تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798976486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمل مینیسک پا : بیماری های بانوان و درمان آنها


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام بچه ها خواهش میکنم اگه کسی در مورد عمل مینیسک پا اطلاعی داره یا تجربه ای داره بهم بگه. مامانم تقریبا دوسال پیش با افتادن از دو سه تا پله مینیسک پاش پاره شد! تا حالا دکتر زیاد رفته، فیزیوتراپی هم که تا تونست انجام داد آخه دکتر گفته بود با فیزیوتراپی و استراحت تا چند ماه خوب میشه که نشد. حالا میگن باید عمل شه. اگه کسی تجربه ای داره یا چیزی میدونه بهم بگه یا اگه دکتر خوبی تو شیراز میشناسید که این عملو خوب انجام بده معرفی کنید. ممنون میشم...

سلام
جای نگرانی نیست, انشاء اله با عمل خوب میشن. مادر من مینیسک هردو پاش رو عمل کرده بعد از عمل با استخر و فیزیوتراپی عالی میشن و مشکلی هم براشون پیش نمیاد. شیراز رو نمی دونم ولی دکتر مامانم فوق العاده بودن تو تهران دو جا مطب دارن و بیمارستان خاتم الانبیا و منظریه و فکر کنم میلاد هم هستند. دکتر فریدون رحیمی

kooty جون میتونی بیشتر توضیح بدی؟ عملش چطوریه بیهوشیه یا بیحسی؟ چقدر طول میکشه؟ بعد از عمل میتونه به راحتی پیاده روی کنه؟ هزینش چقدره؟

مادر من حدود 6 سال پیش عمل کردن چیز زیادی یادم نمیاد
بیهوششون کردن , فکر کنم 1 ساعت و نیم طول کشید , بعد از عمل تا مدتی نباید از جا پا میشدن , فکر کنم اونموقع با توجه به خصوصی بودن بیمارستان حول و حوش 1 و خورده ای شد .
بهترین کار بعد از عمل راه رفتن توی استخره
راستی می تونی توی تاپیک سوالات پزشکی اطلاعات تکمیلی رو از یکتا جون بگیری

viewtopic.php?f=113&t=9195

ممنونم از اطلاعاتی که دادی

دوستان حتما تا به‌حال شنیده‌اید كه فلان بازیگر فوتبال دچار پارگی مینیسك شده است. اما این مینیسك معروف چیست؟ مینیسك یك غضروف هلالی شكل است كه در مفصل زانو قرار دارد و اتصال دهنده استخوان ران و درشت نی ماست.


و سطح مقطع آن مثلثی شكل است و به حاشیه لایی بین مفصل زانو متصل است. در هر زانو دو مینیسك وجود دارد كه مینیسك بیرونی آن را مینیسك جانبی و مینیسك داخلی را، مینیسك میانی می‌نامند. از آنجا كه مینیسك سطح مفصل استخوان را می‌پوشاند، باعث استقامت و پایداری زانو می‌شود.

مینیسك نقش بسیار مهمی در جذب یك سوم ضرباتی كه به سطح غضروف مفصل وارد می‌آید، دارد و برداشتن آن می‌تواند سبب تخریب مفصل زانو شود.

البته توجه داشته باشید پارگی مینیسك مختص فوتبالیست‌ها نیست. كشتی‌گیران نیز دچار این مشكل می‌شوند. همچنین در كارگرانی كه در وضعیت چمباتمه كار می‌كنند مثل كارگران معدن هم پارگی مینیسك شایع است.

در واقع هر چرخش‌ یا حركت ناگهانی در وضعیت خمیدگی زانو می‌تواند باعث پارگی مینیسك شود.

علائم پارگی

درد، اولین علامت پارگی مینیسك است. البته درد ممكن است خفیف باشد و شخص بتواند به فعالیت‌های روزمره‌اش ادامه دهد. اما هر گاه بخشی از مینیسك بین استخوان ران و درشت نی قرار گیرد، درد شدیدی ایجاد می‌كند. مینیسك دارای عروق خونی نیست و در هنگام پارگی خونریزی نمی‌كند. اما ممكن است عروق اطراف آن هم دچار پارگی شود، در این شرایط تورم به وجود می‌آید.

احساس گرفتگی و قفل شدن یا صدایی مانند تق تق معمولا از نشانه‌های آسیب مینیسك است.

درمان

اگر مقدار پارگی جزئی باشد و درد و سایر علائم نیز برطرف شده باشد با راهنمایی پزشك و تحت نظارت فیزیوتراپ تمرین‌هایی برای تقویت عضلات انجام می‌شود. وجود این درمان‌گرها باعث می‌شود تا بیمار اطمینان حاصل كند تمرینات ورزشی به درستی انجام می‌شود، بدون این‌كه خطر وارد شدن صدمه مجدد و یا جدیدی به زانو وجود داشته باشد.

بسته به شدت ضایعه، سن فرد و شغل او درمان‌های بسیار متفاوتی برای پارگی مینیسك صورت می‌گیرد.

در صورتی كه میزان پارگی مینیسك زانو خیلی شدید باشد، ممكن است پزشك انجام عمل جراحی باز یا جراحی «آرتوسكوپیك» را برای مشاهده شدت ضایعه یا درمان پارگی آن مورد استفاده قرار دهد. در صورتی كه بیمار جوان باشد، پزشك می‌تواند مینیسك را در جای خودش بخیه بزند، البته این به شرطی است كه صدمه در ناحیه‌ای باشد كه خون‌رسانی خوبی داشته باشد.

در صورتی كه بیمار مسن باشد، یا پارگی مینیسك در محلی باشد كه خون‌رسانی به خوبی به آن صورت نمی‌گیرد، ممكن است دكتر بخشی از مینیسك یا حتی سطح آن را جدا كند. گاهی نیز ممكن است كل مینیسك برداشته شود.

دوران پس از عمل جراحی یا ترمیم مینیسك ممكن است هفته‌ها طول بكشد و انجام تمرینات ورزشی بعد از عمل نیز -در صورت برداشتن مینیسك- اندكی متفاوت خواهد بود. در این شرایط هرگز نباید از وزنه استفاده كرد. باتوجه به نوع عمل انجام گرفته بر روی بیمار، می‌توان از روش‌های توانبخشی مانند راه رفتن، خم كردن ساق پا و انجام حركات كششی برای تقویت عضلات پا استفاده كرد.

http://www.ghasr1.ir/

مرسی عزیزم مطلب جالب و خیلی مفیدی بود






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10701]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن