تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815420328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كينگ كنگ؛ غول عاشق


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ایسنا:درخشان‌تر از همه اقتباس‌هاي جديد از آثار قديمي، کينگ کنگ پيتر جکسن است که با فيلم اصلي (کوپر و شودساک، 1933) و بازسازي آن (جان گيلرمين، 1976) بسيار فاصله دارد. در مقايسه با کينگ کنگ جديد، آن دو فيلم شبيه اسباب‌بازي‌هاي ابتدايي هستند. اين تفاوت‌ها را اگر ناشي از تحول تکنولوژيک سينما هم بدانيم، فيلم پيتر جکسن در جزئيات فيلم‌نامه‌اش و در پرورش مايه‌ي اصلي‌اش چنان غني و ميخکوب کننده است که مي‌توان يک نقطه عطف در نوع خود خواند. کاري ندارم که جکسن اين تصويرهايش را با کامپيوتر ساخته يا با هر وسيله و کلک ديگري؛ هرچه هست، اعجاب برانگيز است. اين بلاگر افزوده است: از کينگ کنگ کوپر و شودساک، فقط صحنه‌هايي را ديده‌ام که کينگ کنگ‌اش به شيوه عروسکي تک‌فريم، به شيوه‌اي ابتدايي حرکت مي‌کند. تکنيک کينگ کنگ جان گيلرمين البته پيشرفته‌تر است، اما در مقايسه با کينگ کنگ جديد، روح ندارد. از حيث نمايش ضرب‌شست تکنيکي که پيتر جکسن فعلا همتايي ندارد. اگر در فيلم گيلرمين، کنگ براي دفاع از آني دارو با يک مار غول‌آسا مي‌جنگد، در کينگ کنگ جکسن به عنوان يک فيلم «پساژوراسيک» او در نبرد جانانه‌اي برابر چند دايناسور بزرگ‌تر از خودش از محبوب دفاع مي‌کند. البته قبول که صحنه فرار آدم‌ها از لابه‌لاي دست‌وپاي دايناسورها کمي اغراق‌آميز است اما در عوض بازسازي نيويورک 1933 خيره‌کننده است؛ حتي اگر ما تصويري از نيويورک آن زمان نداشته باشيم. فقط اي کاش سکانس درگيري با ملخ‌ها و جانوران چندش‌آور آدم‌خوار در آن دره نبود؛ زيرا فضاي فيلم را - هرچند براي مدتي کوتاه - به سمت نادرستي عوض مي‌کند. در پايان مي‌خوانيد: اما اهميت و زيبايي کينگ کنگ جديد فقط در ابعاد تکنيکي خارق‌العاده‌اش در چنين صحنه‌هايي نيست. اين يک اثر شاعرانه عاشقانه است که روي بُعد «ديو و دلبر»ي‌اش به شکل استادانه‌اي کار شده. سکانس‌هاي خلوت کنگ و دارو در جزيره، برخوردشان پس از فرار کنگ از تئاتر، سکانس حيرت‌انگيز سُرخوردن روي يخ‌هاي سنترال پارک، و حضور آن دو روي ساختمان امپايراستيت، باورنکردني است و به اعماق احساسات آدم چنگ مي‌زند...




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن