی هستند که خودشان نمی دانند گویی زندگی بدون هدفی دارند. گاهی به هدف خود می رسند و گاهی نیز بی به پوچی هدف خود پی می برند و حتی تا مرز این پیش می روند که قسمتی از زندگی شان توهمی بیش نبوده است. پس از «آگراندیسمان» و موفقیت های پی در پی اش برای آنتونیونی، وی دو فیلم دیگر به نام های «نقطه زابریسکی» و «چونگ گومه» را ساخت تا نوبت به یکی دیگر از شاهکارهایش برسد. فیلمی که از وجود جک نیکلسون سود می جست و هم توانست او را مشهور کند و هم اعتباری دیگر برای کارگردانش بیافریند. پس از «حرفه:خبرنگار» آنتونیونی مدت ها دست از کار کشید تا اینکه در سال 1981 «راز اوبروالد» و در سال 1982 «شناسایی یک زن» را ساخت و دوباره تا سال 1995 فیلمی نساخت. در سال 1995 آنتونیونی با «آن سوی ابرها» به عالم سینما بازگشت اما این بازگشت باز هم با غیبتی طولانی مواجه شد و در سال 2004 آنتونیونی آخرین فیلمش را به نام «اروس» روانه اکران سینماها کرد. سینمای آنتونیونی به گونه ای است که با توجه به ریتم فیلم ها می تواند در موضوعاتی چون عشق و احساسات به بررسی بسیار عمیقی بپردازد و طوری دیالوگ ها قرار داده می شوند که به وجود آمدن چنین احساسات قوی را نمی توان غیر عادی دانست اما در عین حالی که اکثر منتقدان سینما او را در رده برترین کارگردانان تاریخ سینما قرار می دهند، معتقدند که فیلم های پایانی او به شدت ضعیف اند و دیگر شاهد آن آنتونیونی بزرگ در سال های پایانی عمرش نبودیم. میکل آنجلوآنتونیونی در 30 ژوئیه 2007 و تنها یک روز پس از مرگ یکی دیگر از کارگردانان بزرگ تاریخ سینما، «اینگمار برگمان»، دیده از جهان فرو بست./




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 513]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن