تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798995966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند حرکت برای میکروب زدایی از خانه


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: چند حرکت برای میکروب زدایی از خانه همه دوست دارند خانه شان تمیز و پاکیزه باشد. زندگی در خانه ای بدون آلودگی به حفظ سلامت افراد خانواده کمک می کند.
[تصویر: 041bb0a1f2c0ba5113fcb6708bc3ba24.jpg]

۱) برای از بین بردن آلودگی های خانگی از کجا شروع کنیم؟

همه دوست دارند خانه شان تمیز و پاکیزه باشد. زندگی در خانه ای بدون آلودگی به حفظ سلامت افراد خانواده کمک می کند. برای آن که خانه ای پاکیزه داشته باشید کافی است به چند راه حل ساده عمل کنید.

پاکیزگی نیز مانند هر کار دیگری قوانین خاص خود را دارد که در صورت رعایت آنها به راحتی از پس کارها برآمده و برای همیشه خانه ای پاک و پاکیزه خواهید داشت.

برای آشنایی با این قوانین مفید و کاربردی با ما همراه شوید.

۲) لکه ها را در اولین فرصت پاک کنید

برای پاک کردن لکه ها امروز بهتر از فرداست. لکه ها وقتی تازه هستند، خیلی راحت تر پاک می شوند. پس در صورتی که روی رومیزی یا فرش یا دیوار لکه ای افتاده است سعی کنید فورا آن را پاک کنید. اگر تا فردا صبر کنید نه تنها باید ماده شوینده بیشتری مصرف کنید، بلکه به دلیل خشک شدن لکه، کار شما هم سخت تر خواهد شد و احتمال پاک شدن آن هم کمتر می شود.

در این میان تنها یک استثنا وجود دارد و آن هم لک گل و لای است. برای پاک کردن این لک بهتر است اجازه بدهید ابتدا لکه خشک شود و بعد آن را به کمک جارو برقی پاک کنید.

۳) سطوح را از بالا به پایین پاک کنید

همیشه سطوح را از بالا به پایین تمیز کنید. برای شستن دیوارها، قفسه ها، پنجره ها و آینه ها بهترین کار، تمیز کردن از بالا به پایین ست. در این حالت کثیفی از سمت بالا به سمت پایین می آید و شما به ترتیب آن را پاک خواهید کرد، اما اگر ابتدا پایین را تمیز کنید و سپس به سمت بالا بروید، احتمال دارد کثیفی از بالا به سمت قسمت های پاک شده سرازیر گردد و سطوح دوباره آلوده شوند. در ضمن فراموش نکنید قبل از آغاز کار، حتما گرد و خاک یا تارهای بسته شده کنار قفسه ها یا دیوارها را پاک کنید و کاملا گرد و خاک را بگیرید.

۴) ابتدا از دستمال خشک و سپس از دستمال مرطوب استفاده کنید

قبل از پاک کردن، بهترین کار این است که ابتدا با کمک یک دستمال خشک، گردوغبار را بگیرید. سپس با کمک یک دستمال مرطوب، لکه ها و آلودگی هایی که با دستمال خشک پاک نمی شوند را تمیز کنید.

۵) شوینده مناسب به کار ببرید

سعی کنید در درجه اول از مواد شوینده ملایم و دستمال های نرم برای شستشو کمک بگیرید و تنها در صورت لزوم به سراغ دستمال های زبر و شوینده ها و سفیدکننده های قوی بروید، چون شوینده های قوی به وسایل شما و از همه مهم تر، به پوست و ریه های شما آسیب می رسانند.

۶) وقت کافی صرف کنید

برخی از مواد شوینده احتیاج به زمان دارند تا بتوانند کثیفی را کاملا پاک کنند. پس به آنها زمان لازم را بدهید و در این مدت برای خود کار دیگری پیدا کنید. در این صورت به جای استفاده از اسفنج های زبر و سیم ظرف شویی و صرف انرژی بیشتر تنها کافی است پس از رعایت زمان لازم یک اسفنج یا دستمال نرم روی سطح بکشید.

فراموش نکنید که عکس این موضوع هم صادق است و برخی مواد شوینده را باید بلافاصله پس از استفاده و قبل از خشک شدن آنها از روی سطح پاک کنید تا سبب چرک شدن سطح نشود.

۷) اول همه وسایل مورد نیاز را فراهم کنید

قبل از آغاز کار بهتر است تمام وسایل مورد نیاز خود را آورده و در دسترس بگذارید تا مجبور نباشید مدام برای آوردن وسیله ی مورد نیاز، کار خود را تعطیل کنید. چهار پایه، جارو برقی، دستمال خشک و تمیز، سطل آب و دستمال مرطوب و مواد شوینده از جمله وسایل ضروری برای شستشو هستند.

۸) اگر شک دارید، اول امتحان کنید

قبل از استفاده از ماده شوینده روی کل سطح، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی که در دید نیست امتحان کنید. این موضوع در رابطه با پاک کردن وسایل و اشیای جدیدی که شما از ثبات رنگ آنها مطمئن نیستید هم صادق است.

۹) از پاک کردن وسایل خراب شدنی صرف نظر کنید

استفاده از آب و مواد شوینده می تواند سبب خرابی برخی وسایل شود، پس قبل از آغاز شستشو به نوع وسیله دقت کنید. برای پاک کردن صفحه مانیتور، عکس ها یا صنایع دستی گاهی استفاده از یک دستمال نیمه مرطوب، کافی است. استفاده از مواد شوینده با دستمال مرطوب می تواند به آنها آسیب برساند.

۱۰) قبل از کار با شوینده ها، دستورالعمل روی آنها را بخوانید

شاید شما از نحوه کار با یک نوع شوینده یا نحوه شستشوی اشیا و وسایل داخل خانه اطلاع کامل داشته باشید، اما با این حال به شما توصیه می کنیم قبل از کار با یک نوع ماده شوینده، حتما دستورالعمل درج شده روی آن را بخوانید و سپس از آن استفاده کنید.

در ضمن حتما به برچسب اشیا و لباس ها هم قبل از شستشو دقت کنید تا مطمئن شوید قابل شستشو هستند یا نه و بدانید که نحوه پاک کردن آنها چگونه است.

۱۱) مراقب سلامتی خود باشید

مواد شوینده حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند به چشم ها، ریه ها و پوست شما آسیب برسانند. هنگام کار با شوینده ها فراموش نکنید حتما از دست کش و در صورت لزوم از ماسک و عینک محافظ استفاده کنید. پنجره ها را باز بگذارید تا هوای آزاد در محل جریان پیدا کند و تهویه مناسب وجود داشته باشد.

مواد شوینده گوناگون را با هم مخلوط نکنید (مثل وایتکس و جوهر نمک)، زیرا ترکیبات گازی سمی ایجاد خواهند کرد که به ریه شما آسیب می رساند و موجب بروز مسمومیت های شدید می شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن